Minggu 25 (Penggunaan Jadual Waktu Anjal)

                   RANCANGAN PENGAJARAN DAN PEMBELAJARAN HARIAN
Minggu:  25                                            Hari: Ahad                              Tarikh :  08/07/12

KELAS/ MASA/ M PELAJARAN

KANDUNGAN

IMPAK/ CATATAN

HEBAT 1
2.00-3.30
SN
Tajuk :Menjawab soalan bahagian B
Kemahiran/Theme: 
Meningkatkan kemahiran menjawab soalan Sains Bahagian B
Objektif: At the end of the lesson, pupil would be able to:
Meningkatkan kemahiran menjawab soalan Sains Bahagian B
untuk KPS Hipotesis dan kesimpulan
Strategi/Aktiviti/Step/Kaedah:
Latih tubi
KPS (SAINS)
Komunikasi
BBM: 


Semua murid dapat meningkat-
kan kemahiran menjawab soalan Sains Bahagian B
untuk KPS Hipotesis dan kesimpulan

                    
RANCANGAN PENGAJARAN DAN PEMBELAJARAN HARIAN
Minggu:  25                                            Hari: Isnin                              Tarikh :  09/07/12

KELAS/ MASA/ M PELAJARAN

KANDUNGAN

IMPAK/ CATATAN

HEBAT 2
8.30 - 10.30
SN

Tajuk : Menjawab soalan bahagian B
Kemahiran/Theme: 
Meningkatkan kemahiran menjawab soalan Sains Bahagian B
Objektif: At the end of the lesson, pupil would be able to:
Meningkatkan kemahiran menjawab soalan Sains Bahagian B
untuk KPS Hipotesis dan kesimpulan
Strategi/Aktiviti/Step/Kaedah:
Latih tubi
KPS (SAINS)
Komunikasi
BBM: 

97% murid dapat meningkat-
kan kemahiran menjawab soalan Sains Bahagian B
untuk KPS Hipotesis dan kesimpulan

RANCANGAN PENGAJARAN DAN PEMBELAJARAN HARIAN
Minggu:  25                                            Hari: Isnin                              Tarikh :  09/07/12

KELAS/ MASA/ M PELAJARAN

KANDUNGAN

IMPAK/ CATATAN

5 RAJIN
12.15-1.15
SN
Tajuk :. Acid and Alkali
Kemahiran/Theme:  
Understanding the properties of acidic, alkaline and neutral substances.
Objektif: Di akhir pembelajaran, murid akan dapat: 

Identify the taste of acidic and alkaline food and conclude the
properties of acidic alkaline and neutral substances
Strategi/Aktiviti/Step/Kaedah: Pupils determine whether food samples are acidic or alkaline by tasting the food samples and testing with litmus paper.
KPS (SAINS)
Experimenting
BBM: 

All pupils
can identify
the taste of
acidic and
alkalin food.


RANCANGAN PENGAJARAN DAN PEMBELAJARAN HARIAN
Minggu:  25                                            Hari: Khamis                              Tarikh :  12/07/12

KELAS/ MASA/ M PELAJARAN

KANDUNGAN

IMPAK/ CATATAN

5 RAJIN
9.15-10.45
SN
Tajuk : Constellation
Kemahiran/Theme:  
Understanding the constellation
Objektif: Di akhir pembelajaran, murid akan dapat: 
State what constellation is and iIdentify constellations.
Strategi/Aktiviti/Step/Kaedah:  
Pupils discuss that constellation is a group of stars that form a certain pattern in the sky.
KPS (SAINS)
Communicating
BBM: 


P&P tidak dapat dijalankan kerana murid terlibat dalam aktiviti per-
khemahan
                    
RANCANGAN PENGAJARAN DAN PEMBELAJARAN HARIAN
Minggu:  25                                            Hari: Khamis                              Tarikh :  12/07/12

KELAS/ MASA/ M PELAJARAN

KANDUNGAN

IMPAK/ CATATAN

HEBAT 2
11.00-1.00
SN

Tajuk :Menjawab soalan bahagian B
Kemahiran/Theme: 
Meningkatkan kemahiran menjawab soalan Sains Bahagian B
Objektif: At the end of the lesson, pupil would be able to:
Meningkatkan kemahiran menjawab soalan Sains Bahagian B
untuk KPS Hipotesis dan Meramal
Strategi/Aktiviti/Step/Kaedah:
Latih tubi
KPS (SAINS)
Komunikasi
BBM: 

97% murid dapat meningkat-
kan kemahiran menjawab soalan Sains Bahagian B
untuk KPS Hipotesis dan Meramal

0 komentar: