RANCANGAN PENGAJARAN DAN PEMBELAJARAN HARIAN
Minggu: 11 Hari: Ahad Tarikh : 18/03/12
KELAS/ MASA/ M PELAJARAN | KANDUNGAN | IMPAK/ CATATAN |
6 GIGIH 8.15-9.45 SN | Tajuk : Force Kemahiran/Theme: Analysing friction Objektif: At the end of the lesson, pupil would be able to: State that friction is a type of force and describe the effects of friction Strategi/Aktiviti/Step/Kaedah: Teacher state that friction is a type of force and describe the effects of friction KPS (SAINS) Observing Communicating BBM: | 98% of pupils can state that friction is a type of force and describe the effects of friction |
RANCANGAN PENGAJARAN DAN PEMBELAJARAN HARIAN
Minggu: 11 Hari: Ahad Tarikh : 18/03/12
KELAS/ MASA/ M PELAJARAN | KANDUNGAN | IMPAK/ CATATAN |
6 GIGIH 12.15-1.15 MZ | Tajuk : Muzik Dengan Gerakan Kemahiran/Theme: Mari bergerak Objektif: Di akhir pembelajaran, murid akan dapat: Menggerakan anggota badan mengikut rentak atau irama bunyi kumpulan alat muzik yang dimainkan Strategi/Aktiviti/Step/Kaedah: Mendengar dan bergerak atau beraksi secara spontan mengikut lirik lagu sambil menyanyi KPS (SAINS) BBM: | Semua murid dapat meng- gerakan anggota badan mengikut rentak atau irama bunyi kumpulan alat muzik yang dimainkan |
RANCANGAN PENGAJARAN DAN PEMBELAJARAN HARIAN
Minggu: 11 Hari: Isnin Tarikh : 19/03/12
KELAS/ MASA/ M PELAJARAN | KANDUNGAN | IMPAK/ CATATAN |
6 TEKUN 9.45-10.45 KT | Tajuk :KEGIATAN EKONOMI Kemahiran/Theme: Sumbangan kegiatan ekonomi Objektif: Di akhir pembelajaran, murid akan dapat: Menyatakan jenis-jenis pekerjaan berdasarkan kegiatan ekonomi Strategi/Aktiviti/Step/Kaedah: Murid mengumpul maklumat tentang sumbangan ekonomi terhadap kemajuan pembangunan negara KPS (SAINS) BBM: | Semua murid dapat menyatakan jenis-jenis pekerjaan berdasarkan kegiatan ekonomi |
RANCANGAN PENGAJARAN DAN PEMBELAJARAN HARIAN
Minggu: 11 Hari: Isnin Tarikh : 19/03/12
KELAS/ MASA/ M PELAJARAN | KANDUNGAN | IMPAK/ CATATAN |
5 RAJIN 12.15-1.15 SN | Tajuk : Energy Kemahiran/Theme: Understanding that energy can be transformed from one form to another. Objektif: At the end of the lesson, pupil would be able to: State the various forms of energy. Strategi/Aktiviti/Step/Kaedah: Teacher state the various forms of energy. KPS (SAINS) Communicating BBM: | All pupils can state the various forms of energy. |
RANCANGAN PENGAJARAN DAN PEMBELAJARAN HARIAN
Minggu: 11 Hari: Selasa Tarikh : 20/03/12
KELAS/ MASA/ M PELAJARAN | KANDUNGAN | IMPAK/ CATATAN |
6 GIGIH 7.45-8.45 SN | Tajuk : Force Kemahiran/Theme: Analysing friction Objektif: At the end of the lesson, pupil would be able to: Describe ways to reduce and to increase friction Strategi/Aktiviti/Step/Kaedah:Pupils gather information on ways to reduce and to increase friction KPS (SAINS) Communicating BBM: | All pupils can describe ways to reduce and to increase friction |
RANCANGAN PENGAJARAN DAN PEMBELAJARAN HARIAN
Minggu: 11 Hari: Selasa Tarikh : 20/03/12
KELAS/ MASA/ M PELAJARAN | KANDUNGAN | IMPAK/ CATATAN |
6 RAJIN 8.45-9.45 KH | Tajuk : Elektrik dan Elektronik Kemahiran/Theme: Penghasilan projek elektronik Objektif: Di akhir pembelajaran, murid akan dapat: Mengukur, memotong dan menjalur wayar Strategi/Aktiviti/Step/Kaedah: Murid mengukur, memotong dan menjalur wayar KPS (SAINS) BBM: | Semua murid dapat mengukur, memotong dan menjalur wayar |
Nota: Menjadi guru ganti 4T (11.45-12.15) Guru diganti : PN NORAZIAH MAMAT
RANCANGAN PENGAJARAN DAN PEMBELAJARAN HARIAN
Minggu: 11 Hari: Rabu Tarikh : 21/03/12
