RANCANGAN PENGAJARAN DAN PEMBELAJARAN HARIAN
RANCANGAN PENGAJARAN DAN PEMBELAJARAN HARIAN
Minggu: 8 Hari: Sabtu Tarikh : 19/2/11
KELAS/ MASA/ M PELAJARAN | KANDUNGAN | IMPAK/ CATATAN |
6T 7.45-8.45 KH | Tajuk : Kreativiti dan Reka Cipta Kemahiran/Theme: Penghasilan Projek Reka Cipta Objektif:Diakhir proses p & p murid dapat : Menyediakan alatan dan bahan Strategi/Aktiviti/Step/Kaedah: Murid menyediakan alatan dan bahan KPS (SAINS) BBM: |
RANCANGAN PENGAJARAN DAN PEMBELAJARAN HARIAN
Minggu: 8 Hari: Sabtu Tarikh : 19/2/11
KELAS/ MASA/ M PELAJARAN | KANDUNGAN | IMPAK/ CATATAN |
6T 9.45-10.15 SN | Tajuk :Ulangkaji Kemahiran/Theme: MengulangkajiMengulangkaji sebagai persediaan UBB Februari Objektif: Pupils would be able to: Lebih bersedia menghadapi peperiksaan UBB 1 Strategi/Aktiviti/Step/Kaedah: KPS (SAINS) BBM: | Objektif tercapai |
RANCANGAN PENGAJARAN DAN PEMBELAJARAN HARIAN
Minggu: 8 Hari: Sabtu Tarikh : 19/2/11
KELAS/ MASA/ M PELAJARAN | KANDUNGAN | IMPAK/ CATATAN |
6R 10.45-11.45 SN | Tajuk :INVESTIGATING FORCE AND ENERGY Kemahiran/Theme: Understanding speed Objektif: Pupils would be able to: State that an object which moves faster travels a longer distance in a given time. Strategi/Aktiviti/Step/Kaedah: Pupils carry out activities to: a) compare the distances travelled in a given time by two moving objects KPS (SAINS) Measuring and Using Number BBM: | All pupils can state that an object which moves faster travels a longer distance in a given time. |
RANCANGAN PENGAJARAN DAN PEMBELAJARAN HARIAN
Minggu: 8 Hari: Sabtu Tarikh : 19/2/11
KELAS/ MASA/ M PELAJARAN | KANDUNGAN | IMPAK/ CATATAN |
6R 12.45-1.15 MZ | Tajuk : Muzik Dengan Gerakan Kemahiran/Theme: Mendengar dan bergerak atau beraksi secara spontan mengikut lirik lagu sambil menyanyi Objektif: Diakhir proses p & p murid dapat : Mendengar dan bergerak atau beraksi secara spontan mengikut lirik lagu sambil menyanyi Strategi/Aktiviti/Step/Kaedah: Murid mendengar dan bergerak atau beraksi secara spontan mengikut lirik lagu sambil menyanyi KPS (SAINS) BBM: | Semua murid dapat men- dengar dan bergerak atau beraksi secara spontan mengikut lirik lagu sambil menyanyi |
Minggu: 8 Hari: Ahad Tarikh : 20/2/11
KELAS/ MASA/ M PELAJARAN | KANDUNGAN | IMPAK/ CATATAN |
6T 8.15-8.45 MZ | Tajuk : Muzik Dengan Gerakan Kemahiran/Theme: Mendengar dan bergerak atau beraksi secara spontan mengikut lirik lagu sambil menyanyi Objektif: Diakhir proses p & p murid dapat : Mendengar dan bergerak atau beraksi secara spontan mengikut lirik lagu sambil menyanyi Strategi/Aktiviti/Step/Kaedah: Murid mendengar dan bergerak atau beraksi secara spontan mengikut lirik lagu sambil menyanyi KPS (SAINS) BBM: | Semua murid dapat men- dengar dan bergerak atau beraksi secara spontan mengikut lirik lagu sambil menyanyi |
RANCANGAN PENGAJARAN DAN PEMBELAJARAN HARIAN
Minggu: 8 Hari: Ahad Tarikh : 20/2/11
KELAS/ MASA/ M PELAJARAN | KANDUNGAN | IMPAK/ CATATAN |
