RANCANGAN PENGAJARAN DAN PEMBELAJARAN HARIAN
Minggu: 6 Hari: Ahad Tarikh : 05/02/12
KELAS/ MASA/ M PELAJARAN | KANDUNGAN | IMPAK/ CATATAN |
6 GIGIH 8.15-9.45 SN | Tajuk : Kemahiran/Theme: CUTI UMUM MAULIDUR RASUL Objektif: At the end of the lesson, pupil would be able to: Strategi/Aktiviti/Step/Kaedah: KPS (SAINS) BBM: | CUTI UMUM MAULI- DUR RASUL |
RANCANGAN PENGAJARAN DAN PEMBELAJARAN HARIAN
Minggu: 6 Hari: Ahad Tarikh : 05/02/12
KELAS/ MASA/ M PELAJARAN | KANDUNGAN | IMPAK/ CATATAN |
6 GIGIH 12.15-1.15 MZ | Tajuk : Kemahiran/Theme: CUTI UMUM MAULIDUR RASUL Objektif: Di akhir pembelajaran, murid akan dapat: Strategi/Aktiviti/Step/Kaedah: KPS (SAINS) BBM: | CUTI UMUM MAULI- DUR RASUL |
RANCANGAN PENGAJARAN DAN PEMBELAJARAN HARIAN
Minggu: 6 Hari: Isnin Tarikh : 06/02/12
KELAS/ MASA/ M PELAJARAN | KANDUNGAN | IMPAK/ CATATAN |
6 TEKUN 9.45-10.45 KT | Tajuk : EKONOMI NEGARA Kemahiran/Theme: Kegiatan ekonomi dan Lokasi Objektif: Di akhir pembelajaran, murid akan dapat: Menyatakan jenis industri di negara kita dan menyenaraikan jenis industri di negara kita Strategi/Aktiviti/Step/Kaedah: Murid mengumpul maklumat tentang jenis industri di negara kita dan menyenaraikan jenis industri di negara kita KPS (SAINS) BBM: | Semua murid dapat me- nyatakan jenis industri di negara kita dan men- yenaraikan jenis industri di negara kita |
Nota: Menjadi Guru Ganti 4H (11.15-11.45) Guru diganti (PN RAHANA CHAMPELUS)
RANCANGAN PENGAJARAN DAN PEMBELAJARAN HARIAN
Minggu: 6 Hari: Isnin Tarikh : 06/02/12
KELAS/ MASA/ M PELAJARAN | KANDUNGAN | IMPAK/ CATATAN |
5 RAJIN 12.15-1.15 SN | Tajuk : Survival of The Species Kemahiran/Theme: Understanding that different animals have their own ways to ensure the survival of their species. Objektif: Di akhir pembelajaran, murid akan dapat: Give examples of animals that take care of their eggs and young and explain how animals take care of their eggs and young. Strategi/Aktiviti/Step/Kaedah: Pupils gather information on animals that take care of their eggs and young and how animals take care of their eggs and young. KPS (SAINS) Communicating BBM: | 98% of pupils can give examples of animals that take care of their eggs and young and explain how animals take care of their eggs and young. |
RANCANGAN PENGAJARAN DAN PEMBELAJARAN HARIAN
Minggu: 6 Hari: Selasa Tarikh : 07/02/12
KELAS/ MASA/ M PELAJARAN | KANDUNGAN | IMPAK/ CATATAN |
6 GIGIH 7.45-8.45 SN | Tajuk :Interactions among living things Kemahiran/Theme: Understanding the responsibility of human beings in protecting endangered species Objektif: At the end of the lesson, pupil would be able to: Suggest way to prevent animals and plants from extinction Strategi/Aktiviti/Step/Kaedah: PupilsSuggest way to prevent animals and plants from extinction KPS (SAINS) Communicating BBM: | 98% of pupils can suggest ways to prevent animals and plants from extinction |
