Minggu 14

                   RANCANGAN PENGAJARAN DAN PEMBELAJARAN HARIAN
Minggu:  14                                            Hari: Ahad                              Tarikh :  08/04/12

KELAS/ MASA/ M PELAJARAN

KANDUNGAN

IMPAK/ CATATAN

6 GIGIH
8.15-9.45
SN
Tajuk :Food preservation
Kemahiran/Theme: 
Synthesising the concept of food preservation
Objektif: At the end of the lesson, pupil would be able to:
Describe ways to preserve food and give examples of food for each type of food preservation 
Strategi/Aktiviti/Step/Kaedah:
Pupils find information about ways to preserve food and examples of food for each type of preservation
KPS (SAINS)
Observing
Communicating
BBM: 


Some types of preservation will be taught in the next lesson.

                    
RANCANGAN PENGAJARAN DAN PEMBELAJARAN HARIAN
Minggu:  14                                            Hari: Ahad                              Tarikh :  08/04/12

KELAS/ MASA/ M PELAJARAN

KANDUNGAN

IMPAK/ CATATAN

6 GIGIH
12.15-1.15
MZ

Tajuk : Muzik Dengan Gerakan
Kemahiran/Theme: 
Bergerak secara  muzikal
Objektif: Di akhir pembelajaran, murid akan dapat:
Membuat gerakan yang sesuai dengan lagu atau muzik atau     kedua-duanya yang mempunyai  tempo yang berlainan
Strategi/Aktiviti/Step/Kaedah:
Membuat gerakan secara bebas atau berpandu sebagai respon
kepada permainan muzik yang didengar untuk merasai; detik, corak irama, dan tanda rehat
KPS (SAINS)
BBM: 

Semua murid dapat membuat gerakan yang sesuai dengan lagu atau muzik atau     kedua-duanya yang mempunyai  tempo yang berlainan

RANCANGAN PENGAJARAN DAN PEMBELAJARAN HARIAN
Minggu:  14                                            Hari: Isnin                              Tarikh :  09/04/12

KELAS/ MASA/ M PELAJARAN

KANDUNGAN

IMPAK/ CATATAN

6 TEKUN
9.45-10.45
KT
Tajuk :
KEJAYAAN DAN KEBANGAAN NEGARA 
Kemahiran/Theme:  
Kemerdekaan Malaysia    
Objektif: Di akhir pembelajaran, murid akan dapat: 
Menyatakan Bahasa Melayu sebagai bahasa rasmi dan peranan Bahasa Melayu dalam mewujudkan kerjasama antara kaum
Strategi/Aktiviti/Step/Kaedah: 
Murid mengumpul maklumat tentang Bahasa Melayu sebagai bahasa rasmi dan peranan Bahasa Melayu dalam mewujudkan kerjasama antara kaum
KPS (SAINS)

BBM: 

Semua murid dapat me-
nyatakan Bahasa Melayu sebagai bahasa rasmi dan peranan Bahasa Melayu dalam mewujudkan kerjasama antara kaum


RANCANGAN PENGAJARAN DAN PEMBELAJARAN HARIAN
Minggu:  14                                            Hari: Isnin                              Tarikh :  09/04/12

KELAS/ MASA/ M PELAJARAN

KANDUNGAN

IMPAK/ CATATAN

5 RAJIN
12.15-1.15
SN
Tajuk : Electricity
Kemahiran/Theme: 
Understanding a series circuit and a parallel circuit.
Objektif: At the end of the lesson, pupil would be able to: 
identify the difference in the arrangement of bulbs in series and parallel circuit.
Strategi/Aktiviti/Step/Kaedah:
Pupils observe various series circuits and parallel circuits.
KPS (SAINS)
Observing
BBM: 


All pupils can identify the difference in the arrangement of bulbs in series and parallel circuit.
                    
RANCANGAN PENGAJARAN DAN PEMBELAJARAN HARIAN
Minggu:  14                                            Hari: Selasa                              Tarikh :  10/04/12

KELAS/ MASA/ M PELAJARAN

KANDUNGAN

IMPAK/ CATATAN

6 GIGIH
7.45-8.45
SN

Tajuk :Food preservation
Kemahiran/Theme: 
Synthesising the concept of food preservation
Objektif: At the end of the lesson, pupil would be able to:
Describe ways to preserve food and give examples of food for each type of food preservation
Strategi/Aktiviti/Step/Kaedah:
Pupils find information about ways to preserve food and examples of food for each type of preservation
KPS (SAINS)
Observing
BBM: 

All pupils can describe ways to preserve food and give examples of food for each type of food preservation

RANCANGAN PENGAJARAN DAN PEMBELAJARAN HARIAN
Minggu:  14                                            Hari: Selasa                              Tarikh :  10/04/12

KELAS/ MASA/ M PELAJARAN

KANDUNGAN

IMPAK/ CATATAN

6 RAJIN
8.45-9.45
KH
Tajuk :Baik Pulih dan Penyelengaraan
Kemahiran/Theme: 
Mengenal pasti bahagian yang perlu dibaik pulih
Objektif: Di akhir pembelajaran, murid akan dapat:
Mengenal pasti bahagian yang perlu dibaik pulih
Strategi/Aktiviti/Step/Kaedah:
Mengumpul maklumat tentang bahagian yang perlu dibaik pulih
KPS (SAINS)

