Minggu 24 (Penggunaan Jadual Waktu Anjal)

                   RANCANGAN PENGAJARAN DAN PEMBELAJARAN HARIAN
Minggu:  23                                            Hari: Ahad                              Tarikh :  01/07/12

KELAS/ MASA/ M PELAJARAN

KANDUNGAN

IMPAK/ CATATAN

HEBAT 1
2.00-3.30
SN
Tajuk :Menjawab soalan bahagian B
Kemahiran/Theme: 
Meningkatkan kemahiran menjawab soalan Sains Bahagian B
Objektif: At the end of the lesson, pupil would be able to:
Meningkatkan kemahiran menjawab soalan Sains Bahagian B
untuk KPS Pemerhatian dan membuat inferens
Strategi/Aktiviti/Step/Kaedah:
Latih tubi
KPS (SAINS)
Komunikasi
BBM: 


Murid dapat meningkat-
kan kemahiran menjawab soalan Sains Bahagian B
untuk KPS pemerhatian dan membuat inferens

                    
RANCANGAN PENGAJARAN DAN PEMBELAJARAN HARIAN
Minggu:  24                                            Hari: Isnin                              Tarikh :  02/07/12

KELAS/ MASA/ M PELAJARAN

KANDUNGAN

IMPAK/ CATATAN

HEBAT 2
8.30 - 10.30
SN

Tajuk : Menjawab soalan bahagian B
Kemahiran/Theme: 
Meningkatkan kemahiran menjawab soalan Sains Bahagian B
Objektif: At the end of the lesson, pupil would be able to:
Meningkatkan kemahiran menjawab soalan Sains Bahagian B
untuk KPS Pemerhatian dan membuat inferens
Strategi/Aktiviti/Step/Kaedah:
Latih tubi
KPS (SAINS)
Komunikasi
BBM: 

Murid dapat meningkat-
kan kemahiran menjawab soalan Sains Bahagian B
untuk KPS pemerhatian dan membuat inferens

RANCANGAN PENGAJARAN DAN PEMBELAJARAN HARIAN
Minggu:  24                                            Hari: Isnin                              Tarikh :  02/07/12

KELAS/ MASA/ M PELAJARAN

KANDUNGAN

IMPAK/ CATATAN

5 RAJIN
12.15-1.15
SN
Tajuk :Acid and Alkali
Kemahiran/Theme:  
Understanding the properties of acidic, alkaline and neutral substances.
Objektif: Di akhir pembelajaran, murid akan dapat: 
Identify acidic, alkaline and neutral substances using litmus paper.
Strategi/Aktiviti/Step/Kaedah: 
Pupils test substances to determine whether they are acidic, alkaline or neutral substances based on  the change of wet litmus papers colour.
KPS (SAINS)
Experimenting
BBM: 

To be forwarded to the next lesson.


RANCANGAN PENGAJARAN DAN PEMBELAJARAN HARIAN
Minggu:  24                                            Hari: Khamis                              Tarikh :  05/07/12

KELAS/ MASA/ M PELAJARAN

KANDUNGAN

IMPAK/ CATATAN

5 RAJIN
9.15-10.45
SN
Tajuk Acid and Alkali
Kemahiran/Theme:  
Understanding the properties of acidic, alkaline and neutral substances.
Objektif: Di akhir pembelajaran, murid akan dapat: 
Identify acidic, alkaline and neutral substances using litmus paper.
Strategi/Aktiviti/Step/Kaedah: 
Pupils test substances to determine whether they are acidic, alkaline or neutral substances based on  the change of wet litmus papers colour.
KPS (SAINS)
Experimenting

BBM: 


95% of pupils can identify acidic, alkaline and neutral substances using litmus paper.
                    
RANCANGAN PENGAJARAN DAN PEMBELAJARAN HARIAN
Minggu:  24                                            Hari: Khamis                              Tarikh :  05/07/12

KELAS/ MASA/ M PELAJARAN

KANDUNGAN

IMPAK/ CATATAN

HEBAT 2
11.00-1.00
SN

Tajuk :Menjawab soalan bahagian B
Kemahiran/Theme: 
Meningkatkan kemahiran menjawab soalan Sains Bahagian B
Objektif: At the end of the lesson, pupil would be able to:
Meningkatkan kemahiran menjawab soalan Sains Bahagian B
untuk KPS Pemerhatian dan membuat inferens
Strategi/Aktiviti/Step/Kaedah:
Latih tubi
KPS (SAINS)
Komunikasi
BBM: 

Murid dapat meningkat-
kan kemahiran menjawab soalan Sains Bahagian B
untuk KPS pemerhatian dan membuat inferen

0 komentar: