RANCANGAN PENGAJARAN DAN PEMBELAJARAN HARIAN
Minggu: 2 Hari: Ahad Tarikh : 08/01/12
KELAS/ MASA/ M PELAJARAN | KANDUNGAN | IMPAK/ CATATAN |
6 GIGIH 9.15-10.45 SN | Tajuk : Interactions among living things Kemahiran/Theme: Understanding that some animals live in groups and others live in solitary Objektif: At the end of the lesson, pupil would be able to: Explain why animals live in group and solitary Strategi/Aktiviti/Step/Kaedah: Pupils gather information on why animals live in group and solitary KPS (SAINS) Communicating BBM: | All pupils can explain why animals live in group and solitary |
RANCANGAN PENGAJARAN DAN PEMBELAJARAN HARIAN
Minggu: 2 Hari: Ahad Tarikh : 08/01/12
KELAS/ MASA/ M PELAJARAN | KANDUNGAN | IMPAK/ CATATAN |
5 RAJIN 12.15-1.15 SN | Tajuk : Microorganism Kemahiran/Theme: Understanding that microorganism is a living thing. Objektif: At the end of the lesson, pupil would be able to: State types of microorganisms Strategi/Aktiviti/Step/Kaedah:Pupils state that yeast is an example of microorganism. KPS (SAINS) CommunicatingBBM: | 98% of pupils can state types of micro-organisms |
RANCANGAN PENGAJARAN DAN PEMBELAJARAN HARIAN
Minggu: 2 Hari: Isnin Tarikh : 09/01/12
KELAS/ MASA/ M PELAJARAN | KANDUNGAN | IMPAK/ CATATAN |
6 TEKUN 7.45-8.45 MZ | Tajuk : Muzik Dengan Gerakan Kemahiran/Theme: Mari bergerak Objektif: At the end of the lesson, pupil would be able to: Murid menggerakan anggota badan mengikut rentak atau irama bunyi kumpulan alat muzik yang dimainkanMenggerakan anggota badan mengikut rentak atau irama bunyi kumpulan alat muzik yang dimainkan Strategi/Aktiviti/Step/Kaedah: KPS (SAINS) BBM: | Semua murid dapat meng- gerakan anggota badan mengikut rentak atau irama bunyi kumpulan alat muzik yang dimainkan |
RANCANGAN PENGAJARAN DAN PEMBELAJARAN HARIAN
Minggu: 2 Hari: Isnin Tarikh : 09/01/12
KELAS/ MASA/ M PELAJARAN | KANDUNGAN | IMPAK/ CATATAN |
6 HEBAT 9.45-10.45 KT | Tajuk :Sumber Semula jadi dan Kegunaannya Kemahiran/Theme: Menyatakan kegunaan sesuatu sumber . Objektif: At the end of the lesson, pupil would be able to: Mengelaskan hasil sumber mengikut jenisnya Strategi/Aktiviti/Step/Kaedah:Murid mengelaskan hasil sumber mengikut jenisnya KPS (SAINS) BBM: | 90% murid dapat mengelaskan hasil sumber mengikut jenisnya |
RANCANGAN PENGAJARAN DAN PEMBELAJARAN HARIAN
Minggu: 2 Hari: Isnin Tarikh : 09/01/12
KELAS/ MASA/ M PELAJARAN | KANDUNGAN | IMPAK/ CATATAN |
6 GIGIH 12.15-1.15 KT | Tajuk : Sumber Semula jadi dan Kegunaannya Kemahiran/Theme: Menyatakan kegunaan sesuatu sumber . Objektif: At the end of the lesson, pupil would be able to: Mengelaskan hasil sumber mengikut jenisnya Strategi/Aktiviti/Step/Kaedah:Murid mengelaskan hasil sumber mengikut jenisnya KPS (SAINS) BBM: | 90% murid dapat mengelaskan hasil sumber mengikut jenisnya |
RANCANGAN PENGAJARAN DAN PEMBELAJARAN HARIAN
Minggu: 2 Hari: Selasa Tarikh : 10/01/12
KELAS/ MASA/ M PELAJARAN | KANDUNGAN | IMPAK/ CATATAN |
5 RAJIN 7.45-9.15 SN | Tajuk :Microorganism Kemahiran/Theme: Understanding that microorganism is a living thing. Objektif: At the end of the lesson, pupil would be able to: State that yeast is an example of microorganism. Strategi/Aktiviti/Step/Kaedah:Pupils state that yeast is an example of microorganism. KPS (SAINS) Communicating BBM: | All pupils can state that yeast is an example of micro-organism. |
