Minggu 16

                   RANCANGAN PENGAJARAN DAN PEMBELAJARAN HARIAN
Minggu:  16                                            Hari: Ahad                              Tarikh :  22/04/12

KELAS/ MASA/ M PELAJARAN

KANDUNGAN

IMPAK/ CATATAN

6 GIGIH
8.15-9.45
SN
Tajuk :Ulangkaji
Kemahiran/Theme: 
Mengawal pembolehubah
Objektif: At the end of the lesson, pupil would be able to:
Memahami dan mengawal pembolehubah dalam soalan UBB April yang lepas.
Strategi/Aktiviti/Step/Kaedah:
Perbincangan soalan lepas.
KPS (SAINS)
Komunikasi
BBM: 


Semua murid dapat memahami dan mengawal pemboleh-
ubah dalam soalan UBB April yang lepas.

                    
RANCANGAN PENGAJARAN DAN PEMBELAJARAN HARIAN
Minggu:  16                                            Hari: Ahad                              Tarikh :  22/04/12

KELAS/ MASA/ M PELAJARAN

KANDUNGAN

IMPAK/ CATATAN

6 GIGIH
12.15-1.15
MZ

Tajuk : Menyanyi Secara Muzikal
Kemahiran/Theme: 
Menyanyi secara berkumpulan dengan suara bersama dan
bersefahaman
Objektif: Di akhir pembelajaran, murid akan dapat:
Menyanyi secara berkumpulan dengan suara bersama dan
bersefahaman
Strategi/Aktiviti/Step/Kaedah:
Murid menyanyi secara berkumpulan dengan suara bersama dan
bersefahaman
KPS (SAINS)
BBM: 

Semua murid dapat menyanyi secara berkumpulan dengan suara bersama dan
bersefahaman

RANCANGAN PENGAJARAN DAN PEMBELAJARAN HARIAN
Minggu:  16                                            Hari: Isnin                              Tarikh :  23/04/12

KELAS/ MASA/ M PELAJARAN

KANDUNGAN

IMPAK/ CATATAN

6 TEKUN
9.45-10.45
KT
Tajuk : 
KEJAYAAN DAN KEBANGAAN NEGARA 
Kemahiran/Theme:  
Kemerdekaan Malaysia    
Objektif: Di akhir pembelajaran, murid akan dapat: 
Menjelaskan kebebasan beragama dan kepercayaan yang diamalkan oleh rakyat Malaysia
Strategi/Aktiviti/Step/Kaedah: 
Murid mengumpul maklumat tentang kebebasan beragama dan kepercayaan yang diamalkan oleh rakyat Malaysia
KPS (SAINS)

BBM: 

Semua murid dapat menjelaskan kebebasan beragama dan kepercayaan yang diamalkan oleh rakyat Malaysia


RANCANGAN PENGAJARAN DAN PEMBELAJARAN HARIAN
Minggu:  16                                            Hari: Isnin                              Tarikh :  23/04/12

KELAS/ MASA/ M PELAJARAN

KANDUNGAN

IMPAK/ CATATAN

5 RAJIN
12.15-1.15
SN
Tajuk : Electricity
Kemahiran/Theme: 
Understanding the safety precautions to be taken when handling electrical appliances.
Objektif: At the end of the lesson, pupil would be able to: 
Describe the danger of mishandling electrical appliances and 
explain the safety precautions to be taken when using electrical
appliances
Strategi/Aktiviti/Step/Kaedah:
Pupils discuss the safety precautions to be taken when using 
electrical appliances
KPS (SAINS)
Communicating
BBM: 


Pupils can describe the danger of mishandling electrical appliances and 
explain the
safety
precautions
to be taken
when using
electrical
appliances
                    
RANCANGAN PENGAJARAN DAN PEMBELAJARAN HARIAN
Minggu:  16                                            Hari: Selasa                              Tarikh :  24/04/12

KELAS/ MASA/ M PELAJARAN

KANDUNGAN

IMPAK/ CATATAN

6 GIGIH
7.45-8.45
SN

Tajuk : Food preservation
Kemahiran/Theme: 
Synthesising the concept of food preservation
Objektif: At the end of the lesson, pupil would be able to:
Give examples of food for each type of food preservation and give reasons why each way of food preservation is used 
Strategi/Aktiviti/Step/Kaedah:
Pupils discuss and explain  why the above ways are used to preserve food.
KPS (SAINS)
Communicating
BBM: 

All pupils can give examples of food for each type of food preservation and give reasons why each way of food preservation is used

RANCANGAN PENGAJARAN DAN PEMBELAJARAN HARIAN
Minggu:  16                                            Hari: Selasa                              Tarikh :  24/04/12

KELAS/ MASA/ M PELAJARAN

KANDUNGAN

IMPAK/ CATATAN

6 RAJIN
8.45-9.45
KH
Tajuk : Baik Pulih dan Penyelengaraan
Kemahiran/Theme: 
Memilih bahan dan alat tangan yang sesuai untuk kerja membaik pulih
Objektif: Di akhir pembelajaran, murid akan dapat:
Memilih bahan dan alat tangan yang sesuai untuk kerja membaik pulih
Strategi/Aktiviti/Step/Kaedah:
Mengumpul maklumat tentang bahan dan alat tangan yang sesuai untuk kerja membaik pulih
KPS (SAINS)

BBM: 

Semua murid dapat memilih bahan dan alat tangan yang sesuai untuk kerja membaik pulih
                    
RANCANGAN PENGAJARAN DAN PEMBELAJARAN HARIAN
Minggu:  16                                            Hari: Rabu                              Tarikh :  25/04/12

KELAS/ MASA/ M PELAJARAN

KANDUNGAN

IMPAK/ CATATAN

6 GIGIH
7.45-8.45
KH
Tajuk :Baik Pulih dan Penyelengaraan
Kemahiran/Theme: 
Memilih bahan dan alat tangan yang sesuai untuk kerja membaik pulih
Objektif: Di akhir pembelajaran, murid akan dapat:
Memilih bahan dan alat tangan yang sesuai untuk kerja membaik pulih
Strategi/Aktiviti/Step/Kaedah:
Mengumpul maklumat tentang bahan dan alat tangan yang sesuai untuk kerja membaik pulih
KPS (SAINS)
BBM: 


Semua murid dapat memilih bahan dan alat tangan yang sesuai untuk kerja membaik pulih

                    
RANCANGAN PENGAJARAN DAN PEMBELAJARAN HARIAN
Minggu:  16                                            Hari: Rabu                              Tarikh :  25/04/12

KELAS/ MASA/ M PELAJARAN

KANDUNGAN

IMPAK/ CATATAN

6 HEBAT
9.45-10.45
KT

Tajuk :
KEJAYAAN DAN KEBANGAAN NEGARA 
Kemahiran/Theme:  
Kemerdekaan Malaysia    
Objektif: Di akhir pembelajaran, murid akan dapat: 
Menjelaskan kebebasan beragama dan kepercayaan yang diamalkan oleh rakyat Malaysia
Strategi/Aktiviti/Step/Kaedah: 
Murid mengumpul maklumat tentang kebebasan beragama dan kepercayaan yang diamalkan oleh rakyat Malaysia
KPS (SAINS)
BBM: 

Semua murid dapat menjelaskan kebebasan beragama dan kepercayaan yang diamalkan oleh rakyat Malaysia

RANCANGAN PENGAJARAN DAN PEMBELAJARAN HARIAN
Minggu:  16                                            Hari: Rabu                              Tarikh :  25/04/12

KELAS/ MASA/ M PELAJARAN

KANDUNGAN

IMPAK/ CATATAN

6 HEBAT
12.15-1.15
MZ
Tajuk :Menyanyi Secara Muzikal
Kemahiran/Theme: 
Menyanyi secara berkumpulan dengan suara bersama dan
bersefahaman
Objektif: Di akhir pembelajaran, murid akan dapat:
Menyanyi secara berkumpulan dengan suara bersama dan
bersefahaman
Strategi/Aktiviti/Step/Kaedah:
Murid menyanyi secara berkumpulan dengan suara bersama dan
bersefahaman
KPS (SAINS)

BBM: 

Semua murid dapat
menyanyi secara berkumpulan dengan suara bersama dan
bersefahaman

RANCANGAN PENGAJARAN DAN PEMBELAJARAN HARIAN
Minggu:  16                                            Hari: Khamis                              Tarikh :  26/04/12

KELAS/ MASA/ M PELAJARAN

KANDUNGAN

IMPAK/ CATATAN

5 RAJIN
9.15-10.45
SN
Tajuk : Light
Kemahiran/Theme: 
Understanding that light travels in a straight line. 
Objektif: At the end of the lesson, pupil would be able to:  
State that light travels in a straight line and give examples to verify
that light travels in a straight line.
Strategi/Aktiviti/Step/Kaedah:
Pupils carry out activities to observe that light travels in a straight
line and gather information and give examples of events or
phenomena that show light travels in straight line.
KPS (SAINS)
Experimenting
Communicating
BBM: 


All pupils can state that light travels in a straight line and give examples to verify that light travels in a straight line.
 
RANCANGAN PENGAJARAN DAN PEMBELAJARAN HARIAN
Minggu:  16                                            Hari: Khamis                              Tarikh :  26/04/12

KELAS/ MASA/ M PELAJARAN

KANDUNGAN

IMPAK/ CATATAN

6 TEKUN
11.15-12.15
KH
Tajuk : Baik Pulih dan Penyelengaraan
Kemahiran/Theme: 
Memilih bahan dan alat tangan yang sesuai untuk kerja membaik pulih
Objektif: Di akhir pembelajaran, murid akan dapat:
Memilih bahan dan alat tangan yang sesuai untuk kerja membaik pulih
Strategi/Aktiviti/Step/Kaedah:
Mengumpul maklumat tentang bahan dan alat tangan yang sesuai untuk kerja membaik pulih
KPS (SAINS)
BBM: 


Semua murid dapat memilih bahan dan alat tangan yang sesuai untuk kerja membaik pulih
 
RANCANGAN PENGAJARAN DAN PEMBELAJARAN HARIAN
Minggu:  16                                            Hari: Khamis                              Tarikh :  26/04/12

KELAS/ MASA/ M PELAJARAN

KANDUNGAN

IMPAK/ CATATAN

6 TEKUN
12.15-1.15
MZ
Tajuk : Menyanyi Secara Muzikal
Kemahiran/Theme: 
Menyanyi secara berkumpulan dengan suara bersama dan
bersefahaman
Objektif: Di akhir pembelajaran, murid akan dapat:
Menyanyi secara berkumpulan dengan suara bersama dan
bersefahaman
Strategi/Aktiviti/Step/Kaedah:
Murid menyanyi secara berkumpulan dengan suara bersama dan
bersefahaman
KPS (SAINS)
BBM: 


Semua murid dapat menyanyi secara ber-
kumpulan dengan suara bersama dan
ber-
sefahaman
 

1 komentar:

  Admin b/pGuru Besar

29 April 2012 pukul 07.32

Telah disemak. Terima kasih.