RANCANGAN PENGAJARAN DAN PEMBELAJARAN HARIAN
Minggu: 3 Hari: Ahad Tarikh : 15/01/12
KELAS/ MASA/ M PELAJARAN | KANDUNGAN | IMPAK/ CATATAN |
6 GIGIH 9.15-10.45 SN | Tajuk : Interactions among living things Kemahiran/Theme: Understanding that competition is a form of interaction among living things Objektif: At the end of the lesson, pupil would be able to: State that the competition is a form of interaction and list the factors that animals compete for Strategi/Aktiviti/Step/Kaedah: Gathering information about competition is a form of interaction and the factors that animals compete for KPS (SAINS) Communicating BBM: | 96% of the pupils can state that the competition is a form of interaction and list the factors that animals compete for |
RANCANGAN PENGAJARAN DAN PEMBELAJARAN HARIAN
Minggu: 3 Hari: Ahad Tarikh : 15/01/12
KELAS/ MASA/ M PELAJARAN | KANDUNGAN | IMPAK/ CATATAN |
6 RAJIN 12.15-1.15 KH | Tajuk : Reka Bentuk dan Teknologi Kemahiran/Theme: Penghasilan Projek Reka Cipta Objektif: Di akhir pembelajaran, murid akan dapat: Merancang dan menyediakan lukisan projek Strategi/Aktiviti/Step/Kaedah: Murid merancang dan menyediakan lukisan projek KPS (SAINS) BBM: | Semua murid dapat merancang dan menyediakan lukisan projek |
RANCANGAN PENGAJARAN DAN PEMBELAJARAN HARIAN
Minggu: 3 Hari: Isnin Tarikh : 16/01/12
KELAS/ MASA/ M PELAJARAN | KANDUNGAN | IMPAK/ CATATAN |
6 HEBAT 8.45-8.45 KT | Tajuk : EKONOMI NEGARA Kemahiran/Theme: Sumber semulajadi dan kegunaannya Objektif: Di akhir pembelajaran, murid akan dapat: Menamakan produk yang dihasilkan daripada pelbagai jenis sumber Strategi/Aktiviti/Step/Kaedah: Murid menamakan produk yang dihasilkan daripada pelbagai jenis sumber KPS (SAINS) BBM: | Semua murid dapat menamakan produk yang dihasilkan daripada pelbagai jenis sumber |
RANCANGAN PENGAJARAN DAN PEMBELAJARAN HARIAN
Minggu: 3 Hari: Isnin Tarikh : 16/01/12
KELAS/ MASA/ M PELAJARAN | KANDUNGAN | IMPAK/ CATATAN |
6 HEBAT 9.45-10.45 MZ | Tajuk : Permainan Alat Muzik Kemahiran/Theme: Tanda nada F# Tanda nada C# - skel D major Objektif: Di akhir pembelajaran, murid akan dapat: Dapat menulis notasi muzik secara formal. Strategi/Aktiviti/Step/Kaedah: Membaca tanda F# danC# dalam skor dan memainkan rekoder untuk penjarian D major. KPS (SAINS) BBM: | Semua murid dapat menulis notasi muzik secara formal. |
RANCANGAN PENGAJARAN DAN PEMBELAJARAN HARIAN
Minggu: 3 Hari: Isnin Tarikh : 16/01/12
KELAS/ MASA/ M PELAJARAN | KANDUNGAN | IMPAK/ CATATAN |
6 GIGIH 11.15-12.15 KH | Tajuk : Reka Bentuk dan Teknologi Kemahiran/Theme: Penghasilan Projek Reka Cipta Objektif: Di akhir pembelajaran, murid akan dapat: Merancang dan menyediakan lukisan projek Strategi/Aktiviti/Step/Kaedah: Murid merancang dan menyediakan lukisan projek KPS (SAINS) BBM: | Semua murid dapat merancang dan menyediakan lukisan projek |
RANCANGAN PENGAJARAN DAN PEMBELAJARAN HARIAN
Minggu: 3 Hari: Isnin Tarikh : 16/01/12
KELAS/ MASA/ M PELAJARAN | KANDUNGAN | IMPAK/ CATATAN |
6 TEKUN 12.15-1.15 KH | Tajuk : Reka Bentuk dan Teknologi Kemahiran/Theme: Penghasilan Projek Reka Cipta Objektif: Di akhir pembelajaran, murid akan dapat: Merancang dan menyediakan lukisan projek Strategi/Aktiviti/Step/Kaedah: Murid merancang dan menyediakan lukisan projek BBM: | Semua murid dapat merancang dan menyediakan lukisan projek |
RANCANGAN PENGAJARAN DAN PEMBELAJARAN HARIAN
Minggu: 3 Hari: Selasa Tarikh : 17/01/12
KELAS/ MASA/ M PELAJARAN | KANDUNGAN | IMPAK/ CATATAN |