RANCANGAN PENGAJARAN DAN PEMBELAJARAN HARIAN
Minggu: 6 Hari: Selasa Tarikh : 07/02/12
KELAS/ MASA/ M PELAJARAN | KANDUNGAN | IMPAK/ CATATAN |
6 RAJIN 8.45-9.45 KH | Tajuk : Reka Bentuk dan Teknologi Kemahiran/Theme: Membina projek Objektif: Di akhir pembelajaran, murid akan dapat: Membina projek Strategi/Aktiviti/Step/Kaedah: Murid menyediakan alatan dan bahan dan membina projek KPS (SAINS) BBM: | Semua murid dapat membina projek |
RANCANGAN PENGAJARAN DAN PEMBELAJARAN HARIAN
Minggu: 6 Hari: Rabu Tarikh : 08/02/12
KELAS/ MASA/ M PELAJARAN | KANDUNGAN | IMPAK/ CATATAN |
6 GIGIH 7.45-8.45 KH | Tajuk : Reka Bentuk dan Teknologi Kemahiran/Theme: Membina projek Objektif: Di akhir pembelajaran, murid akan dapat: Membina projek Strategi/Aktiviti/Step/Kaedah: Murid menyediakan alatan dan bahan dan membina projek KPS (SAINS) BBM: | Semua murid dapat membina projek |
RANCANGAN PENGAJARAN DAN PEMBELAJARAN HARIAN
Minggu: 6 Hari: Rabu Tarikh : 08/02/12
KELAS/ MASA/ M PELAJARAN | KANDUNGAN | IMPAK/ CATATAN |
6 HEBAT 9.45-10.45 KT | Tajuk : EKONOMI NEGARA Kemahiran/Theme: Kegiatan ekonomi dan Lokasi Objektif: Di akhir pembelajaran, murid akan dapat: Menyatakan jenis industri di negara kita dan menyenaraikan Strategi/Aktiviti/Step/Kaedah: jenis industri di negara kita Murid mengumpul maklumat tentang jenis industri di negara kita dan menyenaraikan jenis industri di negara kita KPS (SAINS) BBM: | Semua murid dapat menyatakan jenis industri di negara kita dan menyenarai- kan jenis industri di negara kita |
RANCANGAN PENGAJARAN DAN PEMBELAJARAN HARIAN
Minggu: 6 Hari: Rabu Tarikh : 08/02/12
KELAS/ MASA/ M PELAJARAN | KANDUNGAN | IMPAK/ CATATAN |
6 HEBAT 12.15-1.15 MZ | Tajuk : Permainan Alat Muzik Kemahiran/Theme: Mari Bermain Alat Muzik Objektif: At the end of the lesson, pupil would be able to: Murid membezakan jenis ton alat- alat muzik tanpa melodi seperti berat, lembut, panjang, pendek dan lain-lain dengan bantuan guru.Membezakan jenis ton alat- alat muzik tanpa melodi seperti berat, lembut, panjang, pendek dan lain-lain Strategi/Aktiviti/Step/Kaedah: KPS (SAINS) BBM: | Semua murid dapat membezakan jenis ton alat- alat muzik tanpa melodi seperti berat, lembut, panjang, pendek dan lain-lain |
RANCANGAN PENGAJARAN DAN PEMBELAJARAN HARIAN
Minggu: 6 Hari: Khamis Tarikh : 08/02/12
KELAS/ MASA/ M PELAJARAN | KANDUNGAN | IMPAK/ CATATAN |
5 RAJIN 9.15-10.45 SN | Tajuk : Survival of The Species Kemahiran/Theme: Understanding that different animals have their own ways to ensure the survival of their species. Objektif: Di akhir pembelajaran, murid akan dapat: Explain why animals take care of their eggs and young. Strategi/Aktiviti/Step/Kaedah: Pupils gather information on why animals take care of their eggs and young. KPS (SAINS) Communicating BBM: | 98% of the pupils can explain why animals take care of their eggs and young. |
RANCANGAN PENGAJARAN DAN PEMBELAJARAN HARIAN
