Minggu 13

                   RANCANGAN PENGAJARAN DAN PEMBELAJARAN HARIAN
Minggu:  13                                            Hari: Ahad                              Tarikh :  01/04/12

KELAS/ MASA/ M PELAJARAN

KANDUNGAN

IMPAK/ CATATAN

6 GIGIH
8.15-9.45
SN
Tajuk : Food preservation
Kemahiran/Theme: 
Understanding food spoilage
Objektif: At the end of the lesson, pupil would be able to:
Describe what spoilt food is and identify characteristic of spoilt food
Strategi/Aktiviti/Step/Kaedah:
Pupils observe samples of spoilt food, discuss and conclude that spoilt food is unsafe to eat.
KPS (SAINS)
Observing
Making inferences
BBM: 


98% of pupils can describe what spoilt food is and identify charac-
teristic of spoilt food

                    
RANCANGAN PENGAJARAN DAN PEMBELAJARAN HARIAN
Minggu:  13                                            Hari: Ahad                              Tarikh :  01/04/12

KELAS/ MASA/ M PELAJARAN

KANDUNGAN

IMPAK/ CATATAN

6 GIGIH
12.15-1.15
MZ

Tajuk : Menyanyi Secara Muzikal
Kemahiran/Theme: 
Menyanyi  mengikut pic dan nada tinggi, tengah dan rendah.
Objektif: Di akhir pembelajaran, murid akan dapat:
Menyanyi dengan cara  spontan dan hafalan, mengikut nyanyian yang diperdengarkan dan membaca skor muzik
Strategi/Aktiviti/Step/Kaedah:
Murid menyanyi dengan cara  spontan dan hafalan, mengikut nyanyian yang diperdengarkan dan membaca skor muzik
KPS (SAINS)
BBM: 

Semua murid dapat menyanyi dengan cara  spontan dan hafalan, mengikut nyanyian yang diper-
dengarkan dan membaca skor muzik

RANCANGAN PENGAJARAN DAN PEMBELAJARAN HARIAN
Minggu:  13                                            Hari: Isnin                              Tarikh :  02/04/12

KELAS/ MASA/ M PELAJARAN

KANDUNGAN

IMPAK/ CATATAN

6 TEKUN
9.45-10.45
KT
Tajuk :KEGIATAN EKONOMI
Kemahiran/Theme:  
Implikasi kegiatan ekonomi terhadap alam sekitar
Objektif: Di akhir pembelajaran, murid akan dapat: 
Menyatakan langkah-langkah pemeliharaan dan pemuliharaan alam sekitar dalam setiap kegiatan
Strategi/Aktiviti/Step/Kaedah: 
Murid mengumpul maklumat tentang langkah-langkah pemeliharaan dan pemuliharaan alam sekitar dalam setiap kegiatan
KPS (SAINS)

BBM: 

Semua murid dapat menyatakan langkah-langkah peme-
liharaan dan pemuli-
haraan alam sekitar dalam setiap kegiatan


RANCANGAN PENGAJARAN DAN PEMBELAJARAN HARIAN
Minggu:  13                                            Hari: Isnin                              Tarikh :  02/04/12

KELAS/ MASA/ M PELAJARAN

KANDUNGAN

IMPAK/ CATATAN

5 RAJIN
12.15-1.15
SN
Tajuk : Electricity
Kemahiran/Theme: 
Knowing the sources of electricity
Objektif: At the end of the lesson, pupil would be able to: 
State the sources of electricity
Strategi/Aktiviti/Step/Kaedah:
Pupils carry out activity such as lighting up a bulb or ringing an electric bell to verify that the following sources produce electricity
e.g.
a) dry cell/ battery,
b) accumulator,
c) dynamo,
d) solar cell. 
KPS (SAINS)
Experimenting
BBM: 


All pupils can state the sources of electricity
                    
RANCANGAN PENGAJARAN DAN PEMBELAJARAN HARIAN
Minggu:  13                                            Hari: Selasa                              Tarikh :  03/04/12

KELAS/ MASA/ M PELAJARAN

KANDUNGAN

IMPAK/ CATATAN

6 GIGIH
7.45-8.45
SN

Tajuk :Food preservation
Kemahiran/Theme: 
Understanding food spoilage
Objektif: At the end of the lesson, pupil would be able to:
State that microorganisms can spoil food and the conditions for microorganisms to grow
Strategi/Aktiviti/Step/Kaedah:
Pupils discuss and conclude that microorganisms can spoil  food,
also gather information and conclude that microorganisms need certain conditions to grow:
KPS (SAINS)
BBM: 

95% of pupils can state that micro-
organisms can spoil food and the conditions for micro-organisms to grow

RANCANGAN PENGAJARAN DAN PEMBELAJARAN HARIAN
Minggu:  13                                            Hari: Selasa                              Tarikh :  03/04/12

KELAS/ MASA/ M PELAJARAN

KANDUNGAN

IMPAK/ CATATAN

6 RAJIN
8.45-9.45
KH
Tajuk :Elektrik dan Elektronik
Kemahiran/Theme: 
Penghasilan projek elektronik
Objektif: Di akhir pembelajaran, murid akan dapat:
Menguji litar projek dan membuat pembaikan
Strategi/Aktiviti/Step/Kaedah:
Murid menguji litar projek dan membuat pembaikan
BBM: 

Semua murid dapat menguji litar projek dan membuat pembaikan
                    
RANCANGAN PENGAJARAN DAN PEMBELAJARAN HARIAN
Minggu:  13                                            Hari: Rabu                              Tarikh :  04/04/12

