Minggu 4

                   RANCANGAN PENGAJARAN DAN PEMBELAJARAN HARIAN
Minggu:  4                                             Hari: Sabtu                              Tarikh :  22/1/11

KELAS/ MASA/ M PELAJARAN

KANDUNGAN

IMPAK/ CATATAN

6T
7.45-1.15
PENGISIAN PROGRAM PEMANTAPAN SEKOLAH CERIA
Tajuk :
Kemahiran/Theme:
Objektif: Diakhir proses p&p murid dapat :
PENGISIAN PROGRAM PEMANTAPAN SEKOLAH CERIA
Strategi/Aktiviti/Step/Kaedah:
KPS (SAINS)

BBM:
PENGISIAN PROGRAM PEMANTAPAN SEKOLAH CERIA
                   RANCANGAN PENGAJARAN DAN PEMBELAJARAN HARIAN
Minggu:  4                                             Hari: Ahad                              Tarikh :  23/1/11

KELAS/ MASA/ M PELAJARAN

KANDUNGAN

IMPAK/ CATATAN

6T
8.15-8.45
MZ
Tajuk :Menyanyi Secara Muzikal
Kemahiran/Theme: 
Mari Menyanyi.  
Objektif: Diakhir proses p&p murid dapat :
Menyanyi dengan pengeluaran suara yang baik
Strategi/Aktiviti/Step/Kaedah:
Menyanyi lagu rentak mac,masri, inang, zapin dan joget.
KPS (SAINS)

BBM:
Semua murid dapat menyanyi dengan pengeluaran suara yang baik
                   RANCANGAN PENGAJARAN DAN PEMBELAJARAN HARIAN
Minggu:  4                                              Hari: Ahad                            Tarikh :  23/1/11

KELAS/ MASA/ M PELAJARAN

KANDUNGAN

IMPAK/ CATATAN

6R
12.15-12.45
MZ
Tajuk : Menyanyi Secara Muzikal
Kemahiran/Theme: 
Mari Menyanyi.  
Objektif: Diakhir proses p&p murid dapat :
Menyanyi dengan pengeluaran suara yang baik
Strategi/Aktiviti/Step/Kaedah:
Menyanyi lagu rentak mac,masri, inang, zapin dan joget.
KPS (SAINS)
BBM:
Semua murid dapat menyanyi dengan pengeluaran suara yang baik
                   RANCANGAN PENGAJARAN DAN PEMBELAJARAN HARIAN
Minggu:  4                                              Hari: Ahad                            Tarikh :  23/1/11

KELAS/ MASA/ M PELAJARAN

KANDUNGAN

IMPAK/ CATATAN

6R
12.45-1.15
SN
Tajuk : INVESTIGATING FORCE AND ENERGY
Kemahiran/Theme:
Understanding that push and pull are forces
Objektif: Pupils would be able to:
State that force cannot be seen but its effects can be observed.
Strategi/Aktiviti/Step/Kaedah:
Based on the previous lessons pupils discuss and conclude that a force cannot be seen but its effects can be observed.
KPS (SAINS)
Making conclusion
BBM:
Pupils can state that force cannot be seen but its effects can be observed.
                   RANCANGAN PENGAJARAN DAN PEMBELAJARAN HARIAN
Minggu: 4                                                Hari:   Isnin                            Tarikh :  24/1/11

KELAS/ MASA/ M PELAJARAN

KANDUNGAN

IMPAK/ CATATAN

6T
7.45-8.45
KH
Tajuk : Penghasilan Projek Reka Cipta
Kemahiran/Theme:
Mengumpul maklumat
Objektif:Diakhir proses p&p murid dapat :
Menjalankan pemerhatian, temubual dan kaedah lain bagi mendapatkan maklumat
Strategi/Aktiviti/Step/Kaedah:
Murid menjalankan pemerhatian, temubual dan keadah lain bagi mendapatkan maklumat
KPS (SAINS)
BBM:

Semua murid dapat menjalankan pemerhatian, temubual dan keadah lain bagi mendapatkan maklumat



                   RANCANGAN PENGAJARAN DAN PEMBELAJARAN HARIAN
Minggu:   4                                           Hari:   Isnin                            Tarikh :  24/1/11

KELAS/ MASA/ M PELAJARAN

KANDUNGAN

IMPAK/ CATATAN

6T
9.45-10.15
SN
Tajuk : INVESTIGATING FORCE AND ENERGY
Kemahiran/Theme:
Understanding the effects of a force.
Objektif: Pupils would be able to:
State that a force can:
a. move a stationary object.
b.change the motion of an object.
c. change the shape of an object.
Strategi/Aktiviti/Step/Kaedah:
Pupils carry out activities and discuss the effects of pushing
a) a stationary ball,
b) a moving ball.
KPS (SAINS)
Observing

BBM:
Pupils can
state that a force can:
a. move a stationary object.
b.change the motion of an object.
c. change the shape of an object.
                   RANCANGAN PENGAJARAN DAN PEMBELAJARAN HARIAN
Minggu:    4                                           Hari:   Isnin                            Tarikh :  24/1/11  

KELAS/ MASA/ M PELAJARAN

KANDUNGAN

IMPAK/ CATATAN

6R
10.45-11.45
SN
Tajuk : INVESTIGATING FORCE AND ENERGY
Kemahiran/Theme:
Understanding the effects of a force.
Objektif: Pupils would be able to:
State that a force can:
a. move a stationary object.
b.change the motion of an object.
c. change the shape of an object.
 Strategi/Aktiviti/Step/Kaedah:
Pupils carry out activities and discuss the effects of pushing
a) a stationary ball,
b) a moving ball.
KPS (SAINS)
Observing
BBM:
Pupils can

state that a force can:
a. move a stationary object.
b.change the motion of an object.
c. change the shape of an object
                   RANCANGAN PENGAJARAN DAN PEMBELAJARAN HARIAN
Minggu:    4                                           Hari:   Isnin                            Tarikh :  24/1/11

KELAS/ MASA/ M PELAJARAN

KANDUNGAN

IMPAK/ CATATAN

6R
12.45-1.15
MZ
Tajuk :  Nyanyian
Kemahiran/Theme:
Menyanyi lagu pusingan dan berkembar dalam kumpulan .
Objektif: Diakhir proses p&p murid dapat :
Menyanyi lagu pusingan dan berkembar dalam kumpulan.
Strategi/Aktiviti/Step/Kaedah:
Murid menyanyi lagu pusingan dan berkembar dalam kumpulan.
KPS (SAINS)

BBM:
Semua murid dapat menyanyi lagu pusingan dan berkembar dalam kumpulan.




                   RANCANGAN PENGAJARAN DAN PEMBELAJARAN HARIAN
Minggu: 4                                              Hari:  Selasa                           Tarikh :  25/1/11

KELAS/ MASA/ M PELAJARAN

KANDUNGAN

IMPAK/ CATATAN

6R
9.15-10.15
SN
Tajuk : INVESTIGATING FORCE AND ENERGY
Kemahiran/Theme:
Analysing friction
Objektif: Pupils would be able to:
State that friction is a type of force.

Strategi/Aktiviti/Step/Kaedah:
Pupils observe an object such as a book or a coin sliding on a surface.

KPS (SAINS)
Observing
BBM:
All pupils can state that friction is a type of force





                   RANCANGAN PENGAJARAN DAN PEMBELAJARAN HARIAN
Minggu: 4                                              Hari:  Selasa                           Tarikh :  25/1/11  

KELAS/ MASA/ M PELAJARAN

KANDUNGAN

IMPAK/ CATATAN

6T
10.45-11.45
SN
Tajuk :  INVESTIGATING FORCE AND ENERGY
Kemahiran/Theme:
Analysing friction
Objektif: Pupils would be able to:
State that friction is a type of force.

Strategi/Aktiviti/Step/Kaedah:
Pupils observe an object such as a book or a coin sliding on a surface.

KPS (SAINS)
Observing
BBM:
All pupils can state that friction is a type of force
                   RANCANGAN PENGAJARAN DAN PEMBELAJARAN HARIAN
Minggu: 4                                              Hari:  Selasa                           Tarikh :  25/1/11  

KELAS/ MASA/ M PELAJARAN

KANDUNGAN

IMPAK/ CATATAN

6H
11.45-12.45
KH
Tajuk : Penghasilan Projek Reka Cipta
Kemahiran/Theme:
Mengumpul maklumat
Objektif:Diakhir proses p&p murid dapat :
Menjalankan pemerhatian, temubual dan kaedah lain bagi mendapatkan maklumat
Strategi/Aktiviti/Step/Kaedah:
Murid menjalankan pemerhatian, temubual dan keadah lain bagi mendapatkan maklumat

KPS (SAINS)
BBM:
Semua murid dapat menjalankan pemerhatian, temubual dan kaedah lain bagi mendapatkan maklumat
                   RANCANGAN PENGAJARAN DAN PEMBELAJARAN HARIAN
Minggu:  4                                             Hari: Rabu                              Tarikh :  26/1/11

KELAS/ MASA/ M PELAJARAN

KANDUNGAN

IMPAK/ CATATAN

6H
7.45-8.45
PJ
Tajuk : Kecergasan Fizikal
Kemahiran/Theme: 

