RANCANGAN PENGAJARAN DAN PEMBELAJARAN HARIAN
RANCANGAN PENGAJARAN DAN PEMBELAJARAN HARIAN
Minggu: 10 Hari: Sabtu Tarikh : 5/3/11
KELAS/ MASA/ M PELAJARAN | KANDUNGAN | IMPAK/ CATATAN |
6R 9.15-10.15 SN | Tajuk : INVESTIGATING FORCE AND ENERGY Kemahiran/Theme: Understanding speed Objektif: Pupils would be able to: State that an object which moves faster takes a shorter time to travel a given distance. Strategi/Aktiviti/Step/Kaedah: Pupils discuss and conclude that: b) an object which moves faster takes a shorter time to travel a given distance. KPS (SAINS) Communicating BBM: | Pupils can state that an object which moves faster takes a shorter time to travel a given distance. |
RANCANGAN PENGAJARAN DAN PEMBELAJARAN HARIAN
Minggu: 10 Hari: Sabtu Tarikh : 5/3/11
KELAS/ MASA/ M PELAJARAN | KANDUNGAN | IMPAK/ CATATAN |
6T 10.45-11.45 SN | Tajuk : INVESTIGATING FORCE AND ENERGY Kemahiran/Theme: Understanding speed Objektif: Pupils would be able to: State that an object which moves faster takes a shorter time to travel a given distance. Strategi/Aktiviti/Step/Kaedah: Pupils discuss and conclude that: b) an object which moves faster takes a shorter time to travel a given distance.KPS (SAINS) Communicating BBM: | Pupils can state that an object which moves faster takes a shorter time to travel a given distance. |
RANCANGAN PENGAJARAN DAN PEMBELAJARAN HARIAN
Minggu: 10 Hari: Sabtu Tarikh : 5/3/11
KELAS/ MASA/ M PELAJARAN | KANDUNGAN | IMPAK/ CATATAN |
6H 11.45-12.45 KH | Tajuk : Kemahiran/Theme: Objektif: Pupils would be able to: PERBINCANGAN KERTAS SOALAN Strategi/Aktiviti/Step/Kaedah: KPS (SAINS) BBM: | PERBIN-CANGAN KERTAS SOALAN |
Minggu: 10 Hari: Ahad Tarikh : 6/3/11
KELAS/ MASA/ M PELAJARAN | KANDUNGAN | IMPAK/ CATATAN |
6T 8.15-8.45 MZ | Tajuk : Kemahiran/Theme: Objektif: Diakhir proses p & p murid dapat : Taklimat kejohanan sukan Panji di Bilik Guru Strategi/Aktiviti/Step/Kaedah: KPS (SAINS) BBM: | Taklimat kejohanan sukan Panji di Bilik Guru |
RANCANGAN PENGAJARAN DAN PEMBELAJARAN HARIAN
Minggu: 10 Hari: Ahad Tarikh : 6/3/11
KELAS/ MASA/ M PELAJARAN | KANDUNGAN | IMPAK/ CATATAN |
6R 12.15-12.45 MZ | Tajuk : Menyanyi Secara Muzikal Kemahiran/Theme: Menyanyi secara berkumpulan dengan suara bersama dan bersefahaman Objektif: Diakhir proses p & p murid dapat : Menyanyi secara berkumpulan dengan suara bersama dan bersefahaman Strategi/Aktiviti/Step/Kaedah: Menyanyi secara berkumpulan dengan suara bersama dan bersefahaman KPS (SAINS) BBM: | Semua murid dapat menyanyi secara berkumpulan dengan suara bersama dan bersefahaman |
RANCANGAN PENGAJARAN DAN PEMBELAJARAN HARIAN
Minggu: 10 Hari: Ahad Tarikh : 6/3/11
KELAS/ MASA/ M PELAJARAN | KANDUNGAN | IMPAK/ CATATAN |
6R 12.45-1.15 SN | Tajuk : MOVEMENT Kemahiran/Theme: Solve problem using the formula. Objektif:Diakhir proses p & p murid dapat : Solve problem using the formula. Strategi/Aktiviti/Step/Kaedah: Pupils solve problem using the formula. KPS (SAINS) Measuring and Using Number BBM: | All pupils can solve problem using the formula. |
RANCANGAN PENGAJARAN DAN PEMBELAJARAN HARIAN
Minggu: 10 Hari: Isnin Tarikh : 7/3/11
KELAS/ MASA/ M PELAJARAN | KANDUNGAN | IMPAK/ CATATAN |
