Minggu 3

                   RANCANGAN PENGAJARAN DAN PEMBELAJARAN HARIAN
Minggu:  3                                            Hari: Ahad                              Tarikh :  15/01/12

KELAS/ MASA/ M PELAJARAN

KANDUNGAN

IMPAK/ CATATAN

6 GIGIH
9.15-10.45
SN
Tajuk : Interactions among living things
Kemahiran/Theme: 
Understanding that competition is a form of interaction among living things
Objektif: At the end of the lesson, pupil would be able to:
State that the competition is a form of interaction and list the factors that animals compete for
Strategi/Aktiviti/Step/Kaedah:
Gathering information about competition is a form of interaction and the factors that animals compete for
KPS (SAINS)
Communicating
BBM: 


96% of the pupils can state that the competition is a form of interaction and list the factors that animals compete for
                    
RANCANGAN PENGAJARAN DAN PEMBELAJARAN HARIAN
Minggu:  3                                            Hari: Ahad                              Tarikh :  15/01/12

KELAS/ MASA/ M PELAJARAN

KANDUNGAN

IMPAK/ CATATAN

6 RAJIN
12.15-1.15
KH

Tajuk : Reka Bentuk dan Teknologi
Kemahiran/Theme: 
Penghasilan Projek Reka Cipta
Objektif: Di akhir pembelajaran, murid akan dapat:
Merancang dan menyediakan lukisan projek
Strategi/Aktiviti/Step/Kaedah:
Murid merancang dan menyediakan lukisan projek
KPS (SAINS)

BBM: 

Semua murid dapat merancang dan menyediakan lukisan projek

RANCANGAN PENGAJARAN DAN PEMBELAJARAN HARIAN
Minggu:  3                                            Hari: Isnin                              Tarikh :  16/01/12

KELAS/ MASA/ M PELAJARAN

KANDUNGAN

IMPAK/ CATATAN

6 HEBAT
8.45-8.45
KT
Tajuk : EKONOMI NEGARA
Kemahiran/Theme:  
Sumber semulajadi dan kegunaannya
Objektif: Di akhir pembelajaran, murid akan dapat: 
Menamakan produk yang dihasilkan daripada pelbagai jenis sumber
Strategi/Aktiviti/Step/Kaedah:

Murid menamakan produk yang dihasilkan daripada pelbagai jenis sumber
KPS (SAINS)

BBM: 

Semua murid dapat
menamakan produk yang dihasilkan daripada pelbagai jenis sumber

RANCANGAN PENGAJARAN DAN PEMBELAJARAN HARIAN
Minggu:  3                                            Hari: Isnin                              Tarikh :  16/01/12

KELAS/ MASA/ M PELAJARAN

KANDUNGAN

IMPAK/ CATATAN

6 HEBAT
9.45-10.45
MZ
Tajuk : Permainan Alat Muzik 
Kemahiran/Theme:
Tanda nada F# Tanda nada C#   -  skel D major
Objektif: Di akhir pembelajaran, murid akan dapat:
Dapat  menulis notasi muzik secara formal.
Strategi/Aktiviti/Step/Kaedah:
Membaca tanda F# danC# dalam skor dan memainkan rekoder untuk penjarian D major.
KPS (SAINS)

BBM: 


Semua murid dapat  menulis notasi muzik secara formal.
                    
RANCANGAN PENGAJARAN DAN PEMBELAJARAN HARIAN
Minggu:  3                                            Hari: Isnin                              Tarikh :  16/01/12

KELAS/ MASA/ M PELAJARAN

KANDUNGAN

IMPAK/ CATATAN

6 GIGIH
11.15-12.15
KH

Tajuk : Reka Bentuk dan Teknologi
Kemahiran/Theme: 
Penghasilan Projek Reka Cipta
Objektif: Di akhir pembelajaran, murid akan dapat:
Merancang dan menyediakan lukisan projek
Strategi/Aktiviti/Step/Kaedah:
Murid merancang dan menyediakan lukisan projek
KPS (SAINS)

BBM: 

Semua murid dapat merancang dan menyediakan lukisan projek

RANCANGAN PENGAJARAN DAN PEMBELAJARAN HARIAN
Minggu:  3                                            Hari: Isnin                              Tarikh :  16/01/12

KELAS/ MASA/ M PELAJARAN

KANDUNGAN

IMPAK/ CATATAN

6 TEKUN
12.15-1.15
KH
Tajuk : Reka Bentuk dan Teknologi
Kemahiran/Theme: 
Penghasilan Projek Reka Cipta
Objektif: Di akhir pembelajaran, murid akan dapat:
Merancang dan menyediakan lukisan projek
Strategi/Aktiviti/Step/Kaedah:
Murid merancang dan menyediakan lukisan projek
KPS (SAINS)

BBM: 

Semua murid dapat merancang dan menyediakan lukisan projek
                    
RANCANGAN PENGAJARAN DAN PEMBELAJARAN HARIAN
Minggu:  3                                            Hari: Selasa                              Tarikh :  17/01/12

KELAS/ MASA/ M PELAJARAN

KANDUNGAN

IMPAK/ CATATAN

5 RAJIN
7.45-9.15
SN
Tajuk : Microorganism
Kemahiran/Theme: 
Understanding that microorganism is a living thing
Objektif: At the end of the lesson, pupil would be able to: 
State that microorganism breathes.
Strategi/Aktiviti/Step/Kaedah:
Pupils do an experiment on microorganism
KPS (SAINS)
Experimenting
BBM: 


All pupils can state that micro-organism breathes.
                    
