Minggu 10

                  RANCANGAN PENGAJARAN DAN PEMBELAJARAN HARIAN
Minggu: 10                                              Hari:  Sabtu                           Tarikh :  5/3/11

KELAS/ MASA/ M PELAJARAN

KANDUNGAN

IMPAK/ CATATAN

6R
9.15-10.15
SN
Tajuk : INVESTIGATING FORCE AND ENERGY
Kemahiran/Theme:
Understanding speed
Objektif: Pupils would be able to:
State that an object which moves faster takes a shorter time to travel a given distance.


Strategi/Aktiviti/Step/Kaedah:

Pupils discuss and conclude that:
b) an object which moves faster takes a shorter time to travel a given distance. 
KPS (SAINS)
Communicating
BBM:
Pupils can state that an object which moves faster takes a shorter time to travel a given distance.






                   RANCANGAN PENGAJARAN DAN PEMBELAJARAN HARIAN
Minggu: 10                                              Hari:  Sabtu                           Tarikh :  5/3/11  

KELAS/ MASA/ M PELAJARAN

KANDUNGAN

IMPAK/ CATATAN

6T
10.45-11.45
SN
Tajuk : INVESTIGATING FORCE AND ENERGY
Kemahiran/Theme:
Understanding speed
Objektif: Pupils would be able to:
State that an object which moves faster takes a shorter time to travel a given distance.

Strategi/Aktiviti/Step/Kaedah:
Pupils discuss and conclude that:
b) an object which moves faster takes a shorter time to travel a given distance.KPS (SAINS)
Communicating
BBM:
Pupils can state that an object which moves faster takes a shorter time to travel a given distance.
                   RANCANGAN PENGAJARAN DAN PEMBELAJARAN HARIAN
Minggu: 10                                              Hari:  Sabtu                           Tarikh :  5/3/11

KELAS/ MASA/ M PELAJARAN

KANDUNGAN

IMPAK/ CATATAN

6H
11.45-12.45
KH
Tajuk :
Kemahiran/Theme:

Objektif: Pupils would be able to:
PERBINCANGAN KERTAS SOALAN


Strategi/Aktiviti/Step/Kaedah:

KPS (SAINS)
BBM:


PERBIN-CANGAN KERTAS SOALAN







RANCANGAN PENGAJARAN DAN PEMBELAJARAN HARIAN
Minggu:  10                                             Hari: Ahad                              Tarikh :  6/3/11

KELAS/ MASA/ M PELAJARAN

KANDUNGAN

IMPAK/ CATATAN

6T
8.15-8.45
MZ
Tajuk :
Kemahiran/Theme:
Objektif: Diakhir proses p & p murid dapat :
Taklimat kejohanan sukan Panji di Bilik Guru
Strategi/Aktiviti/Step/Kaedah:
KPS (SAINS)
BBM:
Taklimat kejohanan sukan Panji di Bilik Guru
                   RANCANGAN PENGAJARAN DAN PEMBELAJARAN HARIAN
Minggu:  10                                             Hari: Ahad                              Tarikh :  6/3/11

KELAS/ MASA/ M PELAJARAN

KANDUNGAN

IMPAK/ CATATAN

6R
12.15-12.45
MZ
Tajuk :  Menyanyi Secara Muzikal
Kemahiran/Theme: 
Menyanyi secara berkumpulan dengan suara bersama dan
bersefahaman
Objektif: Diakhir proses p & p murid dapat :
Menyanyi secara berkumpulan dengan suara bersama dan
bersefahaman
Strategi/Aktiviti/Step/Kaedah:
Menyanyi secara  berkumpulan dengan suara bersama dan bersefahaman
KPS (SAINS)
BBM:
Semua murid dapat menyanyi secara berkumpulan dengan suara bersama dan
bersefahaman
                   RANCANGAN PENGAJARAN DAN PEMBELAJARAN HARIAN
Minggu:  10                                             Hari: Ahad                              Tarikh :  6/3/11

KELAS/ MASA/ M PELAJARAN

KANDUNGAN

IMPAK/ CATATAN

6R
12.45-1.15
SN
Tajuk :  MOVEMENT

Kemahiran/Theme:
Solve problem using the formula.
Objektif:Diakhir proses p & p murid dapat :
Solve problem using the formula.
Strategi/Aktiviti/Step/Kaedah:
Pupils solve problem using the formula.
KPS (SAINS)
Measuring and  Using Number
BBM:
All pupils can solve problem using the formula.
                   RANCANGAN PENGAJARAN DAN PEMBELAJARAN HARIAN
Minggu: 10                                                Hari:   Isnin                            Tarikh :  7/3/11

KELAS/ MASA/ M PELAJARAN

KANDUNGAN

IMPAK/ CATATAN

6T
7.45-8.45
KH
Tajuk :