5 RAJIN 7.45-9.15 SN | Tajuk : Microorganism Kemahiran/Theme: Understanding that microorganism is a living thing Objektif: At the end of the lesson, pupil would be able to: State that microorganism breathes. Strategi/Aktiviti/Step/Kaedah: Pupils do an experiment on microorganism KPS (SAINS) Experimenting BBM: | All pupils can state that micro-organism breathes. |
RANCANGAN PENGAJARAN DAN PEMBELAJARAN HARIAN
Minggu: 3 Hari: Selasa Tarikh : 17/01/12
KELAS/ MASA/ M PELAJARAN | KANDUNGAN | IMPAK/ CATATAN |
6 GIGIH 9.45-10.45 MZ | Tajuk : Permainan Alat Muzik Kemahiran/Theme: Melanjutkan latihan bermain perkusi di Tahap 1 Objektif: Di akhir pembelajaran, murid akan dapat: Mengenal alat muzik tambahan Strategi/Aktiviti/Step/Kaedah: Murid belajar mengenal, mendengar dan mengecam bunyi serta menamakan alat muzik tambahan – rekoder, dram samping, alat muzik tradisional KPS (SAINS) BBM: | Semua murid dapat mengenal alat muzik tambahan |
RANCANGAN PENGAJARAN DAN PEMBELAJARAN HARIAN
Minggu: 3 Hari: Rabu Tarikh : 18/01/12
KELAS/ MASA/ M PELAJARAN | KANDUNGAN | IMPAK/ CATATAN |
6 TEKUN 7.45-8.45 MZ | Tajuk : Permainan Alat Muzik Kemahiran/Theme: Melanjutkan latihan bermain perkusi di Tahap 1 Objektif: Di akhir pembelajaran, murid akan dapat: KPS (SAINS)Mengenal alat muzik tambahan Strategi/Aktiviti/Step/Kaedah: Murid belajar mengenal, mendengar dan mengecam bunyi serta menamakan alat muzik tambahan – rekoder, dram samping, alat muzik tradisional BBM: | Semua murid dapat mengenal alat muzik tambahan |
RANCANGAN PENGAJARAN DAN PEMBELAJARAN HARIAN
Minggu: 3 Hari: Rabu Tarikh : 18/01/12
KELAS/ MASA/ M PELAJARAN | KANDUNGAN | IMPAK/ CATATAN |
6 TEKUN 11.15-12.15 KT | Tajuk : EKONOMI NEGARA Kemahiran/Theme: Hasil dan kegunaan sumber Objektif: Di akhir pembelajaran, murid akan dapat: Menyenaraikan langkah-langkah penggunaan sumber secara optimum Strategi/Aktiviti/Step/Kaedah: Murid mengumpul maklumat tentang langkah-langkah penggunaan sumber secara optimum KPS (SAINS) BBM: | Semua murid dapat me- nyenaraikan langkah-langkah penggunaan sumber secara optimum |
RANCANGAN PENGAJARAN DAN PEMBELAJARAN HARIAN
Minggu: 3 Hari: Khamis Tarikh : 19/01/12
KELAS/ MASA/ M PELAJARAN | KANDUNGAN | IMPAK/ CATATAN |
5 RAJIN 8.45-9.45 SN | Tajuk : Microorganism Kemahiran/Theme: Understanding that some microorganisms are harmful and some are useful. Objektif: At the end of the lesson, pupil would be able to: State examples of use of microorganisms and the harmful effect of microorganisms Strategi/Aktiviti/Step/Kaedah:Pupils gather information on examples of use of microorganisms and the harmful effect of microorganisms KPS (SAINS) Communicating BBM: | 95% of pupils can state examples of use of micro-organisms and the harmful effect of micro- organisms |
RANCANGAN PENGAJARAN DAN PEMBELAJARAN HARIAN
Minggu: 3 Hari: Khamis Tarikh : 19/01/12
KELAS/ MASA/ M PELAJARAN | KANDUNGAN | IMPAK/ CATATAN |
6 GIGIH 11.15-12.15 SN | Tajuk :Interactions among living things Kemahiran/Theme: Understanding that competition is a form of interaction among living things Objektif: At the end of the lesson, pupil would be able to: List the factors that animals compete for and give reasons why animals compete Strategi/Aktiviti/Step/Kaedah: Pupils list the factors that animals compete for and give reasons why animals compete KPS (SAINS) Communicating BBM: | 98% of pupils can list the factors that animals compete for and give reasons why animals compete |
3 komentar:
16 Februari 2012 pukul 06.32
Telah disemak. Terima kasih.
16 Februari 2012 pukul 06.33
Telah disemak. Terima kasih.
16 Februari 2012 pukul 06.33
Telah disemak. Terima kasih.
Posting Komentar