Minggu 20

                   RANCANGAN PENGAJARAN DAN PEMBELAJARAN HARIAN
Minggu:  20                                            Hari: Ahad                              Tarikh :  20/05/12

KELAS/ MASA/ M PELAJARAN

KANDUNGAN

IMPAK/ CATATAN

6 GIGIH
8.15-9.45
SN
Tajuk :
Kemahiran/Theme: 
Cuti peristiwa kerana Kelantan menjuarai Piala FA 2012
Objektif: At the end of the lesson, pupil would be able to:


Strategi/Aktiviti/Step/Kaedah:

KPS (SAINS)
BBM: 


Cuti peristiwa kerana Kelantan menjuarai Piala FA 2012

                    
RANCANGAN PENGAJARAN DAN PEMBELAJARAN HARIAN
Minggu:  20                                            Hari: Ahad                              Tarikh :  20/05/12

KELAS/ MASA/ M PELAJARAN

KANDUNGAN

IMPAK/ CATATAN

6 GIGIH
12.15-1.15
MZ

Tajuk : 
Kemahiran/Theme: 
Cuti peristiwa kerana Kelantan menjuarai Piala FA 2012
Objektif: Di akhir pembelajaran, murid akan dapat:

Strategi/Aktiviti/Step/Kaedah:

KPS (SAINS)
BBM: 

Cuti peristiwa kerana Kelantan menjuarai Piala FA 2012

RANCANGAN PENGAJARAN DAN PEMBELAJARAN HARIAN
Minggu:  20                                            Hari: Isnin                              Tarikh :  21/05/12

KELAS/ MASA/ M PELAJARAN

KANDUNGAN

IMPAK/ CATATAN

6 TEKUN
9.45-10.45
KT
Tajuk :
KEJAYAAN DAN KEBANGAAN NEGARA 
Kemahiran/Theme:  
Pengistiharan kemerdekaan    
Objektif: Di akhir pembelajaran, murid akan dapat: 
Menyatakan tarikh dan tempat pengistiharan kemerdekaan
Strategi/Aktiviti/Step/Kaedah: 
Murid mengumpul maklumat tentang tarikh dan tempat pengistiharan kemerdekaan
KPS (SAINS)

BBM: 


Semua murid dapat menyatakan tarikh dan tempat pengistiharan ke-
merdekaan

RANCANGAN PENGAJARAN DAN PEMBELAJARAN HARIAN
Minggu:  20                                            Hari: Isnin                              Tarikh :  21/05/12

KELAS/ MASA/ M PELAJARAN

KANDUNGAN

IMPAK/ CATATAN

5 RAJIN
12.15-1.15
SN
Tajuk : State of Matter
Kemahiran/Theme: 
Understanding that matter exist in the form of solid, liquid or gas
Objektif: At the end of the lesson, pupil would be able to: 
Classify objects and materials into three states of matter
Strategi/Aktiviti/Step/Kaedah: 
Pupils classify objects and materials into solid, liquid and gas. Pupils discuss and give reasons for their classification.
KPS (SAINS)
classifying

BBM: 


98% of pupils can classify objects and materials into three states of matter
                    
RANCANGAN PENGAJARAN DAN PEMBELAJARAN HARIAN
Minggu:  20                                            Hari: Selasa                              Tarikh :  22/05/12

KELAS/ MASA/ M PELAJARAN

KANDUNGAN

IMPAK/ CATATAN

6 GIGIH
7.45-8.45
SN

Tajuk :Waste management 
Kemahiran/Theme: 
Understanding the effects of improper disposal of waste on the environment 
Objektif: At the end of the lesson, pupil would be able to: Describe how waste is disposed in a local area and suggest ways to improve waste disposal
Strategi/Aktiviti/Step/Kaedah:
Pupils gather information on how waste is disposed in a local area and suggest ways to improve waste disposal
KPS (SAINS)
Communicating

BBM: 

All pupils can describe how waste is disposed in a local area and suggest ways to improve waste disposal

RANCANGAN PENGAJARAN DAN PEMBELAJARAN HARIAN
Minggu:  20                                            Hari: Selasa                              Tarikh :  22/05/12

KELAS/ MASA/ M PELAJARAN

KANDUNGAN

IMPAK/ CATATAN

6 RAJIN
8.45-9.45
KH
Tajuk :Baik Pulih dan Penyelengaraan
Kemahiran/Theme: 
Menampal tiub basikal
Objektif: Di akhir pembelajaran, murid akan dapat:
Menampal tiub basikal
Strategi/Aktiviti/Step/Kaedah:
Penampalan tiub siap guna boleh digunakan
KPS (SAINS)

BBM: 

98% murid dapat menampal tiub basikal
     Nota: Menjadi guru ganti 6G (11.15-12.15) Guru diganti : PN MARIA               

RANCANGAN PENGAJARAN DAN PEMBELAJARAN HARIAN
Minggu:  20                                            Hari: Rabu                              Tarikh :  23/05/12

