RANCANGAN PENGAJARAN DAN PEMBELAJARAN HARIAN
Minggu: 7 Hari: Ahad Tarikh : 12/02/12
KELAS/ MASA/ M PELAJARAN | KANDUNGAN | IMPAK/ CATATAN |
6 GIGIH 8.15-9.45 SN | Tajuk :Interactions among living things Kemahiran/Theme: Knowing the impact of human activities on environment Objektif: At the end of the lesson, pupil would be able to: Give examples of environmental destruction caused by human and explain how human activities cause environmental destruction and predict what will happen to the Earth if human activities are not controlled. Strategi/Aktiviti/Step/Kaedah: Teacher give examples of environmental destruction caused by human and explain how human activities cause environmental destruction and predict what will happen to the Earth if human activities are not controlled. KPS (SAINS) Predicting Classifying Observing Making Inferences Making HipotesesBBM: | P&P tidak dapat dijalankan kerana ada Majlis Pelantikan Pengawas dan Pengawas Perpustaka- an Sesi 2012 |
RANCANGAN PENGAJARAN DAN PEMBELAJARAN HARIAN
Minggu: 7 Hari: Ahad Tarikh : 12/02/12
KELAS/ MASA/ M PELAJARAN | KANDUNGAN | IMPAK/ CATATAN |
6 GIGIH 12.15-1.15 MZ | Tajuk : Permainan Alat Muzik Kemahiran/Theme: Mari Bermain Alat Muzik Objektif: At the end of the lesson, pupil would be able to: Murid membezakan jenis ton alat- alat muzik tanpa melodi seperti berat, lembut, panjang, pendek dan lain-lain dengan bantuan guru. Membezakan jenis ton alat- alat muzik tanpa melodi seperti berat, lembut, panjang, pendek dan lain-lain Strategi/Aktiviti/Step/Kaedah: KPS (SAINS) BBM: | Semua murid dapat membezakan jenis ton alat- alat muzik tanpa melodi seperti berat, lembut, panjang, pendek dan lain-lain |
RANCANGAN PENGAJARAN DAN PEMBELAJARAN HARIAN
Minggu: 7 Hari: Isnin Tarikh : 13/02/12
KELAS/ MASA/ M PELAJARAN | KANDUNGAN | IMPAK/ CATATAN |
6 TEKUN 9.45-10.45 KT | Tajuk :EKONOMI NEGARA Kemahiran/Theme: Kegiatan ekonomi dan Lokasi Objektif: Di akhir pembelajaran, murid akan dapat: Menyatakan jenis kegiatan pertanian di negara kita. Strategi/Aktiviti/Step/Kaedah: Murid mengumpul maklumat tentang jenis kegiatan pertanian di negara kita. KPS (SAINS) BBM: | Semua murid dapat enyatakan jenis kegiatan pertanian di negara kita. |
RANCANGAN PENGAJARAN DAN PEMBELAJARAN HARIAN
Minggu: 7 Hari: Isnin Tarikh : 13/02/12
KELAS/ MASA/ M PELAJARAN | KANDUNGAN | IMPAK/ CATATAN |
5 RAJIN 12.15-1.15 SN | Tajuk : Survival of The Species Kemahiran/Theme: Understanding that different plants have their own ways to ensure the survival of their species Objektif: Di akhir pembelajaran, murid akan dapat: State various ways plants disperse their seeds and fruits. Strategi/Aktiviti/Step/Kaedah: Pupils gather information on various ways plants disperse their seeds and fruits. KPS (SAINS) Communicating BBM: | 98% of pupils can state various ways plants disperse their seeds and fruits. |
RANCANGAN PENGAJARAN DAN PEMBELAJARAN HARIAN
Minggu: 7 Hari: Selasa Tarikh : 14/02/12
KELAS/ MASA/ M PELAJARAN | KANDUNGAN | IMPAK/ CATATAN |
6 GIGIH 7.45-8.45 SN | Tajuk :Interactions among living things Kemahiran/Theme: Knowing the impact of human activities on environment Objektif: At the end of the lesson, pupil would be able to: Give examples of environmental destruction caused by human Strategi/Aktiviti/Step/Kaedah: Pupils give examples of environmental destruction caused by human KPS (SAINS) Observing BBM: | All pupils can give examples of environ- mental destruction caused by human |
RANCANGAN PENGAJARAN DAN PEMBELAJARAN HARIAN
Minggu: 7 Hari: Selasa Tarikh : 14/02/12
