RANCANGAN PENGAJARAN DAN PEMBELAJARAN HARIAN
Minggu: 14 Hari: Ahad Tarikh : 08/04/12
KELAS/ MASA/ M PELAJARAN | KANDUNGAN | IMPAK/ CATATAN |
6 GIGIH 8.15-9.45 SN | Tajuk :Food preservation Kemahiran/Theme: Synthesising the concept of food preservation Objektif: At the end of the lesson, pupil would be able to: Describe ways to preserve food and give examples of food for each type of food preservation Strategi/Aktiviti/Step/Kaedah: Pupils find information about ways to preserve food and examples of food for each type of preservation KPS (SAINS) Observing Communicating BBM: | Some types of preservation will be taught in the next lesson. |
RANCANGAN PENGAJARAN DAN PEMBELAJARAN HARIAN
Minggu: 14 Hari: Ahad Tarikh : 08/04/12
KELAS/ MASA/ M PELAJARAN | KANDUNGAN | IMPAK/ CATATAN |
6 GIGIH 12.15-1.15 MZ | Tajuk : Muzik Dengan Gerakan Kemahiran/Theme: Bergerak secara muzikal Objektif: Di akhir pembelajaran, murid akan dapat: Membuat gerakan yang sesuai dengan lagu atau muzik atau kedua-duanya yang mempunyai tempo yang berlainan Strategi/Aktiviti/Step/Kaedah: Membuat gerakan secara bebas atau berpandu sebagai respon kepada permainan muzik yang didengar untuk merasai; detik, corak irama, dan tanda rehat KPS (SAINS) BBM: | Semua murid dapat membuat gerakan yang sesuai dengan lagu atau muzik atau kedua-duanya yang mempunyai tempo yang berlainan |
RANCANGAN PENGAJARAN DAN PEMBELAJARAN HARIAN
Minggu: 14 Hari: Isnin Tarikh : 09/04/12
KELAS/ MASA/ M PELAJARAN | KANDUNGAN | IMPAK/ CATATAN |
6 TEKUN 9.45-10.45 KT | Tajuk : KEJAYAAN DAN KEBANGAAN NEGARA Kemahiran/Theme: Kemerdekaan Malaysia Objektif: Di akhir pembelajaran, murid akan dapat: Menyatakan Bahasa Melayu sebagai bahasa rasmi dan peranan Bahasa Melayu dalam mewujudkan kerjasama antara kaum Strategi/Aktiviti/Step/Kaedah: Murid mengumpul maklumat tentang Bahasa Melayu sebagai bahasa rasmi dan peranan Bahasa Melayu dalam mewujudkan kerjasama antara kaum KPS (SAINS) BBM: | Semua murid dapat me- nyatakan Bahasa Melayu sebagai bahasa rasmi dan peranan Bahasa Melayu dalam mewujudkan kerjasama antara kaum |
RANCANGAN PENGAJARAN DAN PEMBELAJARAN HARIAN
Minggu: 14 Hari: Isnin Tarikh : 09/04/12
KELAS/ MASA/ M PELAJARAN | KANDUNGAN | IMPAK/ CATATAN |
5 RAJIN 12.15-1.15 SN | Tajuk : Electricity Kemahiran/Theme: Understanding a series circuit and a parallel circuit. Objektif: At the end of the lesson, pupil would be able to: identify the difference in the arrangement of bulbs in series and parallel circuit. Strategi/Aktiviti/Step/Kaedah: Pupils observe various series circuits and parallel circuits. KPS (SAINS) Observing BBM: | All pupils can identify the difference in the arrangement of bulbs in series and parallel circuit. |
RANCANGAN PENGAJARAN DAN PEMBELAJARAN HARIAN
Minggu: 14 Hari: Selasa Tarikh : 10/04/12
KELAS/ MASA/ M PELAJARAN | KANDUNGAN | IMPAK/ CATATAN |
6 GIGIH 7.45-8.45 SN | Tajuk :Food preservation Kemahiran/Theme: Synthesising the concept of food preservation Objektif: At the end of the lesson, pupil would be able to: KPS (SAINS)Describe ways to preserve food and give examples of food for each type of food preservation Strategi/Aktiviti/Step/Kaedah: Pupils find information about ways to preserve food and examples of food for each type of preservation Observing BBM: | All pupils can describe ways to preserve food and give examples of food for each type of food preservation |
RANCANGAN PENGAJARAN DAN PEMBELAJARAN HARIAN
Minggu: 14 Hari: Selasa Tarikh : 10/04/12
KELAS/ MASA/ M PELAJARAN | KANDUNGAN | IMPAK/ CATATAN |