KELAS/ MASA/ M PELAJARAN

KANDUNGAN

IMPAK/ CATATAN

6 GIGIH
7.45-8.45
KH
Tajuk :Elektrik dan Elektronik
Kemahiran/Theme: 
Penghasilan projek elektronik
Objektif: Di akhir pembelajaran, murid akan dapat:
Menguji litar projek dan membuat pembaikan
Strategi/Aktiviti/Step/Kaedah:
Murid menguji litar projek dan membuat pembaikan
BBM:
Semua murid dapat menguji litar projek dan membuat pembaikan

                    
RANCANGAN PENGAJARAN DAN PEMBELAJARAN HARIAN
Minggu:  13                                            Hari: Rabu                              Tarikh :  04/04/12

KELAS/ MASA/ M PELAJARAN

KANDUNGAN

IMPAK/ CATATAN

6 HEBAT
9.45-10.45
KT

Tajuk : KEGIATAN EKONOMI
Kemahiran/Theme:  
Implikasi kegiatan ekonomi terhadap alam sekitar
Objektif: Di akhir pembelajaran, murid akan dapat: 
Menyatakan langkah-langkah pemeliharaan dan pemuliharaan alam sekitar dalam setiap kegiatan
Strategi/Aktiviti/Step/Kaedah: 
Murid mengumpul maklumat tentang langkah-langkah pemeliharaan dan pemuliharaan alam sekitar dalam setiap kegiatan
KPS (SAINS)
BBM: 

Semua murid dapat menyatakan langkah-langkah pemeliharaan dan pemuliharaan alam sekitar dalam setiap kegiatan

RANCANGAN PENGAJARAN DAN PEMBELAJARAN HARIAN
Minggu:  13                                            Hari: Rabu                              Tarikh :  04/04/12

KELAS/ MASA/ M PELAJARAN

KANDUNGAN

IMPAK/ CATATAN

6 HEBAT
12.15-1.15
MZ
Tajuk :Menyanyi Secara Muzikal
Kemahiran/Theme: 
Menyanyi  mengikut pic dan nada tinggi, tengah dan rendah.
Objektif: Di akhir pembelajaran, murid akan dapat:
Menyanyi dengan cara  spontan dan hafalan, mengikut nyanyian yang diperdengarkan dan membaca skor muzik
Strategi/Aktiviti/Step/Kaedah:
Murid menyanyi dengan cara  spontan dan hafalan, mengikut nyanyian yang diperdengarkan dan membaca skor muzik
KPS (SAINS)

BBM: 

Semua murid dapat
menyanyi dengan cara  spontan dan hafalan, mengikut nyanyian yang diper-dengarkan dan membaca skor muzik

RANCANGAN PENGAJARAN DAN PEMBELAJARAN HARIAN
Minggu:  13                                            Hari: Khamis                              Tarikh :  05/04/12

KELAS/ MASA/ M PELAJARAN

KANDUNGAN

IMPAK/ CATATAN

5 RAJIN
9.15-10.45
SN
Tajuk :Electricity
Kemahiran/Theme: 
Understanding a series circuit and a parallel circuit.
Objektif: At the end of the lesson, pupil would be able to: 
Identify the symbols of various components in a simple
electric circuit and draw circuit diagrams.
Strategi/Aktiviti/Step/Kaedah:
Pupils build as many different electric circuits as they can
and are introduced the symbols of the components in an 
electric circuit, i.e battery, bulb, connecting wires and 
switch, then draw circuit diagrams based on the circuits that 
they have built.
KPS (SAINS)
Experimenting
BBM: 


All pupils can identify the symbols of various components in a simple
electric
circuit and 
draw circuit
diagrams.
 
RANCANGAN PENGAJARAN DAN PEMBELAJARAN HARIAN
Minggu:  13                                            Hari: Khamis                              Tarikh :  05/04/12

KELAS/ MASA/ M PELAJARAN

KANDUNGAN

IMPAK/ CATATAN

6 TEKUN
11.15-12.15
KH
Tajuk :Elektrik dan Elektronik
Kemahiran/Theme: 
Penghasilan projek elektronik
Objektif: Di akhir pembelajaran, murid akan dapat:
Menguji litar projek dan membuat pembaikan
Strategi/Aktiviti/Step/Kaedah:
Murid menguji litar projek dan membuat pembaikan
BBM:
Semua murid dapat menguji litar projek dan membuat pembaikan
 
RANCANGAN PENGAJARAN DAN PEMBELAJARAN HARIAN
Minggu:  13                                            Hari: Khamis                              Tarikh :  05/04/12

KELAS/ MASA/ M PELAJARAN

KANDUNGAN

IMPAK/ CATATAN

6 TEKUN
12.15-1.15
MZ
Tajuk : Menyanyi Secara Muzikal
Kemahiran/Theme: 
Menyanyi  mengikut pic dan nada tinggi, tengah dan rendah.
Objektif: Di akhir pembelajaran, murid akan dapat:
Menyanyi dengan cara  spontan dan hafalan, mengikut nyanyian yang diperdengarkan dan membaca skor muzik
Strategi/Aktiviti/Step/Kaedah:
Murid menyanyi dengan cara  spontan dan hafalan, mengikut nyanyian yang diperdengarkan dan membaca skor muzik
KPS (SAINS)
BBM: 


Semua murid dapat menyanyi dengan cara  spontan dan hafalan, mengikut nyanyian yang diper-dengarkan dan membaca skor muzik
 

1 komentar:

  Admin b/pGuru Besar

12 April 2012 pukul 07.40

Telah disemak. Terima kasih.