6R 12.15-12.45 MZ | Tajuk : Muzik Dengan Gerakan Kemahiran/Theme: Mendengar dan bergerak atau beraksi secara spontan mengikut lirik lagu sambil menyanyi Objektif: Diakhir proses p & p murid dapat : Mendengar dan bergerak atau beraksi secara spontan mengikut lirik lagu sambil menyanyi Strategi/Aktiviti/Step/Kaedah: Murid mendengar dan bergerak atau beraksi secara spontan mengikut lirik lagu sambil menyanyi KPS (SAINS) BBM: | Semua murid dapat men- dengar dan bergerak atau beraksi secara spontan mengikut lirik lagu sambil menyanyi |
RANCANGAN PENGAJARAN DAN PEMBELAJARAN HARIAN
Minggu: 8 Hari: Ahad Tarikh : 20/2/11
KELAS/ MASA/ M PELAJARAN | KANDUNGAN | IMPAK/ CATATAN |
6R 12.45-1.15 SN | Tajuk : Ulangkaji Kemahiran/Theme: MengulangkajiMengulangkaji sebagai persediaan UBB Februari Objektif: Pupils would be able to: Lebih bersedia menghadapi peperiksaan UBB 1 Strategi/Aktiviti/Step/Kaedah: KPS (SAINS) BBM: | Murid mengulang- kaji sebagai persediaan UBB Februari |
RANCANGAN PENGAJARAN DAN PEMBELAJARAN HARIAN
Minggu: 8 Hari: Isnin Tarikh : 21/2/11
KELAS/ MASA/ M PELAJARAN | KANDUNGAN | IMPAK/ CATATAN |
6T 7.45-8.45 KH | Tajuk : Kemahiran/Theme: UJIAN BERPUSAT BERKALA BULAN FEBRUARI Objektif:Diakhir proses p & p murid dapat : UJIAN BERPUSAT BERKALA BULAN FEBRUARI Strategi/Aktiviti/Step/Kaedah: KPS (SAINS) BBM: | UJIAN BERPUSAT BERKALA BULAN FEBRUARI |
RANCANGAN PENGAJARAN DAN PEMBELAJARAN HARIAN
Minggu: 8 Hari: Isnin Tarikh : 21/2/11
KELAS/ MASA/ M PELAJARAN | KANDUNGAN | IMPAK/ CATATAN |
6T 9.45-10.15 SN | Tajuk : Kemahiran/Theme: UJIAN BERPUSAT BERKALA BULAN FEBRUARIObjektif: Pupils would be able to: UJIAN BERPUSAT BERKALA BULAN FEBRUARIStrategi/Aktiviti/Step/Kaedah: KPS (SAINS) BBM: | UJIAN BERPUSAT BERKALA BULAN FEBRUARI |
RANCANGAN PENGAJARAN DAN PEMBELAJARAN HARIAN
Minggu: 8 Hari: Isnin Tarikh : 21/2/11
KELAS/ MASA/ M PELAJARAN | KANDUNGAN | IMPAK/ CATATAN |
6R 10.45-11.45 SN | Tajuk : Kemahiran/Theme: UJIAN BERPUSAT BERKALA BULAN FEBRUARIObjektif: Pupils would be able to: UJIAN BERPUSAT BERKALA BULAN FEBRUARIStrategi/Aktiviti/Step/Kaedah: KPS (SAINS) BBM: | UJIAN BERPUSAT BERKALA BULAN FEBRUARI |
RANCANGAN PENGAJARAN DAN PEMBELAJARAN HARIAN
Minggu: 8 Hari: Isnin Tarikh : 21/2/11
KELAS/ MASA/ M PELAJARAN | KANDUNGAN | IMPAK/ CATATAN |
6R 12.45-1.15 MZ | Tajuk : Kemahiran/Theme: UJIAN BERPUSAT BERKALA BULAN FEBRUARIObjektif: Diakhir proses p & p murid dapat : UJIAN BERPUSAT BERKALA BULAN FEBRUARIStrategi/Aktiviti/Step/Kaedah: KPS (SAINS) BBM: | UJIAN BERPUSAT BERKALA BULAN FEBRUARI |
RANCANGAN PENGAJARAN DAN PEMBELAJARAN HARIAN
Minggu: 8 Hari: Selasa Tarikh : 22/2/11
KELAS/ MASA/ M PELAJARAN | KANDUNGAN | IMPAK/ CATATAN |
6R 9.15-10.15 SN | Tajuk : Kemahiran/Theme: UJIAN BERPUSAT BERKALA BULAN FEBRUARIObjektif: Pupils would be able to: UJIAN BERPUSAT BERKALA BULAN FEBRUARI Strategi/Aktiviti/Step/Kaedah: KPS (SAINS) BBM: | UJIAN BERPUSAT BERKALA BULAN FEBRUARI |
RANCANGAN PENGAJARAN DAN PEMBELAJARAN HARIAN
Minggu: 8 Hari: Selasa Tarikh : 22/2/11
KELAS/ MASA/ M PELAJARAN | KANDUNGAN | IMPAK/ CATATAN |
6T 10.45-11.45 SN | Tajuk : Kemahiran/Theme: UJIAN BERPUSAT BERKALA BULAN FEBRUARI Strategi/Aktiviti/Step/Kaedah: UJIAN BERPUSAT BERKALA BULAN FEBRUARIKPS (SAINS) BBM: | UJIAN BERPUSAT BERKALA BULAN FEBRUARI |
