Minggu 12

                   RANCANGAN PENGAJARAN DAN PEMBELAJARAN HARIAN
Minggu:  12                                            Hari: Ahad                              Tarikh :  25/03/12

KELAS/ MASA/ M PELAJARAN

KANDUNGAN

IMPAK/ CATATAN

6 GIGIH
8.15-9.45
SN
Tajuk : Movement
Kemahiran/Theme: 
Understanding speed
Objektif: At the end of the lesson, pupil would be able to:
State that an object which moves faster travels a longer distance in a given time and state that an object which moves faster takes a shorter time to travel a given distance
Strategi/Aktiviti/Step/Kaedah:
Pupils carry out activities to: compare the distances travelled in a given time by two moving objects
KPS (SAINS)
Experimenting
Controlling variables
BBM: 


95% of pupils can state that an object which moves faster travels a longer distance in a given time

                    
RANCANGAN PENGAJARAN DAN PEMBELAJARAN HARIAN
Minggu:  12                                            Hari: Ahad                              Tarikh :  25/03/12

KELAS/ MASA/ M PELAJARAN

KANDUNGAN

IMPAK/ CATATAN

6 GIGIH
12.15-1.15
MZ

Tajuk :  Muzik Dengan Gerakan
Kemahiran/Theme: 
Bergerak secara  muzikal
Objektif: Di akhir pembelajaran, murid akan dapat:
Membuat gerakan yang sesuai dengan lagu atau muzik atau    
kedua-duanya yang  mempunyai  tempo yang berlainan
Strategi/Aktiviti/Step/Kaedah:
Membuat gerakan secara bebas atau berpandu sebagai respon
kepada permainan muzik yang didengar untuk merasai; detik,
corak irama, dan tanda rehat
KPS (SAINS)
BBM: 

Semua murid dapat membuat gerakan yang sesuai dengan lagu atau muzik atau    
kedua-duanya yang  mempunyai  tempo yang berlainan

RANCANGAN PENGAJARAN DAN PEMBELAJARAN HARIAN
Minggu:  12                                            Hari: Isnin                              Tarikh :  26/03/12

KELAS/ MASA/ M PELAJARAN

KANDUNGAN

IMPAK/ CATATAN

6 TEKUN
9.45-10.45
KT
Tajuk :KEGIATAN EKONOMI
Kemahiran/Theme:  
Implikasi kegiatan ekonomi terhadap alam sekitar
Objektif: Di akhir pembelajaran, murid akan dapat: 
Menghubungkaitkan kesan pencemaran terhadap tumbuhan, hidupan laut, haiwan dan manusia
Strategi/Aktiviti/Step/Kaedah: 
Murid mengumpul maklumat tentang kesan pencemaran terhadap tumbuhan, hidupan laut, haiwan dan manusia
KPS (SAINS)

BBM: 

Semua murid dapat meng-
hubungkait-
kan kesan pencemaran terhadap tumbuhan, hidupan laut, haiwan dan manusia


RANCANGAN PENGAJARAN DAN PEMBELAJARAN HARIAN
Minggu:  12                                            Hari: Isnin                              Tarikh :  26/03/12

KELAS/ MASA/ M PELAJARAN

KANDUNGAN

IMPAK/ CATATAN

5 RAJIN
12.15-1.15
SN
Tajuk : Energy
Kemahiran/Theme: 
Understanding renewable and non-renewable energy
Objektif: At the end of the lesson, pupil would be able to: 

State what renewable energy is and what non- renewable energy 
is
Strategi/Aktiviti/Step/Kaedah:
Pupils discuss that renewable energy is the energy that can be 
replenished when used up and non-renewable energy is the
energy that cannot be replenished  when used up.
KPS (SAINS)
Communicating

BBM: 


All pupils can state what renewable energy is and what non- renewable energy 
is
                    
RANCANGAN PENGAJARAN DAN PEMBELAJARAN HARIAN
Minggu:  12                                            Hari: Selasa                              Tarikh :  27/03/12

KELAS/ MASA/ M PELAJARAN

KANDUNGAN

IMPAK/ CATATAN

6 GIGIH
7.45-8.45
SN

Tajuk :Movement
Kemahiran/Theme: 
Understanding speed
Objektif: At the end of the lesson, pupil would be able to:
State that an object which moves faster travels a longer distance in a given time and state that an object which moves faster takes a shorter time to travel a given distance
Strategi/Aktiviti/Step/Kaedah:
Pupils carry out activities to compare the time taken by two moving objects to travel a given distance.
KPS (SAINS)
Experimenting
BBM: 

All pupils can state that an object which moves faster travels a longer distance in a given time and state that an object which moves faster takes a shorter time to travel a given distance

RANCANGAN PENGAJARAN DAN PEMBELAJARAN HARIAN
Minggu:  12                                            Hari: Selasa                              Tarikh :  27/03/12

KELAS/ MASA/ M PELAJARAN

KANDUNGAN

IMPAK/ CATATAN

6 RAJIN
8.45-9.45
KH
Tajuk :Elektrik dan Elektronik
Kemahiran/Theme: 
Penghasilan projek elektronik
Objektif: Di akhir pembelajaran, murid akan dapat:
Memasang komponen mengikut litar projek
Strategi/Aktiviti/Step/Kaedah:
Murid Memasang komponen mengikut litar projek
BBM: 

Semua murid dapat memasang komponen mengikut litar projek
                    
RANCANGAN PENGAJARAN DAN PEMBELAJARAN HARIAN
Minggu:  12                                            Hari: Rabu                              Tarikh :  28/03/12

KELAS/ MASA/ M PELAJARAN

KANDUNGAN

IMPAK/ CATATAN

6 GIGIH
7.45-8.45
KH
Tajuk :Elektrik dan Elektronik
Kemahiran/Theme: 
Penghasilan projek elektronik
Objektif: Di akhir pembelajaran, murid akan dapat:
Memasang komponen mengikut litar projek
Strategi/Aktiviti/Step/Kaedah:
Murid Memasang komponen mengikut litar projek
BBM: 


Semua murid dapat memasang komponen mengikut litar projek

                    
RANCANGAN PENGAJARAN DAN PEMBELAJARAN HARIAN
Minggu:  12                                            Hari: Rabu                              Tarikh :  28/03/12

KELAS/ MASA/ M PELAJARAN

KANDUNGAN

IMPAK/ CATATAN

6 HEBAT
9.45-10.45
KT

Tajuk : KEGIATAN EKONOMI
Kemahiran/Theme:  
Implikasi kegiatan ekonomi terhadap alam sekitar
Objektif: Di akhir pembelajaran, murid akan dapat: 
Menghubungkaitkan kesan pencemaran terhadap tumbuhan, hidupan laut, haiwan dan manusia
Strategi/Aktiviti/Step/Kaedah: 
Murid mengumpul maklumat tentang kesan pencemaran terhadap tumbuhan, hidupan laut, haiwan dan manusia
KPS (SAINS)
BBM: 

Semua murid dapat meng-
hubung-
kaitkan kesan pencemaran terhadap tumbuhan, hidupan laut, haiwan dan manusia

RANCANGAN PENGAJARAN DAN PEMBELAJARAN HARIAN
Minggu:  12                                            Hari: Rabu                              Tarikh :  28/03/12

KELAS/ MASA/ M PELAJARAN

KANDUNGAN

IMPAK/ CATATAN

6 HEBAT
12.15-1.15
MZ
Tajuk :Muzik Dengan Gerakan
Kemahiran/Theme: 
Bergerak secara  muzikal
Objektif: Di akhir pembelajaran, murid akan dapat:
Membuat gerakan yang sesuai dengan lagu atau muzik atau    kedua-duanya yang  mempunyai  tempo yang berlainan
Strategi/Aktiviti/Step/Kaedah:
Membuat gerakan secara bebas atau berpandu sebagai respon
kepada permainan muzik yang didengar untuk merasai; detik,
corak irama, dan tanda rehat

BBM: 

Semua murid dapat membuat gerakan yang sesuai dengan lagu atau muzik atau    kedua-duanya yang  mempunyai  tempo yang berlainan

RANCANGAN PENGAJARAN DAN PEMBELAJARAN HARIAN
Minggu:  12                                            Hari: Khamis                              Tarikh :  29/03/12

KELAS/ MASA/ M PELAJARAN

KANDUNGAN

IMPAK/ CATATAN

5 RAJIN
9.15-10.45
SN
Tajuk :Energy
Kemahiran/Theme: 
Understanding renewable and non-renewable energy
Objektif: At the end of the lesson, pupil would be able to: 

explain why we need  to use energy wisely. explain why renewable energy  is better than non-renewable energy. give examples on how to save energy.  
Strategi/Aktiviti/Step/Kaedah:
Pupils discuss and conclude why we need to use energy wisely
KPS (SAINS)
Communicating
BBM: 


95% of pupils can explain why we need  to use energy wisely. explain why renewable energy  is better than non-
renewable energy. give examples on how to save energy.
 
RANCANGAN PENGAJARAN DAN PEMBELAJARAN HARIAN
Minggu:  12                                            Hari: Khamis                              Tarikh :  29/03/12

KELAS/ MASA/ M PELAJARAN

KANDUNGAN

IMPAK/ CATATAN

6 TEKUN
11.15-12.15
KH
Tajuk :Elektrik dan Elektronik
Kemahiran/Theme: 
Penghasilan projek elektronik
Objektif: Di akhir pembelajaran, murid akan dapat:
Memasang komponen mengikut litar projek
Strategi/Aktiviti/Step/Kaedah:
Murid Memasang komponen mengikut litar projek
BBM: 


Semua murid dapat memasang komponen mengikut litar projek
 
RANCANGAN PENGAJARAN DAN PEMBELAJARAN HARIAN
Minggu:  12                                            Hari: Khamis                              Tarikh :  29/03/12

KELAS/ MASA/ M PELAJARAN

KANDUNGAN

IMPAK/ CATATAN

6 TEKUN
12.15-1.15
MZ
Tajuk : Muzik Dengan Gerakan
Kemahiran/Theme: 
Bergerak secara  muzikal
Objektif: Di akhir pembelajaran, murid akan dapat:
Membuat gerakan yang sesuai dengan lagu atau muzik atau    kedua-duanya yang  mempunyai  tempo yang berlainan
Strategi/Aktiviti/Step/Kaedah:
Membuat gerakan secara bebas atau berpandu sebagai respon
kepada permainan muzik yang didengar untuk merasai; detik,
corak irama, dan tanda rehat
KPS (SAINS)
BBM: 


Semua murid dapat membuat gerakan yang sesuai dengan lagu atau muzik atau    kedua-duanya yang  mempunyai  tempo yang berlainan
 

1 komentar:

  Admin b/pGuru Besar

12 April 2012 pukul 07.40

Telah disemak. Terima kasih.