KELAS/ MASA/ M PELAJARAN | KANDUNGAN | IMPAK/ CATATAN |
6 RAJIN 8.45-9.45 KH | Tajuk : Kreativiti dan Reka Cipta Kemahiran/Theme: Pendokumentasian Objektif: Di akhir pembelajaran, murid akan dapat: Mengumpul dan merekod maklumat. Strategi/Aktiviti/Step/Kaedah: Mengumpul dan menyimpan maklumat dari aspek penyataan masalah, lakaran idea, pemilihan lakaran. Penjelasan ciptaan dan anggaran kos KPS (SAINS) BBM: | Semua murid dapat mengumpul dan merekod maklumat. |
RANCANGAN PENGAJARAN DAN PEMBELAJARAN HARIAN
Minggu: 7 Hari: Rabu Tarikh : 15/02/12
KELAS/ MASA/ M PELAJARAN | KANDUNGAN | IMPAK/ CATATAN |
6 GIGIH 7.45-8.45 KH | Tajuk : Kreativiti dan Reka Cipta Kemahiran/Theme: Pendokumentasian Objektif: Di akhir pembelajaran, murid akan dapat: Mengumpul dan merekod maklumat. Strategi/Aktiviti/Step/Kaedah: Mengumpul dan menyimpan maklumat dari aspek penyataan masalah, lakaran idea, pemilihan lakaran. Penjelasan ciptaan dan anggaran kos KPS (SAINS) BBM: | Semua murid dapat menguasai kemahiran ini. |
RANCANGAN PENGAJARAN DAN PEMBELAJARAN HARIAN
Minggu: 7 Hari: Rabu Tarikh : 15/02/12
KELAS/ MASA/ M PELAJARAN | KANDUNGAN | IMPAK/ CATATAN |
6 HEBAT 9.45-10.45 KT | Tajuk : EKONOMI NEGARA Kemahiran/Theme: Kegiatan ekonomi dan Lokasi Objektif: Di akhir pembelajaran, murid akan dapat: Menyatakan jenis kegiatan pertanian di negara kita. Strategi/Aktiviti/Step/Kaedah: Murid mengumpul maklumat tentang jenis kegiatan pertanian di negara kita. KPS (SAINS) BBM: | Semua murid dapat menyatakan jenis kegiatan pertanian di negara kita |
RANCANGAN PENGAJARAN DAN PEMBELAJARAN HARIAN
Minggu: 7 Hari: Rabu Tarikh : 15/02/12
KELAS/ MASA/ M PELAJARAN | KANDUNGAN | IMPAK/ CATATAN |
6 HEBAT 12.15-1.15 MZ | Tajuk :Permainan Alat Muzik Kemahiran/Theme: Mari Bermain Alat Muzik Objektif: At the end of the lesson, pupil would be able to: Murid membezakan jenis ton alat- alat muzik tanpa melodi seperti berat, lembut, panjang, pendek dan lain-lain dengan bantuan guru. Membezakan jenis ton alat- alat muzik tanpa melodi seperti berat, lembut, panjang, pendek dan lain-lain Strategi/Aktiviti/Step/Kaedah: KPS (SAINS) BBM: | Semua murid dapat membezakan jenis ton alat- alat muzik tanpa melodi seperti berat, lembut, panjang, pendek dan lain-lain |
RANCANGAN PENGAJARAN DAN PEMBELAJARAN HARIAN
Minggu: 7 Hari: Khamis Tarikh : 16/02/12
KELAS/ MASA/ M PELAJARAN | KANDUNGAN | IMPAK/ CATATAN |
5 RAJIN 9.15-10.45 SN | Tajuk :Majlis Sambutan Maulidurrasul Peringkat Sekolah Kemahiran/Theme: Objektif: At the end of the lesson, pupil would be able to: Strategi/Aktiviti/Step/Kaedah: KPS (SAINS) BBM: | Majlis Sambutan Maulidur- rasul Peringkat Sekolah |
RANCANGAN PENGAJARAN DAN PEMBELAJARAN HARIAN
Minggu: 7 Hari: Khamis Tarikh : 16/02/12
KELAS/ MASA/ M PELAJARAN | KANDUNGAN | IMPAK/ CATATAN |
6 TEKUN 11.15-12.15 KH | Tajuk :Majlis Sambutan Maulidurrasul Peringkat Sekolah Kemahiran/Theme: Objektif: Di akhir pembelajaran, murid akan dapat: Strategi/Aktiviti/Step/Kaedah: KPS (SAINS) BBM: | Majlis Sambutan Maulidur- rasul Peringkat Sekolah |
RANCANGAN PENGAJARAN DAN PEMBELAJARAN HARIAN
Minggu: 7 Hari: Khamis Tarikh : 16/02/12
KELAS/ MASA/ M PELAJARAN | KANDUNGAN | IMPAK/ CATATAN |
6 TEKUN 12.15-1.15 MZ | Tajuk : Majlis Sambutan Maulidurrasul Peringkat Sekolah Kemahiran/Theme: Objektif: At the end of the lesson, pupil would be able to: Strategi/Aktiviti/Step/Kaedah: KPS (SAINS) BBM: | Majlis Sambutan Maulidur- rasul Peringkat Sekolah |
1 komentar:
12 April 2012 pukul 07.36
Telah disemak. Terima kasih.
Posting Komentar