RANCANGAN PENGAJARAN DAN PEMBELAJARAN HARIAN
Minggu: 2 Hari: Selasa Tarikh : 10/01/12
KELAS/ MASA/ M PELAJARAN | KANDUNGAN | IMPAK/ CATATAN |
6 GIGIH 9.45-10.45 MZ | Tajuk : Muzik Dengan Gerakan Kemahiran/Theme: Mari bergerak Objektif: At the end of the lesson, pupil would be able to: Murid menggerakan anggota badan mengikut rentak atau irama bunyi kumpulan alat muzik yang dimainkanMenggerakan anggota badan mengikut rentak atau irama bunyi kumpulan alat muzik yang dimainkan Strategi/Aktiviti/Step/Kaedah: KPS (SAINS) BBM: | Semua murid dapat meng- gerakan anggota badan mengikut rentak atau irama bunyi kumpulan alat muzik yang dimainkan |
RANCANGAN PENGAJARAN DAN PEMBELAJARAN HARIAN
Minggu: 2 Hari: Rabu Tarikh : 11/01/12
KELAS/ MASA/ M PELAJARAN | KANDUNGAN | IMPAK/ CATATAN |
6 TEKUN 7.45-845 MZ | Tajuk : Muzik Dengan Gerakan Kemahiran/Theme: Mari bergerak Objektif: At the end of the lesson, pupil would be able to: Murid menggerakan anggota badan mengikut rentak atau irama bunyi kumpulan alat muzik yang dimainkanKPS (SAINS)Menggerakan anggota badan mengikut rentak atau irama bunyi kumpulan alat muzik yang dimainkan Strategi/Aktiviti/Step/Kaedah: BBM: | Semua murid dapat meng- gerakan anggota badan mengikut rentak atau irama bunyi kumpulan alat muzik yang dimainkan |
RANCANGAN PENGAJARAN DAN PEMBELAJARAN HARIAN
Minggu: 2 Hari: Rabu Tarikh : 11/01/12
KELAS/ MASA/ M PELAJARAN | KANDUNGAN | IMPAK/ CATATAN |
6 TEKUN 11.15-12.15 KT | Tajuk : Sumber Semula jadi dan Kegunaannya Kemahiran/Theme: Menyatakan kegunaan sesuatu sumber . Objektif: At the end of the lesson, pupil would be able to: Mengelaskan hasil sumber mengikut jenisnya Strategi/Aktiviti/Step/Kaedah:Murid mengelaskan hasil sumber mengikut jenisnya KPS (SAINS) BBM: | 90% murid dapat mengelaskan hasil sumber mengikut jenisnya |
RANCANGAN PENGAJARAN DAN PEMBELAJARAN HARIAN
Minggu: 2 Hari: Khamis Tarikh : 12/01/12
KELAS/ MASA/ M PELAJARAN | KANDUNGAN | IMPAK/ CATATAN |
5 RAJIN 8.45-9.45 SN | Tajuk :Microorganism Kemahiran/Theme: Understanding that microorganism is a living thing. Objektif: At the end of the lesson, pupil would be able to: State that microorganism breathes Strategi/Aktiviti/Step/Kaedah:Pupils conduct an experiment on yeast. KPS (SAINS) Experimenting BBM: | To be carried forward to the next lesson |
RANCANGAN PENGAJARAN DAN PEMBELAJARAN HARIAN
Minggu: 2 Hari: Khamis Tarikh : 12/01/12
KELAS/ MASA/ M PELAJARAN | KANDUNGAN | IMPAK/ CATATAN |
6 GIGIH 11.15-12.15 SN | Tajuk :Interactions among living things Kemahiran/Theme: Understanding that some animals live in groups and others live in solitary Objektif: At the end of the lesson, pupil would be able to: State cooperation is a form of interaction among animals Strategi/Aktiviti/Step/Kaedah: Pupils gather information on a form of interaction among animals KPS (SAINS) Communicating BBM: | 95% of pupil can state that cooperation is a form of interaction among animals |
1 komentar:
15 Januari 2012 pukul 08.14
Telah disemak. Terima kasih.
Posting Komentar