KELAS/ MASA/ M PELAJARAN

KANDUNGAN

IMPAK/ CATATAN

6 GIGIH
7.45-8.45
KH
Tajuk :Baik Pulih dan Penyelengaraan
Kemahiran/Theme: 
Menampal tiub basikal
Objektif: Di akhir pembelajaran, murid akan dapat:
Menampal tiub basikal
Strategi/Aktiviti/Step/Kaedah:
Murid Menampal tiub basikal
KPS (SAINS)
BBM: 


98% murid dapat menampal tiub basikal

                    
RANCANGAN PENGAJARAN DAN PEMBELAJARAN HARIAN
Minggu:  20                                            Hari: Rabu                              Tarikh :  23/05/12

KELAS/ MASA/ M PELAJARAN

KANDUNGAN

IMPAK/ CATATAN

6 HEBAT
9.45-10.45
KT

Tajuk :
KEJAYAAN DAN KEBANGAAN NEGARA 
Kemahiran/Theme:  
Pengistiharan kemerdekaan    
Objektif: Di akhir pembelajaran, murid akan dapat: 
Menyatakan tarikh dan tempat pengistiharan kemerdekaan
Strategi/Aktiviti/Step/Kaedah: 
Murid mengumpul maklumat tentang tarikh dan tempat pengistiharan kemerdekaan
KPS (SAINS)
BBM: 

Semua murid dapat menyatakan tarikh dan tempat peng-
istiharan kemer-
dekaan

RANCANGAN PENGAJARAN DAN PEMBELAJARAN HARIAN
Minggu:  20                                            Hari: Rabu                              Tarikh :  23/05/12

KELAS/ MASA/ M PELAJARAN

KANDUNGAN

IMPAK/ CATATAN

6 HEBAT
12.15-1.15
MZ
Tajuk : Meneroka Dan Mengenal Muzik Dengan Gerakan
Kemahiran/Theme: 
Mendengar dan merasai muzik tradisional dan mengenal
gerakan yang  berkaitan  dengannya melalui persembahan sebenar atau video
Objektif: At the end of the lesson, pupil would be able to:
Mendengar dan merasai muzik tradisional dan mengenal
gerakan yang  berkaitan  dengannya melalui persembahan sebenar atau video
Strategi/Aktiviti/Step/Kaedah:

Murid mendengar dan merasai muzik tradisional dan mengenal
gerakan yang  berkaitan  dengannya melalui persembahan sebenar atau video
KPS (SAINS)

BBM: 

Semua murid dapat mendengar dan merasai muzik tradisional dan mengenal
gerakan yang  berkaitan  dengannya melalui perse-mbahan sebenar atau video

RANCANGAN PENGAJARAN DAN PEMBELAJARAN HARIAN
Minggu:  20                                            Hari: Khamis                              Tarikh :  24/05/12

KELAS/ MASA/ M PELAJARAN

KANDUNGAN

IMPAK/ CATATAN

5 RAJIN
9.15-10.45
SN
Tajuk : . State of Matter
Kemahiran/Theme: 
Understanding that matter exist in the form of solid, liquid or gas.
Objektif: At the end of the lesson, pupil would be able to: 
State the properties of solid and the properties of liquid.
Strategi/Aktiviti/Step/Kaedah:
Pupils discuss and conclude the properties of solids and the
properties of liquid
KPS (SAINS)
Communicating
BBM: 


All pupils can state the properties of solid and the properties of liquid.
 
RANCANGAN PENGAJARAN DAN PEMBELAJARAN HARIAN
Minggu:  20                                            Hari: Khamis                              Tarikh :  24/05/12

KELAS/ MASA/ M PELAJARAN

KANDUNGAN

IMPAK/ CATATAN

6 TEKUN
11.15-12.15
KH
Tajuk :Baik Pulih dan Penyelengaraan
Kemahiran/Theme: 
Menampal tiub basikal
Objektif: Di akhir pembelajaran, murid akan dapat:
Menampal tiub basikal
Strategi/Aktiviti/Step/Kaedah:
Murid Menampal tiub basikal
KPS (SAINS)
BBM: 


Semua murid dapat memahami bagaimana untuk menampal tiub basikal
 
RANCANGAN PENGAJARAN DAN PEMBELAJARAN HARIAN
Minggu:  20                                            Hari: Khamis                              Tarikh :  24/05/12

KELAS/ MASA/ M PELAJARAN

KANDUNGAN

IMPAK/ CATATAN

6 TEKUN
12.15-1.15
MZ
Tajuk : Meneroka Dan Mengenal Muzik Dengan Gerakan
Kemahiran/Theme: 
Mendengar dan merasai muzik tradisional dan mengenal
gerakan yang  berkaitan  dengannya melalui persembahan sebenar atau video
Objektif: At the end of the lesson, pupil would be able to:
Mendengar dan merasai muzik tradisional dan mengenal
gerakan yang  berkaitan  dengannya melalui persembahan sebenar atau video
Strategi/Aktiviti/Step/Kaedah:
Murid mendengar dan merasai muzik tradisional dan mengenal
gerakan yang  berkaitan  dengannya melalui persembahan sebenar atau video
KPS (SAINS)
BBM: 


Semua murid dapat menguasai kemahiran ini

0 komentar: