RANCANGAN PENGAJARAN DAN PEMBELAJARAN HARIAN
Minggu: 19 Hari: Ahad Tarikh : 13/05/12
KELAS/ MASA/ M PELAJARAN | KANDUNGAN | IMPAK/ CATATAN |
6 GIGIH 8.15-9.45 SN | Tajuk :Waste management Kemahiran/Theme: Understanding the effects of improper disposal of waste on the environment Objektif: At the end of the lesson, pupil would be able to: State the improper ways of waste disposal and state the proper ways of waste disposal Strategi/Aktiviti/Step/Kaedah: Pupils gather information on the improper and proper ways of waste disposal. KPS (SAINS) Communicating BBM: | All pupils can state the improper ways of waste disposal and state the proper ways of waste disposal |
RANCANGAN PENGAJARAN DAN PEMBELAJARAN HARIAN
Minggu: 19 Hari: Ahad Tarikh : 13/05/12
KELAS/ MASA/ M PELAJARAN | KANDUNGAN | IMPAK/ CATATAN |
6 GIGIH 12.15-1.15 MZ | Tajuk : Cara menyanyi Kemahiran/Theme: Menyanyi lagu dua lapisan suara dengan pengharmonian yang sempurna Objektif: Di akhir pembelajaran, murid akan dapat: Menyanyi lagu dua lapisan suara dengan pengharmonian yang sempurna Strategi/Aktiviti/Step/Kaedah: Murid menyanyi lagu dua lapisan suara dengan pengharmonian yang sempurna KPS (SAINS) BBM: | Semua murid dapat Menyanyi lagu dua lapisan suara dengan peng- harmonian yang sempurna |
RANCANGAN PENGAJARAN DAN PEMBELAJARAN HARIAN
Minggu: 19 Hari: Isnin Tarikh : 14/05/12
KELAS/ MASA/ M PELAJARAN | KANDUNGAN | IMPAK/ CATATAN |
6 TEKUN 9.45-10.45 KT | Tajuk : KEJAYAAN DAN KEBANGAAN NEGARA Kemahiran/Theme: Kemerdekaan Malaysia Objektif: Di akhir pembelajaran, murid akan dapat: Menyenaraikan tokoh yang menyertai rombongan kemerdekaan Strategi/Aktiviti/Step/Kaedah: Murid menyenaraikan tokoh yang menyertai rombongan kemerdekaan KPS (SAINS) BBM: | Semua murid dapat menye- naraikan tokoh yang menyertai rombongan kemer-dekaan |
RANCANGAN PENGAJARAN DAN PEMBELAJARAN HARIAN
Minggu: 19 Hari: Isnin Tarikh : 14/05/12
KELAS/ MASA/ M PELAJARAN | KANDUNGAN | IMPAK/ CATATAN |
5 RAJIN 12.15-1.15 SN | Tajuk : Heat Kemahiran/Theme: Understanding the effects of heat on matter. Objektif: At the end of the lesson, pupil would be able to: State that matter expands when heated and contracts when cooled. Strategi/Aktiviti/Step/Kaedah: Pupils carry out activites to observe the effects of heat on matter. KPS (SAINS) Experimenting BBM: | 98% of pupils can state that matter expands when heated and contracts when cooled. |
RANCANGAN PENGAJARAN DAN PEMBELAJARAN HARIAN
Minggu: 19 Hari: Selasa Tarikh : 15/05/12
KELAS/ MASA/ M PELAJARAN | KANDUNGAN | IMPAK/ CATATAN |
6 GIGIH 7.45-8.45 SN | Tajuk :Waste management Kemahiran/Theme: Understanding the effects of improper disposal of waste on the environment Objektif: At the end of the lesson, pupil would be able to: Describe the harmful effects of improper waste disposal Strategi/Aktiviti/Step/Kaedah: Pupils gather information on the harmful effects of improper waste disposal KPS (SAINS) Communicating BBM: | All pupils can describe the harmful effects of improper waste disposal |
RANCANGAN PENGAJARAN DAN PEMBELAJARAN HARIAN
Minggu: 19 Hari: Selasa Tarikh : 15/05/12
KELAS/ MASA/ M PELAJARAN | KANDUNGAN | IMPAK/ CATATAN |
6 RAJIN 8.45-9.45 KH | Tajuk :Baik Pulih dan Penyelengaraan Kemahiran/Theme: Memeriksa, menguji dan melaras rantai basikal Objektif: Di akhir pembelajaran, murid akan dapat: Memeriksa, menguji dan melaras rantai basikal Strategi/Aktiviti/Step/Kaedah: Murid memeriksa, menguji dan melaras rantai basikal KPS (SAINS) BBM: | Semua murid dapat memeriksa, menguji dan melaras rantai basikal |
