RANCANGAN PENGAJARAN DAN PEMBELAJARAN HARIAN
Minggu: 4 Hari: Sabtu Tarikh : 22/1/11
KELAS/ MASA/ M PELAJARAN | KANDUNGAN | IMPAK/ CATATAN |
6T 7.45-1.15 PENGISIAN PROGRAM PEMANTAPAN SEKOLAH CERIA | Tajuk : Kemahiran/Theme: Objektif: Diakhir proses p&p murid dapat : PENGISIAN PROGRAM PEMANTAPAN SEKOLAH CERIA Strategi/Aktiviti/Step/Kaedah: KPS (SAINS) BBM: | PENGISIAN PROGRAM PEMANTAPAN SEKOLAH CERIA |
RANCANGAN PENGAJARAN DAN PEMBELAJARAN HARIAN
Minggu: 4 Hari: Ahad Tarikh : 23/1/11
KELAS/ MASA/ M PELAJARAN | KANDUNGAN | IMPAK/ CATATAN |
6T 8.15-8.45 MZ | Tajuk :Menyanyi Secara Muzikal Kemahiran/Theme: Mari Menyanyi. Objektif: Diakhir proses p&p murid dapat : Menyanyi dengan pengeluaran suara yang baik Strategi/Aktiviti/Step/Kaedah: Menyanyi lagu rentak mac,masri, inang, zapin dan joget. KPS (SAINS) BBM: | Semua murid dapat menyanyi dengan pengeluaran suara yang baik |
RANCANGAN PENGAJARAN DAN PEMBELAJARAN HARIAN
Minggu: 4 Hari: Ahad Tarikh : 23/1/11
KELAS/ MASA/ M PELAJARAN | KANDUNGAN | IMPAK/ CATATAN |
6R 12.15-12.45 MZ | Tajuk : Menyanyi Secara Muzikal Kemahiran/Theme: Mari Menyanyi. Objektif: Diakhir proses p&p murid dapat : KPS (SAINS)Menyanyi dengan pengeluaran suara yang baik Strategi/Aktiviti/Step/Kaedah: Menyanyi lagu rentak mac,masri, inang, zapin dan joget. BBM: | Semua murid dapat menyanyi dengan pengeluaran suara yang baik |
RANCANGAN PENGAJARAN DAN PEMBELAJARAN HARIAN
Minggu: 4 Hari: Ahad Tarikh : 23/1/11
KELAS/ MASA/ M PELAJARAN | KANDUNGAN | IMPAK/ CATATAN |
6R 12.45-1.15 SN | Tajuk : INVESTIGATING FORCE AND ENERGY Kemahiran/Theme: Understanding that push and pull are forces Objektif: Pupils would be able to: State that force cannot be seen but its effects can be observed. Strategi/Aktiviti/Step/Kaedah: Based on the previous lessons pupils discuss and conclude that a force cannot be seen but its effects can be observed. KPS (SAINS) Making conclusion BBM: | Pupils can state that force cannot be seen but its effects can be observed. |
RANCANGAN PENGAJARAN DAN PEMBELAJARAN HARIAN
Minggu: 4 Hari: Isnin Tarikh : 24/1/11
KELAS/ MASA/ M PELAJARAN | KANDUNGAN | IMPAK/ CATATAN |
6T 7.45-8.45 KH | Tajuk : Penghasilan Projek Reka Cipta Kemahiran/Theme: Mengumpul maklumat Objektif:Diakhir proses p&p murid dapat : Menjalankan pemerhatian, temubual dan kaedah lain bagi mendapatkan maklumat Strategi/Aktiviti/Step/Kaedah:Murid menjalankan pemerhatian, temubual dan keadah lain bagi mendapatkan maklumat KPS (SAINS)BBM: | Semua murid dapat menjalankan pemerhatian, temubual dan keadah lain bagi mendapatkan maklumat |
RANCANGAN PENGAJARAN DAN PEMBELAJARAN HARIAN
Minggu: 4 Hari: Isnin Tarikh : 24/1/11
KELAS/ MASA/ M PELAJARAN | KANDUNGAN | IMPAK/ CATATAN |
6T 9.45-10.15 SN | Tajuk : INVESTIGATING FORCE AND ENERGY Kemahiran/Theme: Understanding the effects of a force. Objektif: Pupils would be able to: State that a force can: a. move a stationary object. b.change the motion of an object. c. change the shape of an object. Strategi/Aktiviti/Step/Kaedah: Pupils carry out activities and discuss the effects of pushing a) a stationary ball, b) a moving ball. KPS (SAINS) Observing BBM: | Pupils can state that a force can: a. move a stationary object. b.change the motion of an object. c. change the shape of an object. |
RANCANGAN PENGAJARAN DAN PEMBELAJARAN HARIAN
Minggu: 4 Hari: Isnin Tarikh : 24/1/11
KELAS/ MASA/ M PELAJARAN | KANDUNGAN | IMPAK/ CATATAN |
6R 10.45-11.45 SN | Tajuk : INVESTIGATING FORCE AND ENERGY Kemahiran/Theme: Understanding the effects of a force. Objektif: Pupils would be able to: State that a force can: a. move a stationary object. b.change the motion of an object. c. change the shape of an object. Strategi/Aktiviti/Step/Kaedah: Pupils carry out activities and discuss the effects of pushing a) a stationary ball, b) a moving ball. KPS (SAINS) Observing BBM: | Pupils can state that a force can: a. move a stationary object. b.change the motion of an object. c. change the shape of an object |
RANCANGAN PENGAJARAN DAN PEMBELAJARAN HARIAN
Minggu: 4 Hari: Isnin Tarikh : 24/1/11
KELAS/ MASA/ M PELAJARAN | KANDUNGAN | IMPAK/ CATATAN |
6R 12.45-1.15 MZ | Tajuk : Nyanyian Kemahiran/Theme: Menyanyi lagu pusingan dan berkembar dalam kumpulan . Objektif: Diakhir proses p&p murid dapat : Menyanyi lagu pusingan dan berkembar dalam kumpulan. Strategi/Aktiviti/Step/Kaedah: Murid menyanyi lagu pusingan dan berkembar dalam kumpulan. KPS (SAINS) BBM: | Semua murid dapat menyanyi lagu pusingan dan berkembar dalam kumpulan. |
RANCANGAN PENGAJARAN DAN PEMBELAJARAN HARIAN
Minggu: 4 Hari: Selasa Tarikh : 25/1/11
KELAS/ MASA/ M PELAJARAN | KANDUNGAN | IMPAK/ CATATAN |
6R 9.15-10.15 SN | Tajuk : INVESTIGATING FORCE AND ENERGY Kemahiran/Theme: Analysing friction Objektif: Pupils would be able to: State that friction is a type of force. Strategi/Aktiviti/Step/Kaedah: Pupils observe an object such as a book or a coin sliding on a surface. KPS (SAINS) Observing BBM: | All pupils can state that friction is a type of force |
RANCANGAN PENGAJARAN DAN PEMBELAJARAN HARIAN
Minggu: 4 Hari: Selasa Tarikh : 25/1/11
KELAS/ MASA/ M PELAJARAN | KANDUNGAN | IMPAK/ CATATAN |
6T 10.45-11.45 SN | Tajuk : INVESTIGATING FORCE AND ENERGY Kemahiran/Theme: Analysing friction Objektif: Pupils would be able to: State that friction is a type of force. Strategi/Aktiviti/Step/Kaedah: Pupils observe an object such as a book or a coin sliding on a surface. KPS (SAINS) Observing BBM: | All pupils can state that friction is a type of force |
RANCANGAN PENGAJARAN DAN PEMBELAJARAN HARIAN
Minggu: 4 Hari: Selasa Tarikh : 25/1/11
KELAS/ MASA/ M PELAJARAN | KANDUNGAN | IMPAK/ CATATAN |
6H 11.45-12.45 KH | Tajuk : Penghasilan Projek Reka Cipta Kemahiran/Theme: Mengumpul maklumat Objektif:Diakhir proses p&p murid dapat : Menjalankan pemerhatian, temubual dan kaedah lain bagi mendapatkan maklumat Strategi/Aktiviti/Step/Kaedah:Murid menjalankan pemerhatian, temubual dan keadah lain bagi mendapatkan maklumat KPS (SAINS) BBM: | Semua murid dapat menjalankan pemerhatian, temubual dan kaedah lain bagi mendapatkan maklumat |
RANCANGAN PENGAJARAN DAN PEMBELAJARAN HARIAN
Minggu: 4 Hari: Rabu Tarikh : 26/1/11
KELAS/ MASA/ M PELAJARAN | KANDUNGAN | IMPAK/ CATATAN |
6H 7.45-8.45 PJ | Tajuk : Kecergasan Fizikal Kemahiran/Theme: Daya Tahan otot Objektif: Diakhir proses p&p murid dapat : Meningkatkan Daya Tahan otot Strategi/Aktiviti/Step/Kaedah: i. Aktiviti : @ Sokong dari lakuan duduk ii. Aspek-aspek keselamatanKPS (SAINS) BBM: | Semua murid dapat meningkatkan daya tahan otot |
RANCANGAN PENGAJARAN DAN PEMBELAJARAN HARIAN
Minggu: 4 Hari: Rabu Tarikh : 26/1/11
KELAS/ MASA/ M PELAJARAN | KANDUNGAN | IMPAK/ CATATAN |
6T 8.45-9.45 SN | Tajuk : INVESTIGATING FORCE AND ENERGY Kemahiran/Theme: Analysing friction Objektif: Pupils would be able to: Describe the effects of friction Strategi/Aktiviti/Step/Kaedah: Pupils discuss that friction slows down a moving object and conclude that friction is a force. KPS (SAINS) Communicating BBM: | 95% of pupil can describe the effects of friction |
RANCANGAN PENGAJARAN DAN PEMBELAJARAN HARIAN
Minggu: 4 Hari: Rabu Tarikh : 26/1/11
KELAS/ MASA/ M PELAJARAN | KANDUNGAN | IMPAK/ CATATAN |
6R 11.45-12.45 KH | Tajuk : Penghasilan Projek Reka Cipta Kemahiran/Theme: Menyelesaikan masalah melalui lakaran Objektif:Diakhir proses p&p murid dapat : Menyelesaikan masalah melalui lakaran Strategi/Aktiviti/Step/Kaedah:Murid menyelesaikan masalah melalui lakaran KPS (SAINS) BBM: | Semua murid dapat menyelesai- kan masalah melalui lakaran |
RANCANGAN PENGAJARAN DAN PEMBELAJARAN HARIAN
Minggu: 4 Hari: Khamis Tarikh : 27/1/11
KELAS/ MASA/ M PELAJARAN | KANDUNGAN | IMPAK/ CATATAN |
6R 7.45-8.45 PJ | Tajuk : Kecergasan Fizikal Kemahiran/Theme: Daya Tahan otot Objektif: Diakhir proses p&p murid dapat : Meningkatkan Daya Tahan ototStrategi/Aktiviti/Step/Kaedah: i. Aktiviti : @ Sokong dari lakuan duduk ii. Aspek-aspek keselamatanKPS (SAINS) BBM: | Semua murid dapat meningkat- kan daya tahan otot |
RANCANGAN PENGAJARAN DAN PEMBELAJARAN HARIAN
Minggu: 4 Hari: Khamis Tarikh : 27/1/11
KELAS/ MASA/ M PELAJARAN | KANDUNGAN | IMPAK/ CATATAN |
6T 9.45-10.15 MZ | Tajuk : Nyanyian Kemahiran/Theme: Menyanyi dengan cara spontan dan hafalan, mengikut nyanyian yang diperdengarkan dan membaca skor muzik Objektif: Diakhir proses p&p murid dapat : Menyanyi dengan cara spontan dan hafalan, mengikut nyanyian yang diperdengarkan dan membaca skor muzik Strategi/Aktiviti/Step/Kaedah: Menyanyi dengan cara spontan dan hafalan, mengikut nyanyian yang diperdengarkan dan membaca skor muzik KPS (SAINS) BBM: | Semua murid dapat menyanyi dengan cara spontan dan hafalan, mengikut nyanyian yang diperdengar- kan dan membaca skor muzik |
RANCANGAN PENGAJARAN DAN PEMBELAJARAN HARIAN
Minggu: 4 Hari: Khamis Tarikh : 27/1/11
KELAS/ MASA/ M PELAJARAN | KANDUNGAN | IMPAK/ CATATAN |
6G 10.45-12.45 KH | Tajuk : Penghasilan Projek Reka Cipta Kemahiran/Theme: Mengumpul maklumat Objektif:Diakhir proses p&p murid dapat : Menjalankan pemerhatian, temubual dan kaedah lain bagi mendapatkan maklumat Strategi/Aktiviti/Step/Kaedah:Murid menjalankan pemerhatian, temubual dan keadah lain bagi mendapatkan maklumat KPS (SAINS) BBM: |
1 komentar:
3 Agustus 2011 pukul 08.23
Disemak
Posting Komentar