Daya Tahan otot
Objektif: Diakhir proses p&p murid dapat :
Meningkatkan Daya Tahan otot 
Strategi/Aktiviti/Step/Kaedah:
  i. Aktiviti :
           @ Sokong dari lakuan duduk
        ii. Aspek-aspek keselamatan
KPS (SAINS)
BBM:
Semua murid dapat meningkatkan daya tahan otot
                   RANCANGAN PENGAJARAN DAN PEMBELAJARAN HARIAN
Minggu:  4                                              Hari: Rabu                            Tarikh :  26/1/11

KELAS/ MASA/ M PELAJARAN

KANDUNGAN

IMPAK/ CATATAN

6T
8.45-9.45
SN
Tajuk : INVESTIGATING FORCE AND ENERGY

Kemahiran/Theme: 
Analysing friction
Objektif: Pupils would be able to:
Describe the effects of friction

Strategi/Aktiviti/Step/Kaedah:
Pupils discuss that friction slows down a moving object and conclude that friction is a force.
KPS (SAINS)
Communicating
BBM:
95% of pupil can describe the effects of friction
                   RANCANGAN PENGAJARAN DAN PEMBELAJARAN HARIAN
Minggu:  4                                              Hari: Rabu                            Tarikh :  26/1/11

KELAS/ MASA/ M PELAJARAN

KANDUNGAN

IMPAK/ CATATAN

6R
11.45-12.45
KH
Tajuk : Penghasilan Projek Reka Cipta
Kemahiran/Theme:
Menyelesaikan masalah melalui lakaran
Objektif:Diakhir proses p&p murid dapat :
Menyelesaikan masalah melalui lakaran
Strategi/Aktiviti/Step/Kaedah:
Murid menyelesaikan masalah melalui lakaran

KPS (SAINS)
BBM:
Semua murid dapat menyelesai-
kan masalah melalui lakaran
                   RANCANGAN PENGAJARAN DAN PEMBELAJARAN HARIAN
Minggu:   4                                           Hari:   Khamis                            Tarikh :  27/1/11

KELAS/ MASA/ M PELAJARAN

KANDUNGAN

IMPAK/ CATATAN

6R
7.45-8.45
PJ
Tajuk : Kecergasan Fizikal
Kemahiran/Theme: 

Daya Tahan otot
Objektif: Diakhir proses p&p murid dapat :
Meningkatkan Daya Tahan ototStrategi/Aktiviti/Step/Kaedah:
  i. Aktiviti :
           @ Sokong dari lakuan duduk
        ii. Aspek-aspek keselamatan
KPS (SAINS)
BBM:
Semua murid dapat meningkat-
kan daya tahan otot
                   RANCANGAN PENGAJARAN DAN PEMBELAJARAN HARIAN
Minggu:    4                                           Hari:   Khamis                            Tarikh :  27/1/11

KELAS/ MASA/ M PELAJARAN

KANDUNGAN

IMPAK/ CATATAN

6T
9.45-10.15
MZ
Tajuk : Nyanyian
Kemahiran/Theme:
Menyanyi dengan cara spontan dan hafalan, mengikut nyanyian yang diperdengarkan dan membaca skor muzik
Objektif: Diakhir proses p&p murid dapat :
Menyanyi dengan cara spontan dan hafalan, mengikut nyanyian yang diperdengarkan dan membaca skor muzik
Strategi/Aktiviti/Step/Kaedah:
Menyanyi dengan cara spontan dan hafalan, mengikut nyanyian yang diperdengarkan dan membaca skor muzik
KPS (SAINS)
BBM:
Semua murid dapat menyanyi dengan cara spontan dan hafalan, mengikut nyanyian yang diperdengar-
kan dan membaca skor muzik
                   RANCANGAN PENGAJARAN DAN PEMBELAJARAN HARIAN
Minggu:   4                                           Hari:   Khamis                            Tarikh :  27/1/11  

KELAS/ MASA/ M PELAJARAN

KANDUNGAN

IMPAK/ CATATAN

6G
10.45-12.45
KH
Tajuk : Penghasilan Projek Reka Cipta
Kemahiran/Theme:
Mengumpul maklumat
Objektif:Diakhir proses p&p murid dapat :
Menjalankan pemerhatian, temubual dan kaedah lain bagi mendapatkan maklumat
Strategi/Aktiviti/Step/Kaedah:
Murid menjalankan pemerhatian, temubual dan keadah lain bagi mendapatkan maklumat
KPS (SAINS)
 
BBM:

                  

1 komentar:

  Admin b/pGuru Besar

3 Agustus 2011 pukul 08.23

Disemak