6T 7.45-8.45 KH | Tajuk : Kemahiran/Theme: Guru menghadiri Kejohanan Sukan Peringkat QIT Peringat di Kompleks KBS di Panji Objektif:Diakhir proses p & p murid dapat : Strategi/Aktiviti/Step/Kaedah: KPS (SAINS) BBM: | Guru menghadiri Kejohanan Sukan Peringkat QIT Peringat di Kompleks KBS di Panji |
RANCANGAN PENGAJARAN DAN PEMBELAJARAN HARIAN
Minggu: 10 Hari: Isnin Tarikh : 7/3/11
KELAS/ MASA/ M PELAJARAN | KANDUNGAN | IMPAK/ CATATAN |
6T 9.45-10.15 SN | Tajuk : Kemahiran/Theme: Guru menghadiri Kejohanan Sukan Peringkat QIT Peringat di Kompleks KBS di Panji Objektif: Pupils would be able to: Strategi/Aktiviti/Step/Kaedah: KPS (SAINS) BBM: | Guru menghadiri Kejohanan Sukan Peringkat QIT Peringat di Kompleks KBS di Panji |
RANCANGAN PENGAJARAN DAN PEMBELAJARAN HARIAN
Minggu: 10 Hari: Isnin Tarikh : 7/3/11
KELAS/ MASA/ M PELAJARAN | KANDUNGAN | IMPAK/ CATATAN |
6R 10.45-11.45 SN | Tajuk : Kemahiran/Theme: Objektif: Pupils would be able to: Guru menghadiri Kejohanan Sukan Peringkat QIT Peringat di Kompleks KBS di PanjiStrategi/Aktiviti/Step/Kaedah: KPS (SAINS) BBM: | Guru menghadiri Kejohanan Sukan Peringkat QIT Peringat di Kompleks KBS di Panji |
RANCANGAN PENGAJARAN DAN PEMBELAJARAN HARIAN
Minggu: 10 Hari: Isnin Tarikh : 7/3/11
KELAS/ MASA/ M PELAJARAN | KANDUNGAN | IMPAK/ CATATAN |
6R 12.45-1.15 MZ | Tajuk : Kemahiran/Theme: Guru menghadiri Kejohanan Sukan Peringkat QIT Peringat di Kompleks KBS di Panji Objektif: Diakhir proses p & p murid dapat : Strategi/Aktiviti/Step/Kaedah: KPS (SAINS) BBM: | Guru menghadiri Kejohanan Sukan Peringkat QIT Peringat di Kompleks KBS di Panji |
RANCANGAN PENGAJARAN DAN PEMBELAJARAN HARIAN
Minggu: 10 Hari: Selasa Tarikh : 8/3/11
KELAS/ MASA/ M PELAJARAN | KANDUNGAN | IMPAK/ CATATAN |
6R 9.15-10.15 SN | Tajuk : FOOD PRESERVATION Kemahiran/Theme: Understanding food spoilage Objektif: Pupils would be able to: Describe what spoilt food is. Strategi/Aktiviti/Step/Kaedah: Pupils observe samples of spoilt food. KPS (SAINS) Observing BBM: | All pupils can describe what spoilt food is |
RANCANGAN PENGAJARAN DAN PEMBELAJARAN HARIAN
Minggu: 10 Hari: Selasa Tarikh : 8/3/11
KELAS/ MASA/ M PELAJARAN | KANDUNGAN | IMPAK/ CATATAN |
6T 10.45-11.45 SN | Tajuk : FOOD PRESERVATION Kemahiran/Theme: Understanding food spoilage Objektif: Pupils would be able to: Describe what spoilt food is. Strategi/Aktiviti/Step/Kaedah: Pupils observe samples of spoilt food KPS (SAINS) Communicating BBM: | All pupils can describe what spoilt food is |
RANCANGAN PENGAJARAN DAN PEMBELAJARAN HARIAN
Minggu: 10 Hari: Selasa Tarikh : 8/3/11
KELAS/ MASA/ M PELAJARAN | KANDUNGAN | IMPAK/ CATATAN |
6H 11.45-12.45 KH | Tajuk : Perniagaan dan Keusahawanan Kemahiran/Theme: Merancang dan Menyediakan Barang Jualan a) Membuat rancangan jualan Objektif: Diakhir proses p & p murid dapat : Menerangkan cara mendapat bekalan melalui komisen Strategi/Aktiviti/Step/Kaedah: Perbincangan dan mengumpul maklumat tentang cara mendapat bekalan melalui komisen KPS (SAINS) BBM: | Semua murid dapat menerang- kan cara mendapat bekalan melalui komisen |
RANCANGAN PENGAJARAN DAN PEMBELAJARAN HARIAN
Minggu: 10 Hari: Rabu Tarikh : 9/3/11