BBM: 

Semua murid dapat mengenal pasti bahagian yang perlu dibaik pulih
                    
RANCANGAN PENGAJARAN DAN PEMBELAJARAN HARIAN
Minggu:  14                                            Hari: Rabu                              Tarikh :  11/04/12

KELAS/ MASA/ M PELAJARAN

KANDUNGAN

IMPAK/ CATATAN

6 GIGIH
7.45-8.45
KH
Tajuk :  
Kemahiran/Theme: 
CUTI UMUM SEMPENA PERTABALAN YDP AGONG
Objektif: Di akhir pembelajaran, murid akan dapat:

Strategi/Aktiviti/Step/Kaedah:

KPS (SAINS)
BBM: 


CUTI UMUM SEMPENA PER-
TABALAN
YDP AGONG

                    
RANCANGAN PENGAJARAN DAN PEMBELAJARAN HARIAN
Minggu:  14                                            Hari: Rabu                              Tarikh :  11/04/12

KELAS/ MASA/ M PELAJARAN

KANDUNGAN

IMPAK/ CATATAN

6 HEBAT
9.45-10.45
KT

Tajuk : 
Kemahiran/Theme: 
CUTI UMUM SEMPENA PERTABALAN YDP AGONG
Objektif: At the end of the lesson, pupil would be able to:

Strategi/Aktiviti/Step/Kaedah:

KPS (SAINS)

BBM: 

CUTI UMUM SEMPENA PER-
TABALAN
YDP AGONG

RANCANGAN PENGAJARAN DAN PEMBELAJARAN HARIAN
Minggu:  14                                            Hari: Rabu                              Tarikh :  11/04/12

KELAS/ MASA/ M PELAJARAN

KANDUNGAN

IMPAK/ CATATAN

6 HEBAT
12.15-1.15
MZ
Tajuk :
Kemahiran/Theme: 
CUTI UMUM SEMPENA PERTABALAN YDP AGONG
Objektif: At the end of the lesson, pupil would be able to:

Strategi/Aktiviti/Step/Kaedah:


KPS (SAINS)

BBM: 

CUTI UMUM SEMPENA PER-
TABALAN
YDP AGONG

RANCANGAN PENGAJARAN DAN PEMBELAJARAN HARIAN
Minggu:  14                                            Hari: Khamis                              Tarikh :  12/04/12

KELAS/ MASA/ M PELAJARAN

KANDUNGAN

IMPAK/ CATATAN

5 RAJIN
9.15-10.45
SN
Tajuk :Electricity
Kemahiran/Theme: 
Understanding a series circuit and a parallel circuit.
Objektif: At the end of the lesson, pupil would be able to: 
build a series circuit and a parallel circuit and compare the
brightness of the bulbs in a series and a parallel circuit and the effect on the bulbs when various switches in a series circuit and a parallel circuit are off.

Strategi/Aktiviti/Step/Kaedah:
Pupils observe various series circuits and parallel circuits.
KPS (SAINS)
Experimenting

BBM: 


All pupils can understand a series circuit and a parallel circuit.
 
RANCANGAN PENGAJARAN DAN PEMBELAJARAN HARIAN
Minggu:  14                                            Hari: Khamis                              Tarikh :  12/04/12

KELAS/ MASA/ M PELAJARAN

KANDUNGAN

IMPAK/ CATATAN

6 TEKUN
11.15-12.15
KH
Tajuk : Baik Pulih dan Penyelengaraan
Kemahiran/Theme: 
Mengenal pasti bahagian yang perlu dibaik pulih
Objektif: Di akhir pembelajaran, murid akan dapat:
Mengenal pasti bahagian yang perlu dibaik pulih
Strategi/Aktiviti/Step/Kaedah:
Mengumpul maklumat tentang bahagian yang perlu dibaik pulih
KPS (SAINS)
BBM: 


Semua murid dapat mengenal pasti bahagian yang perlu dibaik pulih
 
RANCANGAN PENGAJARAN DAN PEMBELAJARAN HARIAN
Minggu:  14                                            Hari: Khamis                              Tarikh :  12/04/12

KELAS/ MASA/ M PELAJARAN

KANDUNGAN

IMPAK/ CATATAN

6 TEKUN
12.15-1.15
MZ
Tajuk : Muzik Dengan Gerakan
Kemahiran/Theme: 
Bergerak secara  muzikal
Objektif: Di akhir pembelajaran, murid akan dapat:
Membuat gerakan yang sesuai dengan lagu atau muzik atau     kedua-duanya yang mempunyai  tempo yang berlainan
Strategi/Aktiviti/Step/Kaedah:
Membuat gerakan secara bebas atau berpandu sebagai respon
kepada permainan muzik yang didengar untuk merasai; detik, corak irama, dan tanda rehat
KPS (SAINS)
BBM: 


Semua murid dapat membuat gerakan yang sesuai dengan lagu atau muzik atau     kedua-duanya yang mempunyai  tempo yang berlainan
 

1 komentar:

  Admin b/pGuru Besar

29 April 2012 pukul 07.30

Telah disemak. Terima kasih.