RANCANGAN PENGAJARAN DAN PEMBELAJARAN HARIAN
Minggu: 25 Hari: Ahad Tarikh : 08/07/12
KELAS/ MASA/ M PELAJARAN | KANDUNGAN | IMPAK/ CATATAN |
HEBAT 1 2.00-3.30 SN | Tajuk :Menjawab soalan bahagian B Kemahiran/Theme: Meningkatkan kemahiran menjawab soalan Sains Bahagian B Objektif: At the end of the lesson, pupil would be able to: Meningkatkan kemahiran menjawab soalan Sains Bahagian B untuk KPS Hipotesis dan kesimpulan Strategi/Aktiviti/Step/Kaedah: Latih tubi KPS (SAINS) Komunikasi BBM: | Semua murid dapat meningkat- kan kemahiran menjawab soalan Sains Bahagian B untuk KPS Hipotesis dan kesimpulan |
RANCANGAN PENGAJARAN DAN PEMBELAJARAN HARIAN
Minggu: 25 Hari: Isnin Tarikh : 09/07/12
KELAS/ MASA/ M PELAJARAN | KANDUNGAN | IMPAK/ CATATAN |
HEBAT 2 8.30 - 10.30 SN | Tajuk : Menjawab soalan bahagian B Kemahiran/Theme: Meningkatkan kemahiran menjawab soalan Sains Bahagian B Objektif: At the end of the lesson, pupil would be able to: Meningkatkan kemahiran menjawab soalan Sains Bahagian B untuk KPS Hipotesis dan kesimpulan Strategi/Aktiviti/Step/Kaedah: Latih tubi KPS (SAINS) Komunikasi BBM: | 97% murid dapat meningkat- kan kemahiran menjawab soalan Sains Bahagian B untuk KPS Hipotesis dan kesimpulan |
RANCANGAN PENGAJARAN DAN PEMBELAJARAN HARIAN
Minggu: 25 Hari: Isnin Tarikh : 09/07/12
KELAS/ MASA/ M PELAJARAN | KANDUNGAN | IMPAK/ CATATAN |
5 RAJIN 12.15-1.15 SN | Tajuk :. Acid and Alkali Kemahiran/Theme: Understanding the properties of acidic, alkaline and neutral substances. Objektif: Di akhir pembelajaran, murid akan dapat: Identify the taste of acidic and alkaline food and conclude the properties of acidic alkaline and neutral substances Strategi/Aktiviti/Step/Kaedah: Pupils determine whether food samples are acidic or alkaline by tasting the food samples and testing with litmus paper.KPS (SAINS) Experimenting BBM: | All pupils can identify the taste of acidic and alkalin food. |
RANCANGAN PENGAJARAN DAN PEMBELAJARAN HARIAN
Minggu: 25 Hari: Khamis Tarikh : 12/07/12
KELAS/ MASA/ M PELAJARAN | KANDUNGAN | IMPAK/ CATATAN |
5 RAJIN 9.15-10.45 SN | Tajuk : Constellation Kemahiran/Theme: Understanding the constellation Objektif: Di akhir pembelajaran, murid akan dapat: State what constellation is and iIdentify constellations. Strategi/Aktiviti/Step/Kaedah: Pupils discuss that constellation is a group of stars that form a certain pattern in the sky. KPS (SAINS) Communicating BBM: | P&P tidak dapat dijalankan kerana murid terlibat dalam aktiviti per- khemahan |
RANCANGAN PENGAJARAN DAN PEMBELAJARAN HARIAN
Minggu: 25 Hari: Khamis Tarikh : 12/07/12
KELAS/ MASA/ M PELAJARAN | KANDUNGAN | IMPAK/ CATATAN |
HEBAT 2 11.00-1.00 SN | Tajuk :Menjawab soalan bahagian B Kemahiran/Theme: Meningkatkan kemahiran menjawab soalan Sains Bahagian B Objektif: At the end of the lesson, pupil would be able to: Meningkatkan kemahiran menjawab soalan Sains Bahagian B untuk KPS Hipotesis dan Meramal Strategi/Aktiviti/Step/Kaedah: Latih tubi KPS (SAINS) Komunikasi BBM: | 97% murid dapat meningkat- kan kemahiran menjawab soalan Sains Bahagian B untuk KPS Hipotesis dan Meramal |
0 komentar:
Posting Komentar