RANCANGAN PENGAJARAN DAN PEMBELAJARAN HARIAN
Minggu: 8 Hari: Selasa Tarikh : 22/2/11
KELAS/ MASA/ M PELAJARAN | KANDUNGAN | IMPAK/ CATATAN |
6H 11.45-12.45 KH | Tajuk : Kemahiran/Theme: UJIAN BERPUSAT BERKALA BULAN FEBRUARIObjektif: Diakhir proses p & p murid dapat : UJIAN BERPUSAT BERKALA BULAN FEBRUARI Strategi/Aktiviti/Step/Kaedah: KPS (SAINS) BBM: | UJIAN BERPUSAT BERKALA BULAN FEBRUARI |
RANCANGAN PENGAJARAN DAN PEMBELAJARAN HARIAN
Minggu: 8 Hari: Rabu Tarikh : 23/2/11
KELAS/ MASA/ M PELAJARAN | KANDUNGAN | IMPAK/ CATATAN |
6H 7.45-8.45 PJ | Tajuk : Kemahiran/Theme: UJIAN BERPUSAT BERKALA BULAN FEBRUARI Objektif: Diakhir proses p & p murid dapat : Strategi/Aktiviti/Step/Kaedah: KPS (SAINS) BBM: | UJIAN BERPUSAT BERKALA BULAN FEBRUARI |
RANCANGAN PENGAJARAN DAN PEMBELAJARAN HARIAN
Minggu: 8 Hari: Rabu Tarikh : 23/2/11
KELAS/ MASA/ M PELAJARAN | KANDUNGAN | IMPAK/ CATATAN |
6T 8.45-9.45 SN | Tajuk : Kemahiran/Theme: UJIAN BERPUSAT BERKALA BULAN FEBRUARI Objektif: Pupils would be able to: UJIAN BERPUSAT BERKALA BULAN FEBRUARI Strategi/Aktiviti/Step/Kaedah: KPS (SAINS) BBM: | UJIAN BERPUSAT BERKALA BULAN FEBRUARI |
RANCANGAN PENGAJARAN DAN PEMBELAJARAN HARIAN
Minggu: 8 Hari: Rabu Tarikh : 23/2/11
KELAS/ MASA/ M PELAJARAN | KANDUNGAN | IMPAK/ CATATAN |
6R 11.45-12.45 KH | Tajuk : Kemahiran/Theme: UJIAN BERPUSAT BERKALA BULAN FEBRUARIObjektif: Diakhir proses p & p murid dapat : UJIAN BERPUSAT BERKALA BULAN FEBRUARI Strategi/Aktiviti/Step/Kaedah: KPS (SAINS) BBM: | UJIAN BERPUSAT BERKALA BULAN FEBRUARI |
RANCANGAN PENGAJARAN DAN PEMBELAJARAN HARIAN
Minggu: 8 Hari: Khamis Tarikh : 24/2/11
KELAS/ MASA/ M PELAJARAN | KANDUNGAN | IMPAK/ CATATAN |
6R 7.45-8.45 PJ | Tajuk : Kecergasan Fizikal Kemahiran/Theme: Masa tindakbalas Objektif:Diakhir proses p & p murid dapat : Meningkatkan masa tindakbalas Strategi/Aktiviti/Step/Kaedah: Menghantar dan menerima bola KPS (SAINS) BBM: | Semua murid dapat meningkat- kan masa tindakbalas |
RANCANGAN PENGAJARAN DAN PEMBELAJARAN HARIAN
Minggu: 8 Hari: Khamis Tarikh : 24/2/11
KELAS/ MASA/ M PELAJARAN | KANDUNGAN | IMPAK/ CATATAN |
6T 9.45-10.15 MZ | Tajuk : Muzik Dengan Gerakan Kemahiran/Theme: Mari Bergerak Objektif:Diakhir proses p & p murid dapat : Mendengar dan bergerak mengikut bacaan puisi atau cerita Strategi/Aktiviti/Step/Kaedah: Murid mendengar dan bergerak mengikut bacaan puisi atau cerita KPS (SAINS) BBM: | Semua murid dapat men- dengar dan bergerak mengikut bacaan puisi atau cerita |
RANCANGAN PENGAJARAN DAN PEMBELAJARAN HARIAN
Minggu: 8 Hari: Khamis Tarikh : 24/2/11
KELAS/ MASA/ M PELAJARAN | KANDUNGAN | IMPAK/ CATATAN |
6G 10.45-12.45 KH | Tajuk : PERBINCANGAN SOALAN UBB Kemahiran/Theme: Objektif: Diakhir proses p & p murid dapat : Mengenalpasti kekuatan dan kelemahan mereka terhadap matapelajaran ini. Strategi/Aktiviti/Step/Kaedah: Perbincangan KPS (SAINS) BBM: | PER- BINCANGAN SOALAN UBB |
1 komentar:
3 Agustus 2011 pukul 08.24
Disemak
Posting Komentar