RANCANGAN PENGAJARAN DAN PEMBELAJARAN HARIAN
Minggu: 23 Hari: Ahad Tarikh : 01/07/12
KELAS/ MASA/ M PELAJARAN | KANDUNGAN | IMPAK/ CATATAN |
HEBAT 1 2.00-3.30 SN | Tajuk :Menjawab soalan bahagian B Kemahiran/Theme: Meningkatkan kemahiran menjawab soalan Sains Bahagian B Objektif: At the end of the lesson, pupil would be able to: Meningkatkan kemahiran menjawab soalan Sains Bahagian B untuk KPS Pemerhatian dan membuat inferens Strategi/Aktiviti/Step/Kaedah: Latih tubi KPS (SAINS) Komunikasi BBM: | Murid dapat meningkat- kan kemahiran menjawab soalan Sains Bahagian B untuk KPS pemerhatian dan membuat inferens |
RANCANGAN PENGAJARAN DAN PEMBELAJARAN HARIAN
Minggu: 24 Hari: Isnin Tarikh : 02/07/12
KELAS/ MASA/ M PELAJARAN | KANDUNGAN | IMPAK/ CATATAN |
HEBAT 2 8.30 - 10.30 SN | Tajuk : Menjawab soalan bahagian B Kemahiran/Theme: Meningkatkan kemahiran menjawab soalan Sains Bahagian B Objektif: At the end of the lesson, pupil would be able to: Meningkatkan kemahiran menjawab soalan Sains Bahagian B untuk KPS Pemerhatian dan membuat inferens Strategi/Aktiviti/Step/Kaedah: Latih tubi KPS (SAINS) Komunikasi BBM: | Murid dapat meningkat- kan kemahiran menjawab soalan Sains Bahagian B untuk KPS pemerhatian dan membuat inferens |
RANCANGAN PENGAJARAN DAN PEMBELAJARAN HARIAN
Minggu: 24 Hari: Isnin Tarikh : 02/07/12
KELAS/ MASA/ M PELAJARAN | KANDUNGAN | IMPAK/ CATATAN |
5 RAJIN 12.15-1.15 SN | Tajuk :Acid and Alkali Kemahiran/Theme: Understanding the properties of acidic, alkaline and neutral substances. Objektif: Di akhir pembelajaran, murid akan dapat: Identify acidic, alkaline and neutral substances using litmus paper. Strategi/Aktiviti/Step/Kaedah: Pupils test substances to determine whether they are acidic, alkaline or neutral substances based on the change of wet litmus papers colour. KPS (SAINS) Experimenting BBM: | To be forwarded to the next lesson. |
RANCANGAN PENGAJARAN DAN PEMBELAJARAN HARIAN
Minggu: 24 Hari: Khamis Tarikh : 05/07/12
KELAS/ MASA/ M PELAJARAN | KANDUNGAN | IMPAK/ CATATAN |
5 RAJIN 9.15-10.45 SN | Tajuk Acid and Alkali Kemahiran/Theme: Understanding the properties of acidic, alkaline and neutral substances. Objektif: Di akhir pembelajaran, murid akan dapat: Identify acidic, alkaline and neutral substances using litmus paper. Strategi/Aktiviti/Step/Kaedah: Pupils test substances to determine whether they are acidic, alkaline or neutral substances based on the change of wet litmus papers colour. KPS (SAINS) Experimenting BBM: | 95% of pupils can identify acidic, alkaline and neutral substances using litmus paper. |
RANCANGAN PENGAJARAN DAN PEMBELAJARAN HARIAN
Minggu: 24 Hari: Khamis Tarikh : 05/07/12
KELAS/ MASA/ M PELAJARAN | KANDUNGAN | IMPAK/ CATATAN |
HEBAT 2 11.00-1.00 SN | Tajuk :Menjawab soalan bahagian B Kemahiran/Theme: Meningkatkan kemahiran menjawab soalan Sains Bahagian B Objektif: At the end of the lesson, pupil would be able to: Meningkatkan kemahiran menjawab soalan Sains Bahagian B untuk KPS Pemerhatian dan membuat inferens Strategi/Aktiviti/Step/Kaedah: Latih tubi KPS (SAINS) Komunikasi BBM: | Murid dapat meningkat- kan kemahiran menjawab soalan Sains Bahagian B untuk KPS pemerhatian dan membuat inferen |
0 komentar:
Posting Komentar