Minggu: 6 Hari: Khamis Tarikh : 08/02/12
KELAS/ MASA/ M PELAJARAN | KANDUNGAN | IMPAK/ CATATAN |
6 TEKUN 11.15-12.15 KH | Tajuk : Reka Bentuk dan Teknologi Kemahiran/Theme: Membina projek Objektif: Di akhir pembelajaran, murid akan dapat: Membina projek Strategi/Aktiviti/Step/Kaedah: Murid menyediakan alatan dan bahan dan membina projek KPS (SAINS) BBM: | Semua murid dapat membina projek |
RANCANGAN PENGAJARAN DAN PEMBELAJARAN HARIAN
Minggu: 6 Hari: Khamis Tarikh : 08/02/12
KELAS/ MASA/ M PELAJARAN | KANDUNGAN | IMPAK/ CATATAN |
6 TEKUN 12.15-1.15 MZ | Tajuk : Permainan Alat Muzik Kemahiran/Theme: Mari Bermain Alat Muzik Objektif: At the end of the lesson, pupil would be able to: Murid membezakan jenis ton alat- alat muzik tanpa melodi seperti berat, lembut, panjang, pendek dan lain-lain dengan bantuan guru. Membezakan jenis ton alat- alat muzik tanpa melodi seperti berat, lembut, panjang, pendek dan lain-lain Strategi/Aktiviti/Step/Kaedah: KPS (SAINS) BBM: | 98% murid dapat membezakan jenis ton alat- alat muzik tanpa melodi seperti berat, lembut, panjang, pendek dan lain-lain |
RANCANGAN PENGAJARAN DAN PEMBELAJARAN HARIAN
Minggu: 6 Hari: Sabtu Tarikh : 11/02/12
KELAS/ MASA/ M PELAJARAN | KANDUNGAN | IMPAK/ CATATAN |
6 GIGIH 7.45-8.45 KH | Tajuk : Reka Bentuk dan Teknologi Kemahiran/Theme: Membina projek Objektif: Di akhir pembelajaran, murid akan dapat: Membina projek Strategi/Aktiviti/Step/Kaedah: Murid menyediakan alatan dan bahan dan membina projek KPS (SAINS) BBM: | P&P tidak dapat dijalankan kerana guru terlibat dalam Majlis Penyampaian Wang Ehsan |
RANCANGAN PENGAJARAN DAN PEMBELAJARAN HARIAN
Minggu: 6 Hari: Sabtu Tarikh : 11/02/12
KELAS/ MASA/ M PELAJARAN | KANDUNGAN | IMPAK/ CATATAN |
6 HEBAT 9.45-10.45 KT | Tajuk : EKONOMI NEGARA Kemahiran/Theme: Kegiatan ekonomi dan Lokasi Objektif: Di akhir pembelajaran, murid akan dapat: Menamakan aktiviti pertanian dan lokasinya Strategi/Aktiviti/Step/Kaedah: Murid mengumpul maklumat tentang aktiviti pertanian dan lokasinya KPS (SAINS) BBM: | P&P tidak dapat dijalankan kerana guru terlibat dalam Majlis Penyampaian Wang Ehsan |
RANCANGAN PENGAJARAN DAN PEMBELAJARAN HARIAN
Minggu: 6 Hari: Sabtu Tarikh : 11/02/12
KELAS/ MASA/ M PELAJARAN | KANDUNGAN | IMPAK/ CATATAN |
6 HEBAT 12.15-1.15 MZ | Tajuk : Permainan Alat Muzik Kemahiran/Theme: Mari Bermain Alat Muzik Objektif: At the end of the lesson, pupil would be able to: Murid membezakan jenis ton alat- alat muzik tanpa melodi seperti berat, lembut, panjang, pendek dan lain-lain dengan bantuan guru. Membezakan jenis ton alat- alat muzik tanpa melodi seperti berat, lembut, panjang, pendek dan lain-lain Strategi/Aktiviti/Step/Kaedah: KPS (SAINS) BBM: | P&P tidak dapat dijalankan kerana guru terlibat dalam Majlis Penyampaian Wang Ehsan |
1 komentar:
16 Februari 2012 pukul 06.35
Telah disemak. Terima kasih.
Posting Komentar