6 RAJIN 8.45-9.45 KH | Tajuk :Baik Pulih dan Penyelengaraan Kemahiran/Theme: Mengenal pasti bahagian yang perlu dibaik pulih Objektif: Di akhir pembelajaran, murid akan dapat: Mengenal pasti bahagian yang perlu dibaik pulih Strategi/Aktiviti/Step/Kaedah: Mengumpul maklumat tentang bahagian yang perlu dibaik pulih KPS (SAINS) BBM: | Semua murid dapat mengenal pasti bahagian yang perlu dibaik pulih |
RANCANGAN PENGAJARAN DAN PEMBELAJARAN HARIAN
Minggu: 14 Hari: Rabu Tarikh : 11/04/12
KELAS/ MASA/ M PELAJARAN | KANDUNGAN | IMPAK/ CATATAN |
6 GIGIH 7.45-8.45 KH | Tajuk : Kemahiran/Theme: CUTI UMUM SEMPENA PERTABALAN YDP AGONG Objektif: Di akhir pembelajaran, murid akan dapat: Strategi/Aktiviti/Step/Kaedah: KPS (SAINS) BBM: | CUTI UMUM SEMPENA PER- TABALAN YDP AGONG |
RANCANGAN PENGAJARAN DAN PEMBELAJARAN HARIAN
Minggu: 14 Hari: Rabu Tarikh : 11/04/12
KELAS/ MASA/ M PELAJARAN | KANDUNGAN | IMPAK/ CATATAN |
6 HEBAT 9.45-10.45 KT | Tajuk : Kemahiran/Theme: CUTI UMUM SEMPENA PERTABALAN YDP AGONG Objektif: At the end of the lesson, pupil would be able to: Strategi/Aktiviti/Step/Kaedah: KPS (SAINS) BBM: | CUTI UMUM SEMPENA PER- TABALAN YDP AGONG |
RANCANGAN PENGAJARAN DAN PEMBELAJARAN HARIAN
Minggu: 14 Hari: Rabu Tarikh : 11/04/12
KELAS/ MASA/ M PELAJARAN | KANDUNGAN | IMPAK/ CATATAN |
6 HEBAT 12.15-1.15 MZ | Tajuk : Kemahiran/Theme: CUTI UMUM SEMPENA PERTABALAN YDP AGONG Objektif: At the end of the lesson, pupil would be able to: Strategi/Aktiviti/Step/Kaedah: KPS (SAINS) BBM: | CUTI UMUM SEMPENA PER- TABALAN YDP AGONG |
RANCANGAN PENGAJARAN DAN PEMBELAJARAN HARIAN
Minggu: 14 Hari: Khamis Tarikh : 12/04/12
KELAS/ MASA/ M PELAJARAN | KANDUNGAN | IMPAK/ CATATAN |
5 RAJIN 9.15-10.45 SN | Tajuk :Electricity Kemahiran/Theme: Understanding a series circuit and a parallel circuit. Objektif: At the end of the lesson, pupil would be able to: KPS (SAINS)build a series circuit and a parallel circuit and compare the brightness of the bulbs in a series and a parallel circuit and the effect on the bulbs when various switches in a series circuit and a parallel circuit are off. Strategi/Aktiviti/Step/Kaedah: Pupils observe various series circuits and parallel circuits. Experimenting BBM: | All pupils can understand a series circuit and a parallel circuit. |
RANCANGAN PENGAJARAN DAN PEMBELAJARAN HARIAN
Minggu: 14 Hari: Khamis Tarikh : 12/04/12
KELAS/ MASA/ M PELAJARAN | KANDUNGAN | IMPAK/ CATATAN |
6 TEKUN 11.15-12.15 KH | Tajuk : Baik Pulih dan Penyelengaraan Kemahiran/Theme: Mengenal pasti bahagian yang perlu dibaik pulih Objektif: Di akhir pembelajaran, murid akan dapat: Mengenal pasti bahagian yang perlu dibaik pulih Strategi/Aktiviti/Step/Kaedah: Mengumpul maklumat tentang bahagian yang perlu dibaik pulih KPS (SAINS) BBM: | Semua murid dapat mengenal pasti bahagian yang perlu dibaik pulih |
RANCANGAN PENGAJARAN DAN PEMBELAJARAN HARIAN
Minggu: 14 Hari: Khamis Tarikh : 12/04/12
KELAS/ MASA/ M PELAJARAN | KANDUNGAN | IMPAK/ CATATAN |
6 TEKUN 12.15-1.15 MZ | Tajuk : Muzik Dengan Gerakan Kemahiran/Theme: Bergerak secara muzikal Objektif: Di akhir pembelajaran, murid akan dapat: Membuat gerakan yang sesuai dengan lagu atau muzik atau kedua-duanya yang mempunyai tempo yang berlainan Strategi/Aktiviti/Step/Kaedah: Membuat gerakan secara bebas atau berpandu sebagai respon kepada permainan muzik yang didengar untuk merasai; detik, corak irama, dan tanda rehat KPS (SAINS) BBM: | Semua murid dapat membuat gerakan yang sesuai dengan lagu atau muzik atau kedua-duanya yang mempunyai tempo yang berlainan |
1 komentar:
29 April 2012 pukul 07.30
Telah disemak. Terima kasih.
Posting Komentar