Kemahiran/Theme:
Guru menghadiri Kejohanan Sukan Peringkat QIT Peringat 
di Kompleks KBS di Panji
Objektif:Diakhir proses p & p murid dapat :

Strategi/Aktiviti/Step/Kaedah:

KPS (SAINS)
BBM:








Guru menghadiri Kejohanan Sukan Peringkat QIT Peringat di Kompleks KBS di Panji





                   RANCANGAN PENGAJARAN DAN PEMBELAJARAN HARIAN
Minggu: 10                                                Hari:   Isnin                            Tarikh :  7/3/11

KELAS/ MASA/ M PELAJARAN

KANDUNGAN

IMPAK/ CATATAN

6T
9.45-10.15
SN
Tajuk :
Kemahiran/Theme:
Guru menghadiri Kejohanan Sukan Peringkat QIT Peringat di Kompleks KBS di Panji
Objektif: Pupils would be able to:

Strategi/Aktiviti/Step/Kaedah:

KPS (SAINS)

BBM:


Guru menghadiri Kejohanan Sukan Peringkat QIT Peringat di Kompleks KBS di Panji
                   RANCANGAN PENGAJARAN DAN PEMBELAJARAN HARIAN
Minggu: 10                                                Hari:   Isnin                            Tarikh :  7/3/11  

KELAS/ MASA/ M PELAJARAN

KANDUNGAN

IMPAK/ CATATAN

6R
10.45-11.45
SN
Tajuk :
Kemahiran/Theme:

Objektif: Pupils would be able to:
Guru menghadiri Kejohanan Sukan Peringkat QIT Peringat di Kompleks KBS di PanjiStrategi/Aktiviti/Step/Kaedah:

KPS (SAINS)
BBM: 



Guru menghadiri Kejohanan Sukan Peringkat QIT Peringat di Kompleks KBS di Panji
                   RANCANGAN PENGAJARAN DAN PEMBELAJARAN HARIAN
Minggu: 10                                                Hari:   Isnin                            Tarikh :  7/3/11

KELAS/ MASA/ M PELAJARAN

KANDUNGAN

IMPAK/ CATATAN

6R
12.45-1.15
MZ
Tajuk :
Kemahiran/Theme:
Guru menghadiri Kejohanan Sukan Peringkat QIT Peringat di Kompleks KBS di Panji 
Objektif: Diakhir proses p & p murid dapat :

Strategi/Aktiviti/Step/Kaedah:

KPS (SAINS)
BBM:







Guru menghadiri Kejohanan Sukan Peringkat QIT Peringat di Kompleks KBS di Panji





                   RANCANGAN PENGAJARAN DAN PEMBELAJARAN HARIAN
Minggu: 10                                              Hari:  Selasa                           Tarikh :  8/3/11

KELAS/ MASA/ M PELAJARAN

KANDUNGAN

IMPAK/ CATATAN

6R
9.15-10.15
SN
Tajuk : FOOD PRESERVATION
Kemahiran/Theme:
Understanding food spoilage
Objektif: Pupils would be able to:

Describe what spoilt food is.
Strategi/Aktiviti/Step/Kaedah:
Pupils observe samples of spoilt food.
KPS (SAINS)
Observing
BBM:
All pupils can describe what spoilt food is




                   RANCANGAN PENGAJARAN DAN PEMBELAJARAN HARIAN
Minggu: 10                                              Hari:  Selasa                           Tarikh :  8/3/11 

KELAS/ MASA/ M PELAJARAN

KANDUNGAN

IMPAK/ CATATAN

6T
10.45-11.45
SN
Tajuk : FOOD PRESERVATION
Kemahiran/Theme:
Understanding food spoilage
Objektif: Pupils would be able to:

Describe what spoilt food is. 
Strategi/Aktiviti/Step/Kaedah:
Pupils observe samples of spoilt food
KPS (SAINS)
Communicating
BBM:
All pupils can describe what spoilt food is
                   RANCANGAN PENGAJARAN DAN PEMBELAJARAN HARIAN
Minggu: 10                                              Hari:  Selasa                           Tarikh :  8/3/11

KELAS/ MASA/ M PELAJARAN

KANDUNGAN

IMPAK/ CATATAN

6H
11.45-12.45
KH
Tajuk : Perniagaan dan Keusahawanan
Kemahiran/Theme:
Merancang dan Menyediakan Barang Jualan
a) Membuat rancangan jualan
Objektif: Diakhir proses p & p murid dapat : 
Menerangkan cara mendapat bekalan melalui komisen
Strategi/Aktiviti/Step/Kaedah:
Perbincangan dan mengumpul maklumat tentang cara mendapat bekalan melalui komisen
KPS (SAINS)
BBM:
Semua murid dapat menerang-
kan cara mendapat bekalan melalui komisen
                   RANCANGAN PENGAJARAN DAN PEMBELAJARAN HARIAN
Minggu:  10                                             Hari: Rabu                              Tarikh :  9/3/11

KELAS/ MASA/ M PELAJARAN

KANDUNGAN

IMPAK/ CATATAN

6H
7.45-8.45
PJ
Tajuk : Kecergasan Fizikal
Kemahiran/Theme: 
(i) Kuasa
         i. Aktiviti :
           @ Melontar bola segar
        ii. Aspek-aspek keselamatan
Objektif: Diakhir proses p & p murid dapat :
Melontar bola sepak

Strategi/Aktiviti/Step/Kaedah:
Murid bermain bolasepak
KPS (SAINS)
BBM:
Semua murid dapat me-
lontar bola sepak
                   RANCANGAN PENGAJARAN DAN PEMBELAJARAN HARIAN
Minggu:  10                                             Hari: Rabu                              Tarikh :  9/3/11

KELAS/ MASA/ M PELAJARAN

KANDUNGAN

IMPAK/ CATATAN

6T
8.45-9.45
SN
Tajuk : FOOD PRESERVATION

Kemahiran/Theme: 
Understanding food spoilage
Objektif: Pupils would be able to:
State that microorganisms can spoil food

Strategi/Aktiviti/Step/Kaedah:
Pupils discuss and conclude that microorganisms can spoil  food.
KPS (SAINS)
communicating
BBM:
All pupils can state that micro-organisms can spoil food
                   RANCANGAN PENGAJARAN DAN PEMBELAJARAN HARIAN
Minggu:  10                                             Hari: Rabu                              Tarikh :  9/3/11

KELAS/ MASA/ M PELAJARAN

KANDUNGAN

IMPAK/ CATATAN

6R
11.45-12.45
KH
Tajuk : Perniagaan dan Keusahawanan
Kemahiran/Theme:
Merancang dan Menyediakan Barang Jualan
a) Membuat rancangan jualan
Objektif: Diakhir proses p & p murid dapat : 
Menerangkan cara mendapat bekalan melalui komisen
Strategi/Aktiviti/Step/Kaedah:
Perbincangan dan mengumpul maklumat tentang cara mendapat bekalan melalui komisen

KPS (SAINS)
BBM:
Semua murid dapat menerang-
kan cara mendapat bekalan melalui komisen
                   RANCANGAN PENGAJARAN DAN PEMBELAJARAN HARIAN
Minggu:   10                                           Hari:   Khamis                            Tarikh :  10/3/11

KELAS/ MASA/ M PELAJARAN

KANDUNGAN

IMPAK/ CATATAN

6R
7.45-8.45
PJ
Tajuk : Kecergasan Fizikal
Kemahiran/Theme: 
(i) Kuasa
         i. Aktiviti :
           @ Melontar bola segar
        ii. Aspek-aspek keselamatan
Objektif: Diakhir proses p & p murid dapat :
Melontar bola sepak

Strategi/Aktiviti/Step/Kaedah:
Murid bermain bolasepak
KPS (SAINS)
BBM:
Semua murid dapat me-
lontar bola sepak
                   RANCANGAN PENGAJARAN DAN PEMBELAJARAN HARIAN
Minggu:   10                                           Hari:   Khamis                            Tarikh :  10/3/11

KELAS/ MASA/ M PELAJARAN

KANDUNGAN

IMPAK/ CATATAN

6T
9.45-10.15
MZ
Tajuk : Menyanyi Secara Muzikal
Kemahiran/Theme:
Menyanyi dengan penuh perasaan; gembira, cergas, sentimental, semangat, atau lembut
Objektif:Diakhir proses p & p murid dapat :
Menyanyi dengan penuh perasaan; gembira, cergas, sentimental, semangat, atau lembut

Strategi/Aktiviti/Step/Kaedah:
Murid menyanyi dengan penuh perasaan; gembira, cergas, sentimental, semangat, atau lembut
KPS (SAINS)
BBM:
Semua murid dapat menyanyi dengan penuh perasaan; gembira, cergas, sentimental, semangat, atau lembut
                   RANCANGAN PENGAJARAN DAN PEMBELAJARAN HARIAN
Minggu:   10                                           Hari:   Khamis                            Tarikh :  10/3/11 

KELAS/ MASA/ M PELAJARAN

KANDUNGAN

IMPAK/ CATATAN

6G
11.45-12.45
KH
Tajuk : Perniagaan dan Keusahawanan
Kemahiran/Theme:
Merancang dan Menyediakan Barang Jualan
a) Membuat rancangan jualan
Objektif: Diakhir proses p & p murid dapat : 
Menerangkan cara mendapat bekalan melalui komisen
Strategi/Aktiviti/Step/Kaedah:
Perbincangan dan mengumpul maklumat tentang cara mendapat bekalan melalui komisen
KPS (SAINS)
BBM:
Semua murid dapat merancang dan Menyediakan Barang Jualan
a) Membuat rancangan jualan
                  

0 komentar: