RANCANGAN PENGAJARAN DAN PEMBELAJARAN HARIAN
Minggu: 1 Hari: Ahad Tarikh : 01/01/12
KELAS/ MASA/ M PELAJARAN | KANDUNGAN | IMPAK/ CATATAN |
6 GIGIH 9.15-10.45 SN | Tajuk : Kemahiran/Theme: Objektif: At the end of the lesson, pupil would be able to: CUTI AKHIR TAHUN Strategi/Aktiviti/Step/Kaedah: KPS (SAINS) BBM: | CUTI AKHIR TAHUN 2011 |
RANCANGAN PENGAJARAN DAN PEMBELAJARAN HARIAN
Minggu: 1 Hari: Ahad Tarikh : 01/01/12
KELAS/ MASA/ M PELAJARAN | KANDUNGAN | IMPAK/ CATATAN |
5 RAJIN 12.15-1.15 SN | Tajuk : Kemahiran/Theme: Objektif: At the end of the lesson, pupil would be able to: CUTI AKHIR TAHUN 2011 Strategi/Aktiviti/Step/Kaedah: KPS (SAINS) BBM: | CUTI AKHIR TAHUN 2011 |
RANCANGAN PENGAJARAN DAN PEMBELAJARAN HARIAN
Minggu: 1 Hari: Isnin Tarikh : 02/01/12
KELAS/ MASA/ M PELAJARAN | KANDUNGAN | IMPAK/ CATATAN |
6 TEKUN 10.45-11.45 MZ | Tajuk : Kemahiran/Theme: Objektif: At the end of the lesson, pupil would be able to: CUTI AKHIR TAHUN 2011 Strategi/Aktiviti/Step/Kaedah: KPS (SAINS) BBM: | CUTI AKHIR TAHUN 2011 |
RANCANGAN PENGAJARAN DAN PEMBELAJARAN HARIAN
Minggu: 1 Hari: Isnin Tarikh : 02/01/12
KELAS/ MASA/ M PELAJARAN | KANDUNGAN | IMPAK/ CATATAN |
6 HEBAT 9.45-10.45 KT | Tajuk : Kemahiran/Theme: Objektif: At the end of the lesson, pupil would be able to: CUTI AKHIR TAHUN 2011 Strategi/Aktiviti/Step/Kaedah: KPS (SAINS) BBM: | CUTI AKHIR TAHUN 2011 |
RANCANGAN PENGAJARAN DAN PEMBELAJARAN HARIAN
Minggu: 1 Hari: Isnin Tarikh : 02/01/12
KELAS/ MASA/ M PELAJARAN | KANDUNGAN | IMPAK/ CATATAN |
6 GIGIH 12.15-1.15 KT | Tajuk : Kemahiran/Theme: Objektif: At the end of the lesson, pupil would be able to: CUTI AKHIR TAHUN 2011 Strategi/Aktiviti/Step/Kaedah: KPS (SAINS) BBM: | CUTI AKHIR TAHUN 2011 |
RANCANGAN PENGAJARAN DAN PEMBELAJARAN HARIAN
Minggu: 1 Hari: Selasa Tarikh : 03/01/12
KELAS/ MASA/ M PELAJARAN | KANDUNGAN | IMPAK/ CATATAN |
5 RAJIN 7.45-9.15 SN | Tajuk : Microorganism Kemahiran/Theme: Understanding that microorganism is a living thing Objektif: At the end of the lesson, pupil would be able to: State types of microorganisms. Strategi/Aktiviti/Step/Kaedah:Pupils state types of microorganisms. KPS (SAINS) BBM: | 98% of pupils can state types of micro-organisms. |
RANCANGAN PENGAJARAN DAN PEMBELAJARAN HARIAN
Minggu: 1 Hari: Selasa Tarikh : 03/01/12
KELAS/ MASA/ M PELAJARAN | KANDUNGAN | IMPAK/ CATATAN |
6 GIGIH 9.45-10.45 MZ | Tajuk : IRAMA Kemahiran/Theme: Detik berkala Objektif: At the end of the lesson, pupil would be able to: Memainkan detik secara konsisten untuk sepanjang empat dalam pelbagai meter Strategi/Aktiviti/Step/Kaedah: Mengesan detik berkala pada lagu. KPS (SAINS) BBM: | Semua murid dapat memainkan detik secara konsisten untuk sepanjang empat dalam pelbagai meter |
RANCANGAN PENGAJARAN DAN PEMBELAJARAN HARIAN
Minggu: 1 Hari: Selasa Tarikh : 03/01/12
KELAS/ MASA/ M PELAJARAN | KANDUNGAN | IMPAK/ CATATAN |
6 RAJIN 11.15-12.15 KH | Tajuk : Kreativiti dan Reka Cipta Kemahiran/Theme: Penghasilan Projek Reka Cipta Objektif: At the end of the lesson, pupil would be able to: Mengenal pasti masalah dan mengumpul maklumat Strategi/Aktiviti/Step/Kaedah: Perbincangan mengenai tujuan membina projek KPS (SAINS) BBM: | Semua murid dapat mengenal pasti masalah dan mengumpul maklumat |
RANCANGAN PENGAJARAN DAN PEMBELAJARAN HARIAN
Minggu: 1 Hari: Selasa Tarikh : 03/01/12
KELAS/ MASA/ M PELAJARAN | KANDUNGAN | IMPAK/ CATATAN |
6 TEKUN 12.15-1.15 KT | Tajuk : Sumber Semula jadi dan Kegunaannya Kemahiran/Theme: Menamakan produk yang dihasilkan daripada pelbagai jenis sumber Objektif: At the end of the lesson, pupil would be able to: Menamakan produk yang dihasilkan daripada pelbagai jenis sumber Strategi/Aktiviti/Step/Kaedah: Membincangkan jenis-jenis sumber berdasarkan gambar atau sumber sebenar. KPS (SAINS) BBM: | Semua murid dapat menamakan produk yang dihasilkan daripada pelbagai jenis sumber |
RANCANGAN PENGAJARAN DAN PEMBELAJARAN HARIAN
Minggu: 1 Hari: Rabu Tarikh : 04/01/12
KELAS/ MASA/ M PELAJARAN | KANDUNGAN | IMPAK/ CATATAN |
6 GIGIH 9.45-10.45 KH | Tajuk : Kreativiti dan Reka Cipta Kemahiran/Theme: Penghasilan Projek Reka Cipta Objektif: At the end of the lesson, pupil would be able to: Mengenal pasti masalah dan mengumpul maklumat KPS (SAINS)Strategi/Aktiviti/Step/Kaedah: Perbincangan mengenai tujuan membina projek BBM: | Semua murid dapat mengenal pasti masalah dan mengumpul maklumat |
RANCANGAN PENGAJARAN DAN PEMBELAJARAN HARIAN
Minggu: 1 Hari: Khamis Tarikh : 05/01/12
KELAS/ MASA/ M PELAJARAN | KANDUNGAN | IMPAK/ CATATAN |
6 GIGIH 8.45-9.45 SN | Tajuk : . Interactions among living things Kemahiran/Theme: Understanding that some animals live in groups and others live in solitary Objektif: At the end of the lesson, pupil would be able to: State that some animals live in groups and some animals live in solitary Strategi/Aktiviti/Step/Kaedah: Pupils classify animals those live in groups and those live in solitary KPS (SAINS) Observing Classifying BBM: | All pupils can state that some animals live in groups and some animals live in solitary |
RANCANGAN PENGAJARAN DAN PEMBELAJARAN HARIAN
Minggu: 1 Hari: Khamis Tarikh : 05/01/12
KELAS/ MASA/ M PELAJARAN | KANDUNGAN | IMPAK/ CATATAN |
6 TEKUN 9.45-10.45 KH | Tajuk : Kreativiti dan Reka Cipta Kemahiran/Theme: Penghasilan Projek Reka Cipta Objektif: At the end of the lesson, pupil would be able to: Mengenal pasti masalah dan mengumpul maklumat Strategi/Aktiviti/Step/Kaedah: Murid mengenal pasti masalah dan mengumpul maklumat dengan bantuan guru KPS (SAINS) BBM: | Semua murid dapat mengenal pasti masalah dan mengumpul maklumat |
RANCANGAN PENGAJARAN DAN PEMBELAJARAN HARIAN
Minggu: 1 Hari: Khamis Tarikh : 05/01/12
KELAS/ MASA/ M PELAJARAN | KANDUNGAN | IMPAK/ CATATAN |
6 HEBAT 11.45-12.45 MZ | Tajuk : Mari Menyanyi Kemahiran/Theme: Menyanyi lagu dalam pelbagai meter duaan, tigaan, empatan Objektif: At the end of the lesson, pupil would be able to: Menyanyi dengan pernafasan yang betul Strategi/Aktiviti/Step/Kaedah: Murid menyanyi lagu dalam pelbagai meter duaan, tigaan, empatan KPS (SAINS) BBM: | Semua murid dapat menyanyi lagu dalam pelbagai meter duaan, tigaan, empatan |
1 komentar:
8 Januari 2012 pukul 09.27
Telah disemak. Terima kasih.
Posting Komentar