Nota: Menjadi guru ganti 5T (11.41-12.15) Guru diganti : TN HJ W MOHD FADRI
RANCANGAN PENGAJARAN DAN PEMBELAJARAN HARIAN
Minggu: 19 Hari: Rabu Tarikh : 16/05/12
KELAS/ MASA/ M PELAJARAN | KANDUNGAN | IMPAK/ CATATAN |
6 GIGIH 7.45-8.45 KH | Tajuk : Kemahiran/Theme: Majlis Sambutan Hari Guru Peringkat Sekolah Objektif: Di akhir pembelajaran, murid akan dapat: Strategi/Aktiviti/Step/Kaedah: KPS (SAINS) BBM: | Majlis Sambutan Hari Guru Peringkat Sekolah |
RANCANGAN PENGAJARAN DAN PEMBELAJARAN HARIAN
Minggu: 19 Hari: Rabu Tarikh : 16/05/12
KELAS/ MASA/ M PELAJARAN | KANDUNGAN | IMPAK/ CATATAN |
6 HEBAT 9.45-10.45 KT | Tajuk : Kemahiran/Theme: Majlis Sambutan Hari Guru Peringkat Sekolah Objektif: At the end of the lesson, pupil would be able to: Strategi/Aktiviti/Step/Kaedah: KPS (SAINS) BBM: | Majlis Sambutan Hari Guru Peringkat Sekolah |
RANCANGAN PENGAJARAN DAN PEMBELAJARAN HARIAN
Minggu: 19 Hari: Rabu Tarikh : 16/05/12
KELAS/ MASA/ M PELAJARAN | KANDUNGAN | IMPAK/ CATATAN |
6 HEBAT 12.15-1.15 MZ | Tajuk : Kemahiran/Theme: Majlis Sambutan Hari Guru Peringkat Sekolah Objektif: At the end of the lesson, pupil would be able to: Strategi/Aktiviti/Step/Kaedah: KPS (SAINS) BBM: | Majlis Sambutan Hari Guru Peringkat Sekolah |
RANCANGAN PENGAJARAN DAN PEMBELAJARAN HARIAN
Minggu: 19 Hari: Khamis Tarikh : 17/05/12
KELAS/ MASA/ M PELAJARAN | KANDUNGAN | IMPAK/ CATATAN |
5 RAJIN 9.15-10.45 SN | Tajuk :Heat Kemahiran/Theme: Understanding the effects of heat on matter. Objektif: At the end of the lesson, pupil would be able to: Gives examples of the application of the principle of expansion and construction in everyday life. Strategi/Aktiviti/Step/Kaedah: Pupils gather information on examples of the application of the principle of expansion and construction in everyday life. KPS (SAINS) Communicating BBM: | All pupils can gives examples of the application of the principle of expansion and construction in everyday life. |
RANCANGAN PENGAJARAN DAN PEMBELAJARAN HARIAN
Minggu: 19 Hari: Khamis Tarikh : 17/05/12
KELAS/ MASA/ M PELAJARAN | KANDUNGAN | IMPAK/ CATATAN |
6 TEKUN 11.15-12.15 KH | Tajuk :Baik Pulih dan Penyelengaraan Kemahiran/Theme: Memeriksa, menguji dan melaras rantai basikal Objektif: Di akhir pembelajaran, murid akan dapat: Memeriksa, menguji dan melaras rantai basikal Strategi/Aktiviti/Step/Kaedah: Murid memeriksa, menguji dan melaras rantai basikal KPS (SAINS) BBM: | Semua murid dapat memeriksa, menguji dan melaras rantai basikal |
RANCANGAN PENGAJARAN DAN PEMBELAJARAN HARIAN
Minggu: 19 Hari: Khamis Tarikh : 17/05/12
KELAS/ MASA/ M PELAJARAN | KANDUNGAN | IMPAK/ CATATAN |
6 TEKUN 12.15-1.15 MZ | Tajuk : Cara menyanyi Kemahiran/Theme: Menyanyi lagu dua lapisan suara dengan pengharmonian yang sempurna Objektif: Di akhir pembelajaran, murid akan dapat: Menyanyi lagu dua lapisan suara dengan pengharmonian yang sempurna Strategi/Aktiviti/Step/Kaedah: Murid menyanyi lagu dua lapisan suara dengan pengharmonian yang sempurna KPS (SAINS) BBM: | Semua murid dapat menyanyi lagu dua lapisan suara dengan peng- harmonian yang sempurna |
1 komentar:
21 Mei 2012 pukul 08.11
Telah disemak. Terima kasih.
Posting Komentar