RANCANGAN PENGAJARAN DAN PEMBELAJARAN HARIAN
Minggu: 16 Hari: Ahad Tarikh : 22/04/12
KELAS/ MASA/ M PELAJARAN | KANDUNGAN | IMPAK/ CATATAN |
6 GIGIH 8.15-9.45 SN | Tajuk :Ulangkaji Kemahiran/Theme: Mengawal pembolehubah Objektif: At the end of the lesson, pupil would be able to: Memahami dan mengawal pembolehubah dalam soalan UBB April yang lepas. Strategi/Aktiviti/Step/Kaedah: Perbincangan soalan lepas. KPS (SAINS) Komunikasi BBM: | Semua murid dapat memahami dan mengawal pemboleh- ubah dalam soalan UBB April yang lepas. |
RANCANGAN PENGAJARAN DAN PEMBELAJARAN HARIAN
Minggu: 16 Hari: Ahad Tarikh : 22/04/12
KELAS/ MASA/ M PELAJARAN | KANDUNGAN | IMPAK/ CATATAN |
6 GIGIH 12.15-1.15 MZ | Tajuk : Menyanyi Secara Muzikal Kemahiran/Theme: Menyanyi secara berkumpulan dengan suara bersama dan bersefahaman Objektif: Di akhir pembelajaran, murid akan dapat: Menyanyi secara berkumpulan dengan suara bersama dan bersefahaman Strategi/Aktiviti/Step/Kaedah: Murid menyanyi secara berkumpulan dengan suara bersama dan bersefahaman KPS (SAINS) BBM: | Semua murid dapat menyanyi secara berkumpulan dengan suara bersama dan bersefahaman |
RANCANGAN PENGAJARAN DAN PEMBELAJARAN HARIAN
Minggu: 16 Hari: Isnin Tarikh : 23/04/12
KELAS/ MASA/ M PELAJARAN | KANDUNGAN | IMPAK/ CATATAN |
6 TEKUN 9.45-10.45 KT | Tajuk : KEJAYAAN DAN KEBANGAAN NEGARA Kemahiran/Theme: Kemerdekaan Malaysia Objektif: Di akhir pembelajaran, murid akan dapat: Menjelaskan kebebasan beragama dan kepercayaan yang diamalkan oleh rakyat Malaysia Strategi/Aktiviti/Step/Kaedah: Murid mengumpul maklumat tentang kebebasan beragama dan kepercayaan yang diamalkan oleh rakyat Malaysia KPS (SAINS) BBM: | Semua murid dapat menjelaskan kebebasan beragama dan kepercayaan yang diamalkan oleh rakyat Malaysia |
RANCANGAN PENGAJARAN DAN PEMBELAJARAN HARIAN
Minggu: 16 Hari: Isnin Tarikh : 23/04/12
KELAS/ MASA/ M PELAJARAN | KANDUNGAN | IMPAK/ CATATAN |
5 RAJIN 12.15-1.15 SN | Tajuk : Electricity Kemahiran/Theme: Understanding the safety precautions to be taken when handling electrical appliances. Objektif: At the end of the lesson, pupil would be able to: Describe the danger of mishandling electrical appliances and explain the safety precautions to be taken when using electrical appliances Strategi/Aktiviti/Step/Kaedah:Pupils discuss the safety precautions to be taken when using electrical appliances KPS (SAINS) CommunicatingBBM: | Pupils can describe the danger of mishandling electrical appliances and explain the safety precautions to be taken when using electrical appliances |
RANCANGAN PENGAJARAN DAN PEMBELAJARAN HARIAN
Minggu: 16 Hari: Selasa Tarikh : 24/04/12
KELAS/ MASA/ M PELAJARAN | KANDUNGAN | IMPAK/ CATATAN |
6 GIGIH 7.45-8.45 SN | Tajuk : Food preservation Kemahiran/Theme: Synthesising the concept of food preservation Objektif: At the end of the lesson, pupil would be able to: Give examples of food for each type of food preservation and give reasons why each way of food preservation is used Strategi/Aktiviti/Step/Kaedah: Pupils discuss and explain why the above ways are used to preserve food. KPS (SAINS) Communicating BBM: | All pupils can give examples of food for each type of food preservation and give reasons why each way of food preservation is used |
RANCANGAN PENGAJARAN DAN PEMBELAJARAN HARIAN
Minggu: 16 Hari: Selasa Tarikh : 24/04/12
KELAS/ MASA/ M PELAJARAN | KANDUNGAN | IMPAK/ CATATAN |
6 RAJIN 8.45-9.45 KH | Tajuk : Baik Pulih dan Penyelengaraan Kemahiran/Theme: Memilih bahan dan alat tangan yang sesuai untuk kerja membaik pulih Objektif: Di akhir pembelajaran, murid akan dapat: Memilih bahan dan alat tangan yang sesuai untuk kerja membaik pulih Strategi/Aktiviti/Step/Kaedah: Mengumpul maklumat tentang bahan dan alat tangan yang sesuai untuk kerja membaik pulih KPS (SAINS) BBM: | Semua murid dapat memilih bahan dan alat tangan yang sesuai untuk kerja membaik pulih |
RANCANGAN PENGAJARAN DAN PEMBELAJARAN HARIAN
