RANCANGAN PENGAJARAN DAN PEMBELAJARAN HARIAN
Minggu: 10 Hari: Ahad Tarikh : 04/03/12
KELAS/ MASA/ M PELAJARAN | KANDUNGAN | IMPAK/ CATATAN |
6 GIGIH 8.15-9.45 SN | Tajuk :Force Kemahiran/Theme: Understanding that push and pull are forces Objektif: At the end of the lesson, pupil would be able to: State that push and pull are forces Strategi/Aktiviti/Step/Kaedah: Pupils discover that push and pull are forces KPS (SAINS) Observing Communicating BBM: | All pupils can Understand that push and pull are forces |
RANCANGAN PENGAJARAN DAN PEMBELAJARAN HARIAN
Minggu: 10 Hari: Ahad Tarikh : 04/03/12
KELAS/ MASA/ M PELAJARAN | KANDUNGAN | IMPAK/ CATATAN |
6 GIGIH 12.15-1.15 MZ | Tajuk : Permainan Alat Muzik Kemahiran/Theme: Memilih alat muzik yang sesuai bagi lagu yang tertentu Objektif: Di akhir pembelajaran, murid akan dapat: Memegang dan mengendalikan cara memainkan alat-alat muzik dengan betul Strategi/Aktiviti/Step/Kaedah: Berlatih bermain melodian, zilofon dan ton blok untuk merasai; skel pentatonik, skel diatonik C major dan C minor, triad major CEG, FAC, GBD KPS (SAINS) BBM: | Semua murid dapat memegang dan meng- endalikan cara memainkan alat-alat muzik dengan betul |
RANCANGAN PENGAJARAN DAN PEMBELAJARAN HARIAN
Minggu: 10 Hari: Isnin Tarikh : 05/03/12
KELAS/ MASA/ M PELAJARAN | KANDUNGAN | IMPAK/ CATATAN |
6 TEKUN 9.45-10.45 KT | Tajuk : KEGIATAN EKONOMI Kemahiran/Theme: Sumbangan kegiatan ekonomi Objektif: Di akhir pembelajaran, murid akan dapat: Menyatakan jenis-jenis pekerjaan berdasarkan kegiatan ekonomi Strategi/Aktiviti/Step/Kaedah: Murid mengumpul maklumat tentang jenis-jenis pekerjaan berdasarkan kegiatan ekonomi KPS (SAINS) BBM: | Semua murid dapat menyatakan jenis-jenis pekerjaan berdasarkan kegiatan ekonomi |
RANCANGAN PENGAJARAN DAN PEMBELAJARAN HARIAN
Minggu: 10 Hari: Isnin Tarikh : 05/03/12
KELAS/ MASA/ M PELAJARAN | KANDUNGAN | IMPAK/ CATATAN |
5 RAJIN 12.15-1.15 SN | Tajuk : Energy Kemahiran/Theme: Understanding the uses of energy. Objektif: At the end of the lesson, pupil would be able to: Explain why energy is needed and gives examples where and when energy is used. Strategi/Aktiviti/Step/Kaedah: Teacher explain why energy is needed and gives examples where and when energy is used also state various sources of energy. KPS (SAINS) CommunicatingBBM: | 98% of pupils can explain why energy is needed and gives examples where and when energy is used. |
RANCANGAN PENGAJARAN DAN PEMBELAJARAN HARIAN
Minggu: 10 Hari: Selasa Tarikh : 06/03/12
KELAS/ MASA/ M PELAJARAN | KANDUNGAN | IMPAK/ CATATAN |
6 GIGIH 7.45-8.45 SN | Tajuk : Force Kemahiran/Theme: Understanding the effects of a force Objektif: At the end of the lesson, pupil would be able to: State that a force can move a stationary object. State that a force can change the motion of an object State that a force can change the shape of an object Strategi/Aktiviti/Step/Kaedah: Simulation on effects of a force KPS (SAINS) Observing Communicating BBM: | 98% of pupils can understand the effects of a force |
RANCANGAN PENGAJARAN DAN PEMBELAJARAN HARIAN
Minggu: 10 Hari: Selasa Tarikh : 06/03/12
KELAS/ MASA/ M PELAJARAN | KANDUNGAN | IMPAK/ CATATAN |
6 RAJIN 8.45-9.45 KH | Tajuk :Elektrik dan Elektronik Kemahiran/Theme: Penghasilan projek elektrik Objektif: Di akhir pembelajaran, murid akan dapat: Membaca dan menterjemah litar projek Strategi/Aktiviti/Step/Kaedah: Murid membaca dan menterjemah litar projek KPS (SAINS) BBM: | Semua murid dapat membaca dan men- terjemah litar projek |
RANCANGAN PENGAJARAN DAN PEMBELAJARAN HARIAN
Minggu: 10 Hari: Rabu Tarikh : 07/03/12
KELAS/ MASA/ M PELAJARAN | KANDUNGAN | IMPAK/ CATATAN |
6 GIGIH 7.45-8.45 KH | Tajuk :Elektrik dan Elektronik Kemahiran/Theme: Penghasilan projek elektrik Objektif: Di akhir pembelajaran, murid akan dapat: Membaca dan menterjemah litar projek Strategi/Aktiviti/Step/Kaedah: Murid membaca dan menterjemah litar projek KPS (SAINS) BBM: | Semua murid dapat membaca dan men- terjemah litar projek |
RANCANGAN PENGAJARAN DAN PEMBELAJARAN HARIAN
Minggu: 10 Hari: Rabu Tarikh : 07/03/12
KELAS/ MASA/ M PELAJARAN | KANDUNGAN | IMPAK/ CATATAN |
6 HEBAT 9.45-10.45 KT | Tajuk :KEGIATAN EKONOMI Kemahiran/Theme: Sumbangan kegiatan ekonomi Objektif: Di akhir pembelajaran, murid akan dapat: Menyatakan jenis-jenis pekerjaan berdasarkan kegiatan ekonomi Strategi/Aktiviti/Step/Kaedah: Murid mengumpul maklumat tentang jenis-jenis pekerjaan berdasarkan kegiatan ekonomi KPS (SAINS) BBM: | Semua murid dapat menyatakan jenis-jenis pekerjaan berdasarkan kegiatan ekonomi |
RANCANGAN PENGAJARAN DAN PEMBELAJARAN HARIAN
Minggu: 10 Hari: Rabu Tarikh : 07/03/12
KELAS/ MASA/ M PELAJARAN | KANDUNGAN | IMPAK/ CATATAN |
6 HEBAT 12.15-1.15 MZ | Tajuk :Permainan Alat Muzik Kemahiran/Theme: Memilih alat muzik yang sesuai bagi lagu yang tertentu Objektif: Di akhir pembelajaran, murid akan dapat: Memegang dan mengendalikan cara memainkan alat-alat muzik dengan betul Strategi/Aktiviti/Step/Kaedah: Berlatih bermain melodian, zilofon dan ton blok untuk merasai; skel pentatonik, skel diatonik C major dan C minor, triad major CEG, FAC, GBD KPS (SAINS) BBM: | Semua murid dapat memegang dan meng- endalikan cara memainkan alat-alat muzik dengan betul |
RANCANGAN PENGAJARAN DAN PEMBELAJARAN HARIAN
Minggu: 10 Hari: Khamis Tarikh : 08/03/12
KELAS/ MASA/ M PELAJARAN | KANDUNGAN | IMPAK/ CATATAN |
5 RAJIN 9.15-10.45 SN | Tajuk : Understanding the uses of energy. Objektif: At the end of the lesson, pupil would be able to: State various sources of energy. Strategi/Aktiviti/Step/Kaedah: Teacher explain various sources of energy. KPS (SAINS) Communicating BBM: | All pupils can state various sources of energy. |
RANCANGAN PENGAJARAN DAN PEMBELAJARAN HARIAN
Minggu: 10 Hari: Khamis Tarikh : 08/03/12
KELAS/ MASA/ M PELAJARAN | KANDUNGAN | IMPAK/ CATATAN |
6 TEKUN 11.15-12.15 KH | Tajuk : Elektrik dan Elektronik Kemahiran/Theme: Penghasilan projek elektrik Objektif: Di akhir pembelajaran, murid akan dapat: Membaca dan menterjemah litar projek Strategi/Aktiviti/Step/Kaedah: Murid membaca dan menterjemah litar projek KPS (SAINS) BBM: | Semua murid dapat membaca dan men- terjemah litar projek |
RANCANGAN PENGAJARAN DAN PEMBELAJARAN HARIAN
Minggu: 10 Hari: Khamis Tarikh : 08/03/12
KELAS/ MASA/ M PELAJARAN | KANDUNGAN | IMPAK/ CATATAN |
6 TEKUN 12.15-1.15 MZ | Tajuk : Permainan Alat Muzik Kemahiran/Theme: Memilih alat muzik yang sesuai bagi lagu yang tertentu Objektif: Di akhir pembelajaran, murid akan dapat: Memegang dan mengendalikan cara memainkan alat-alat muzik dengan betul Strategi/Aktiviti/Step/Kaedah: Berlatih bermain melodian, zilofon dan ton blok untuk merasai; skel pentatonik, skel diatonik C major dan C minor, triad major CEG, FAC, GBD KPS (SAINS) BBM: | Semua murid dapat memegang dan meng- endalikan cara memainkan alat-alat muzik dengan betul |
1 komentar:
12 April 2012 pukul 07.38
Telah disemak. Terima kasih.
Posting Komentar