RANCANGAN PENGAJARAN DAN PEMBELAJARAN HARIAN
Minggu: 18 Hari: Ahad Tarikh : 06/05/12
KELAS/ MASA/ M PELAJARAN | KANDUNGAN | IMPAK/ CATATAN |
6 GIGIH 8.15-9.45 SN | Tajuk : Kemahiran/Theme: CUTI UMUM HARI WESAK Objektif: At the end of the lesson, pupil would be able to: Strategi/Aktiviti/Step/Kaedah: KPS (SAINS) BBM: | CUTI UMUM HARI WESAK |
RANCANGAN PENGAJARAN DAN PEMBELAJARAN HARIAN
Minggu: 18 Hari: Ahad Tarikh : 06/05/12
KELAS/ MASA/ M PELAJARAN | KANDUNGAN | IMPAK/ CATATAN |
6 GIGIH 12.15-1.15 MZ | Tajuk : Kemahiran/Theme: CUTI UMUM HARI WESAK Objektif: Di akhir pembelajaran, murid akan dapat: Strategi/Aktiviti/Step/Kaedah: KPS (SAINS) BBM: | CUTI UMUM HARI WESAK |
RANCANGAN PENGAJARAN DAN PEMBELAJARAN HARIAN
Minggu: 18 Hari: Isnin Tarikh : 07/05/12
KELAS/ MASA/ M PELAJARAN | KANDUNGAN | IMPAK/ CATATAN |
6 TEKUN 9.45-10.45 KT | Tajuk : KEJAYAAN DAN KEBANGAAN NEGARA Kemahiran/Theme: Kemerdekaan Malaysia Objektif: Di akhir pembelajaran, murid akan dapat: Menjelaskan kepentingan pilihanraya 1955 Strategi/Aktiviti/Step/Kaedah: Murid mengumpul maklumat tentang kepentingan pilihanraya 1955 KPS (SAINS) BBM: | Semua murid dapat men- jelaskan kepentingan pilihanraya 1955 |
RANCANGAN PENGAJARAN DAN PEMBELAJARAN HARIAN
Minggu: 18 Hari: Isnin Tarikh : 07/05/12
KELAS/ MASA/ M PELAJARAN | KANDUNGAN | IMPAK/ CATATAN |
5 RAJIN 12.15-1.15 SN | Tajuk : Light Kemahiran/Theme: Understanding that light can be reflected. Objektif: At the end of the lesson, pupil would be able to: State that light can be reflected Strategi/Aktiviti/Step/Kaedah:Pupils carry out activities to investigate reflection of light using: a) a mirror, b) an aluminium foil. BBM: | All pupils can state that light can be reflected |
RANCANGAN PENGAJARAN DAN PEMBELAJARAN HARIAN
Minggu: 18 Hari: Selasa Tarikh : 08/05/12
KELAS/ MASA/ M PELAJARAN | KANDUNGAN | IMPAK/ CATATAN |
6 GIGIH 7.45-8.45 SN | Tajuk : Waste management Kemahiran/Theme: Understanding the effects of improper disposal of waste on the environment Objektif: At the end of the lesson, pupil would be able to:
Pupils gather information on: a) sources of waste, b) various ways of waste disposal. KPS (SAINS) Communicating BBM: | 98% of pupils can understand the effects of improper disposal of waste on the environment |
RANCANGAN PENGAJARAN DAN PEMBELAJARAN HARIAN
Minggu: 18 Hari: Selasa Tarikh : 08/05/12
KELAS/ MASA/ M PELAJARAN | KANDUNGAN | IMPAK/ CATATAN |
6 RAJIN 8.45-9.45 KH | Tajuk :Baik Pulih dan Penyelengaraan Kemahiran/Theme: Menjalankan kerja baik pulih dan menggantikan komponen yang rosak Objektif: Di akhir pembelajaran, murid akan dapat: Menjalankan kerja baik pulih dan menggantikan komponen yang rosak Strategi/Aktiviti/Step/Kaedah: Mengumpul maklumat tentang kerja baik pulih dan menggantikan komponen yang rosak KPS (SAINS) BBM: | Semua murid dapat men- jalankan kerja baik pulih dan menggantikan komponen yang rosak |
RANCANGAN PENGAJARAN DAN PEMBELAJARAN HARIAN
Minggu: 18 Hari: Rabu Tarikh : 09/05/12
KELAS/ MASA/ M PELAJARAN | KANDUNGAN | IMPAK/ CATATAN |
6 GIGIH 7.45-8.45 KH | Tajuk :Baik Pulih dan Penyelengaraan Kemahiran/Theme: Menjalankan kerja baik pulih dan menggantikan komponen yang rosak Objektif: Di akhir pembelajaran, murid akan dapat: Menjalankan kerja baik pulih dan menggantikan komponen yang rosak Strategi/Aktiviti/Step/Kaedah: Mengumpul maklumat tentang kerja baik pulih dan menggantikan komponen yang rosak KPS (SAINS) BBM: | Menjalankan kerja baik pulih dan menggantikan komponen yang rosak |