Minggu: 16 Hari: Rabu Tarikh : 25/04/12
KELAS/ MASA/ M PELAJARAN | KANDUNGAN | IMPAK/ CATATAN |
6 GIGIH 7.45-8.45 KH | Tajuk :Baik Pulih dan Penyelengaraan Kemahiran/Theme: Memilih bahan dan alat tangan yang sesuai untuk kerja membaik pulih Objektif: Di akhir pembelajaran, murid akan dapat: Memilih bahan dan alat tangan yang sesuai untuk kerja membaik pulih Strategi/Aktiviti/Step/Kaedah: Mengumpul maklumat tentang bahan dan alat tangan yang sesuai untuk kerja membaik pulih KPS (SAINS) BBM: | Semua murid dapat memilih bahan dan alat tangan yang sesuai untuk kerja membaik pulih |
RANCANGAN PENGAJARAN DAN PEMBELAJARAN HARIAN
Minggu: 16 Hari: Rabu Tarikh : 25/04/12
KELAS/ MASA/ M PELAJARAN | KANDUNGAN | IMPAK/ CATATAN |
6 HEBAT 9.45-10.45 KT | Tajuk : KEJAYAAN DAN KEBANGAAN NEGARA Kemahiran/Theme: Kemerdekaan Malaysia Objektif: Di akhir pembelajaran, murid akan dapat: Menjelaskan kebebasan beragama dan kepercayaan yang diamalkan oleh rakyat Malaysia Strategi/Aktiviti/Step/Kaedah: Murid mengumpul maklumat tentang kebebasan beragama dan kepercayaan yang diamalkan oleh rakyat Malaysia KPS (SAINS) BBM: | Semua murid dapat menjelaskan kebebasan beragama dan kepercayaan yang diamalkan oleh rakyat Malaysia |
RANCANGAN PENGAJARAN DAN PEMBELAJARAN HARIAN
Minggu: 16 Hari: Rabu Tarikh : 25/04/12
KELAS/ MASA/ M PELAJARAN | KANDUNGAN | IMPAK/ CATATAN |
6 HEBAT 12.15-1.15 MZ | Tajuk :Menyanyi Secara Muzikal Kemahiran/Theme: Menyanyi secara berkumpulan dengan suara bersama dan bersefahaman Objektif: Di akhir pembelajaran, murid akan dapat: Menyanyi secara berkumpulan dengan suara bersama dan bersefahaman Strategi/Aktiviti/Step/Kaedah: Murid menyanyi secara berkumpulan dengan suara bersama dan bersefahaman KPS (SAINS) BBM: | Semua murid dapat menyanyi secara berkumpulan dengan suara bersama dan bersefahaman |
RANCANGAN PENGAJARAN DAN PEMBELAJARAN HARIAN
Minggu: 16 Hari: Khamis Tarikh : 26/04/12
KELAS/ MASA/ M PELAJARAN | KANDUNGAN | IMPAK/ CATATAN |
5 RAJIN 9.15-10.45 SN | Tajuk : Light Kemahiran/Theme: Understanding that light travels in a straight line. Objektif: At the end of the lesson, pupil would be able to: State that light travels in a straight line and give examples to verify that light travels in a straight line. Strategi/Aktiviti/Step/Kaedah:Pupils carry out activities to observe that light travels in a straight line and gather information and give examples of events or phenomena that show light travels in straight line. KPS (SAINS) Experimenting Communicating BBM: | All pupils can state that light travels in a straight line and give examples to verify that light travels in a straight line. |
RANCANGAN PENGAJARAN DAN PEMBELAJARAN HARIAN
Minggu: 16 Hari: Khamis Tarikh : 26/04/12
KELAS/ MASA/ M PELAJARAN | KANDUNGAN | IMPAK/ CATATAN |
6 TEKUN 11.15-12.15 KH | Tajuk : Baik Pulih dan Penyelengaraan Kemahiran/Theme: Memilih bahan dan alat tangan yang sesuai untuk kerja membaik pulih Objektif: Di akhir pembelajaran, murid akan dapat: Memilih bahan dan alat tangan yang sesuai untuk kerja membaik pulih Strategi/Aktiviti/Step/Kaedah: Mengumpul maklumat tentang bahan dan alat tangan yang sesuai untuk kerja membaik pulih KPS (SAINS) BBM: | Semua murid dapat memilih bahan dan alat tangan yang sesuai untuk kerja membaik pulih |
RANCANGAN PENGAJARAN DAN PEMBELAJARAN HARIAN
Minggu: 16 Hari: Khamis Tarikh : 26/04/12
KELAS/ MASA/ M PELAJARAN | KANDUNGAN | IMPAK/ CATATAN |
6 TEKUN 12.15-1.15 MZ | Tajuk : Menyanyi Secara Muzikal Kemahiran/Theme: Menyanyi secara berkumpulan dengan suara bersama dan bersefahaman Objektif: Di akhir pembelajaran, murid akan dapat: Menyanyi secara berkumpulan dengan suara bersama dan bersefahaman Strategi/Aktiviti/Step/Kaedah: Murid menyanyi secara berkumpulan dengan suara bersama dan bersefahaman KPS (SAINS) BBM: | Semua murid dapat menyanyi secara ber- kumpulan dengan suara bersama dan ber- sefahaman |
1 komentar:
29 April 2012 pukul 07.32
Telah disemak. Terima kasih.
Posting Komentar