RANCANGAN PENGAJARAN DAN PEMBELAJARAN HARIAN
Minggu:  3                                            Hari: Selasa                              Tarikh :  17/01/12

KELAS/ MASA/ M PELAJARAN

KANDUNGAN

IMPAK/ CATATAN

6 GIGIH
9.45-10.45
MZ

Tajuk : Permainan Alat Muzik
Kemahiran/Theme: 
Melanjutkan latihan bermain perkusi di Tahap 1
Objektif: Di akhir pembelajaran, murid akan dapat:
Mengenal alat muzik tambahan
Strategi/Aktiviti/Step/Kaedah:
Murid belajar mengenal, mendengar dan  mengecam bunyi serta menamakan alat muzik tambahan – rekoder, dram samping, alat muzik tradisional
KPS (SAINS)

BBM: 

Semua murid dapat mengenal alat muzik tambahan

RANCANGAN PENGAJARAN DAN PEMBELAJARAN HARIAN
Minggu:  3                                            Hari: Rabu                              Tarikh :  18/01/12

KELAS/ MASA/ M PELAJARAN

KANDUNGAN

IMPAK/ CATATAN

6 TEKUN
7.45-8.45
MZ
Tajuk : Permainan Alat Muzik
Kemahiran/Theme: 
Melanjutkan latihan bermain perkusi di Tahap 1
Objektif: Di akhir pembelajaran, murid akan dapat:
Mengenal alat muzik tambahan
Strategi/Aktiviti/Step/Kaedah:
Murid belajar mengenal, mendengar dan  mengecam bunyi serta menamakan alat muzik tambahan – rekoder, dram samping, alat muzik tradisional
KPS (SAINS)

BBM: 

Semua murid dapat mengenal alat muzik tambahan

RANCANGAN PENGAJARAN DAN PEMBELAJARAN HARIAN
Minggu:  3                                            Hari: Rabu                              Tarikh :  18/01/12

KELAS/ MASA/ M PELAJARAN

KANDUNGAN

IMPAK/ CATATAN

6 TEKUN
11.15-12.15
KT
Tajuk : EKONOMI NEGARA
Kemahiran/Theme:  
Hasil dan kegunaan sumber
Objektif: Di akhir pembelajaran, murid akan dapat: 
Menyenaraikan langkah-langkah penggunaan sumber secara    optimum
Strategi/Aktiviti/Step/Kaedah: 
Murid mengumpul maklumat tentang langkah-langkah penggunaan sumber secara optimum
KPS (SAINS)

BBM: 


Semua murid dapat me-
nyenaraikan langkah-langkah penggunaan sumber secara    optimum
 
RANCANGAN PENGAJARAN DAN PEMBELAJARAN HARIAN
Minggu:  3                                            Hari: Khamis                              Tarikh :  19/01/12

KELAS/ MASA/ M PELAJARAN

KANDUNGAN

IMPAK/ CATATAN

5 RAJIN
8.45-9.45
SN
Tajuk : Microorganism
Kemahiran/Theme: 
Understanding that some microorganisms are harmful and some are useful.
Objektif: At the end of the lesson, pupil would be able to: 
State examples of use of microorganisms and the harmful effect 
of microorganisms
Strategi/Aktiviti/Step/Kaedah:
Pupils gather information on examples of use of microorganisms 
and the harmful effect of microorganisms
KPS (SAINS)
Communicating
BBM: 


95% of 
pupils can state examples of use of micro-organisms and the harmful effect 
of micro-
organisms
 
RANCANGAN PENGAJARAN DAN PEMBELAJARAN HARIAN
Minggu:  3                                            Hari: Khamis                              Tarikh :  19/01/12

KELAS/ MASA/ M PELAJARAN

KANDUNGAN

IMPAK/ CATATAN

6 GIGIH
11.15-12.15
SN
Tajuk :Interactions among living things
Kemahiran/Theme: 
Understanding that competition is a form of interaction among living things
Objektif: At the end of the lesson, pupil would be able to:
List the factors that animals compete for and give reasons why animals compete

Strategi/Aktiviti/Step/Kaedah:
Pupils list the factors that animals compete for and give reasons why animals compete
KPS (SAINS)
Communicating
BBM: 


98% of pupils can list the factors that animals compete for and give reasons why animals compete
 

3 komentar:

  myzuhari

16 Februari 2012 pukul 06.32

Telah disemak. Terima kasih.

  Admin b/pGuru Besar

16 Februari 2012 pukul 06.33

Telah disemak. Terima kasih.

  Admin b/pGuru Besar

16 Februari 2012 pukul 06.33

Telah disemak. Terima kasih.