RANCANGAN PENGAJARAN DAN PEMBELAJARAN HARIAN
Minggu: 18 Hari: Rabu Tarikh : 09/05/12
KELAS/ MASA/ M PELAJARAN | KANDUNGAN | IMPAK/ CATATAN |
6 HEBAT 9.45-10.45 KT | Tajuk : KEJAYAAN DAN KEBANGAAN NEGARA Kemahiran/Theme: Kemerdekaan Malaysia Objektif: Di akhir pembelajaran, murid akan dapat: Menjelaskan kepentingan pilihanraya 1955 Strategi/Aktiviti/Step/Kaedah: Murid mengumpul maklumat tentang kepentingan pilihanraya 1955 KPS (SAINS) BBM: | Smua murid dapat menjelaskan kepentingan pilihanraya 1955 |
RANCANGAN PENGAJARAN DAN PEMBELAJARAN HARIAN
Minggu: 18 Hari: Rabu Tarikh : 09/05/12
KELAS/ MASA/ M PELAJARAN | KANDUNGAN | IMPAK/ CATATAN |
6 HEBAT 12.15-1.15 MZ | Tajuk : Cara Bermain Alat Kemahiran/Theme: Memainkan irama lagu yang betul dengan alat muzik mengikut giliran Objektif: At the end of the lesson, pupil would be able to: Memainkan irama lagu yang betul dengan alat muzik mengikut giliran Strategi/Aktiviti/Step/Kaedah: Murid memegang dan memainkan alat muzik dengan cara konvesional KPS (SAINS) BBM: | Semua murid dapat memainkan irama lagu yang betul dengan alat muzik mengikut giliran |
RANCANGAN PENGAJARAN DAN PEMBELAJARAN HARIAN
Minggu: 18 Hari: Khamis Tarikh : 10/05/12
KELAS/ MASA/ M PELAJARAN | KANDUNGAN | IMPAK/ CATATAN |
5 RAJIN 9.15-10.45 SN | Tajuk : Heat Kemahiran/Theme: Understanding that temperature is an indicator of degree of hotness. Objektif: At the end of the lesson, pupil would be able to: State that when a substance gains heat it will become warmer and state that when a substance loses heat it will become cooler. Strategi/Aktiviti/Step/Kaedah: Pupils heat 250ml of water for 3 minutes and feel the water every few seconds while heating to feel the change of temperature and let the warm water cool down and feel the water every few seconds.KPS (SAINS) Experimenting BBM: | 95% of pupils can nnderstand that temperature is an indicator of degree of hotness. |
RANCANGAN PENGAJARAN DAN PEMBELAJARAN HARIAN
Minggu: 18 Hari: Khamis Tarikh : 10/05/12
KELAS/ MASA/ M PELAJARAN | KANDUNGAN | IMPAK/ CATATAN |
6 TEKUN 11.15-12.15 KH | Tajuk :Baik Pulih dan Penyelengaraan Kemahiran/Theme: Objektif: Di akhir pembelajaran, murid akan dapat:Menjalankan kerja baik pulih dan menggantikan komponen yang rosak Menjalankan kerja baik pulih dan menggantikan komponen yang rosak Strategi/Aktiviti/Step/Kaedah: Mengumpul maklumat tentang kerja baik pulih dan menggantikan komponen yang rosak KPS (SAINS) BBM: | Semua murid dapat men- jalankan kerja baik pulih dan menggantikan komponen yang rosak |
RANCANGAN PENGAJARAN DAN PEMBELAJARAN HARIAN
Minggu: 18 Hari: Khamis Tarikh : 10/05/12
KELAS/ MASA/ M PELAJARAN | KANDUNGAN | IMPAK/ CATATAN |
6 TEKUN 12.15-1.15 MZ | Tajuk : Cara Bermain Alat Kemahiran/Theme: Memainkan irama lagu yang betul dengan alat muzik mengikut giliran Objektif: At the end of the lesson, pupil would be able to: Murid memegang dan memainkan alat muzik dengan cara konvesionalMemainkan irama lagu yang betul dengan alat muzik mengikut giliran Strategi/Aktiviti/Step/Kaedah: KPS (SAINS) BBM: | Semua murid dapat memainkan irama lagu yang betul dengan alat muzik mengikut giliran |
1 komentar:
21 Mei 2012 pukul 08.10
Telah disemak. Terima kasih.
Posting Komentar