KELAS/ MASA/ M PELAJARAN | KANDUNGAN | IMPAK/ CATATAN |
6H 7.45-8.45 PJ | Tajuk : Kecergasan Fizikal Kemahiran/Theme: (i) Kuasa i. Aktiviti : @ Melontar bola segar ii. Aspek-aspek keselamatanObjektif: Diakhir proses p & p murid dapat : Melontar bola sepak Strategi/Aktiviti/Step/Kaedah: Murid bermain bolasepak KPS (SAINS) BBM: | Semua murid dapat me- lontar bola sepak |
RANCANGAN PENGAJARAN DAN PEMBELAJARAN HARIAN
Minggu: 10 Hari: Rabu Tarikh : 9/3/11
KELAS/ MASA/ M PELAJARAN | KANDUNGAN | IMPAK/ CATATAN |
6T 8.45-9.45 SN | Tajuk : FOOD PRESERVATION Kemahiran/Theme: Understanding food spoilage Objektif: Pupils would be able to: State that microorganisms can spoil food Strategi/Aktiviti/Step/Kaedah: Pupils discuss and conclude that microorganisms can spoil food. KPS (SAINS) communicating BBM: | All pupils can state that micro-organisms can spoil food |
RANCANGAN PENGAJARAN DAN PEMBELAJARAN HARIAN
Minggu: 10 Hari: Rabu Tarikh : 9/3/11
KELAS/ MASA/ M PELAJARAN | KANDUNGAN | IMPAK/ CATATAN |
6R 11.45-12.45 KH | Tajuk : Perniagaan dan Keusahawanan Kemahiran/Theme: Merancang dan Menyediakan Barang Jualan a) Membuat rancangan jualan Objektif: Diakhir proses p & p murid dapat : Menerangkan cara mendapat bekalan melalui komisen Strategi/Aktiviti/Step/Kaedah: Perbincangan dan mengumpul maklumat tentang cara mendapat bekalan melalui komisen KPS (SAINS) BBM: | Semua murid dapat menerang- kan cara mendapat bekalan melalui komisen |
RANCANGAN PENGAJARAN DAN PEMBELAJARAN HARIAN
Minggu: 10 Hari: Khamis Tarikh : 10/3/11
KELAS/ MASA/ M PELAJARAN | KANDUNGAN | IMPAK/ CATATAN |
6R 7.45-8.45 PJ | Tajuk : Kecergasan Fizikal Kemahiran/Theme: Objektif: Diakhir proses p & p murid dapat :(i) Kuasa i. Aktiviti : @ Melontar bola segar ii. Aspek-aspek keselamatanMelontar bola sepak Strategi/Aktiviti/Step/Kaedah: Murid bermain bolasepak KPS (SAINS) BBM: | Semua murid dapat me- lontar bola sepak |
RANCANGAN PENGAJARAN DAN PEMBELAJARAN HARIAN
Minggu: 10 Hari: Khamis Tarikh : 10/3/11
KELAS/ MASA/ M PELAJARAN | KANDUNGAN | IMPAK/ CATATAN |
6T 9.45-10.15 MZ | Tajuk : Menyanyi Secara Muzikal Kemahiran/Theme: Menyanyi dengan penuh perasaan; gembira, cergas, sentimental, semangat, atau lembut Objektif:Diakhir proses p & p murid dapat : Menyanyi dengan penuh perasaan; gembira, cergas, sentimental, semangat, atau lembut Strategi/Aktiviti/Step/Kaedah: Murid menyanyi dengan penuh perasaan; gembira, cergas, sentimental, semangat, atau lembut KPS (SAINS) BBM: | Semua murid dapat menyanyi dengan penuh perasaan; gembira, cergas, sentimental, semangat, atau lembut |
RANCANGAN PENGAJARAN DAN PEMBELAJARAN HARIAN
Minggu: 10 Hari: Khamis Tarikh : 10/3/11
KELAS/ MASA/ M PELAJARAN | KANDUNGAN | IMPAK/ CATATAN |
6G 11.45-12.45 KH | Tajuk : Perniagaan dan Keusahawanan Kemahiran/Theme: Merancang dan Menyediakan Barang Jualan a) Membuat rancangan jualan Objektif: Diakhir proses p & p murid dapat : Menerangkan cara mendapat bekalan melalui komisen Strategi/Aktiviti/Step/Kaedah: Perbincangan dan mengumpul maklumat tentang cara mendapat bekalan melalui komisen KPS (SAINS) BBM: | Semua murid dapat merancang dan Menyediakan Barang Jualan a) Membuat rancangan jualan |
0 komentar:
Posting Komentar