KELAS/ MASA/ M PELAJARAN | KANDUNGAN | IMPAK/ CATATAN |
6 GIGIH 7.45-8.45 KH | Tajuk :Elektrik dan Elektronik Kemahiran/Theme: Penghasilan projek elektronik Objektif: Di akhir pembelajaran, murid akan dapat: Mengukur, memotong dan menjalur wayar Strategi/Aktiviti/Step/Kaedah: Murid mengukur, memotong dan menjalur wayar BBM: | Semua murid dapat mengukur, memotong dan menjalur wayar |
Nota: Menjadi guru ganti 5T (8.45-9.15) Guru diganti : PN HJH FAUZIAH
RANCANGAN PENGAJARAN DAN PEMBELAJARAN HARIAN
Minggu: 11 Hari: Rabu Tarikh : 21/03/12
KELAS/ MASA/ M PELAJARAN | KANDUNGAN | IMPAK/ CATATAN |
6 HEBAT 9.45-10.45 KT | Tajuk : KEGIATAN EKONOMI Kemahiran/Theme: Sumbangan kegiatan ekonomi Objektif: Di akhir pembelajaran, murid akan dapat: Menyatakan jenis-jenis pekerjaan berdasarkan kegiatan ekonomi Strategi/Aktiviti/Step/Kaedah: Murid mengumpul maklumat tentang sumbangan ekonomi terhadap kemajuan pembangunan negara BBM: | Semua murid dapat menyatakan jenis-jenis pekerjaan berdasarkan kegiatan ekonomi |
RANCANGAN PENGAJARAN DAN PEMBELAJARAN HARIAN
Minggu: 11 Hari: Rabu Tarikh : 21/03/12
KELAS/ MASA/ M PELAJARAN | KANDUNGAN | IMPAK/ CATATAN |
6 HEBAT 12.15-1.15 MZ | Tajuk :Muzik Dengan Gerakan Kemahiran/Theme: Mari bergerak Objektif: Di akhir pembelajaran, murid akan dapat: Menggerakan anggota badan mengikut rentak atau irama bunyi kumpulan alat muzik yang dimainkan Strategi/Aktiviti/Step/Kaedah: Mendengar dan bergerak atau beraksi secara spontan mengikut lirik lagu sambil menyanyi BBM: | Semua murid dapat menggerak- kan anggota badan mengikut rentak atau irama bunyi kumpulan alat muzik yang dimainkan |
RANCANGAN PENGAJARAN DAN PEMBELAJARAN HARIAN
Minggu: 11 Hari: Khamis Tarikh : 22/03/12
KELAS/ MASA/ M PELAJARAN | KANDUNGAN | IMPAK/ CATATAN |
5 RAJIN 9.15-10.45 SN | Tajuk :Energy Kemahiran/Theme: Understanding that energy can be transformed from one form to another. Objektif: At the end of the lesson, pupil would be able to: State that energy can be transformed and give examples of appliances that make use of energy transformation Strategi/Aktiviti/Step/Kaedah:Pupils observe various events and identify the form of energy involved KPS (SAINS) Observing BBM: | All pupils can state that energy can be transformed and give examples of appliances that make use of energy trans- formation |
RANCANGAN PENGAJARAN DAN PEMBELAJARAN HARIAN
Minggu: 11 Hari: Khamis Tarikh : 22/03/12
KELAS/ MASA/ M PELAJARAN | KANDUNGAN | IMPAK/ CATATAN |
6 TEKUN 11.15-12.15 KH | Tajuk :Elektrik dan Elektronik Kemahiran/Theme: Penghasilan projek elektronik Objektif: Di akhir pembelajaran, murid akan dapat: Mengukur, memotong dan menjalur wayar Strategi/Aktiviti/Step/Kaedah: Murid mengukur, memotong dan menjalur wayar BBM: | Semua murid dapat mengukur, memotong dan menjalur wayar |
RANCANGAN PENGAJARAN DAN PEMBELAJARAN HARIAN
Minggu: 11 Hari: Khamis Tarikh : 22/03/12
KELAS/ MASA/ M PELAJARAN | KANDUNGAN | IMPAK/ CATATAN |
6 TEKUN 12.15-1.15 MZ | Tajuk : Muzik Dengan Gerakan Kemahiran/Theme: Mari bergerak Objektif: Di akhir pembelajaran, murid akan dapat: Menggerakan anggota badan mengikut rentak atau irama bunyi kumpulan alat muzik yang dimainkan Strategi/Aktiviti/Step/Kaedah: Mendengar dan bergerak atau beraksi secara spontan mengikut lirik lagu sambil menyanyi BBM: | Semua murid dapat meng- gerakan anggota badan mengikut rentak atau irama bunyi kumpulan alat muzik yang dimainkan |
1 komentar:
12 April 2012 pukul 07.39
Telah disemak. Terima kasih.
Posting Komentar