RANCANGAN PENGAJARAN DAN PEMBELAJARAN HARIAN
Minggu: 1 Hari: Isnin Tarikh : 3/1/11
KELAS/ MASA/ M PELAJARAN | KANDUNGAN | IMPAK/ CATATAN |
4TER 10.45-12.15 SN | Tajuk : Living things have basic needs Kemahiran/Theme: Understanding that humans have basic needs Objektif: Pupils will be able to: Identify the basic needs of humans. Strategi/Aktiviti/Step/Kaedah: Pupils view video that shows various footage related to the basic needs of humans. i.e: a. A child/ family taking drinks and a balanced diet. b. Movement of the chest of a sleeping baby. c. Different types of houses. KPS (SAINS) Obseving Comparing Relating BBM: video | 100% of pupils can identify the basic needs of humans. |
RANCANGAN PENGAJARAN DAN PEMBELAJARAN HARIAN
Minggu: 1 Hari: Selasa Tarikh : 4/1/11
KELAS/ MASA/ M PELAJARAN | KANDUNGAN | IMPAK/ CATATAN |
4SIN 8.45-9.15 PJ | Tajuk :Kecergasan Kemahiran/Theme:Daya tahan kardiovaskular Objektif: Diakhir proses p&p murid dapat :Meningkatkan daya tahan kardiovaskular. Strategi/Aktiviti/Step/Kaedah: Melakukan aktiviti daya tahan kardiovaskular secara individu KPS (SAINS) BBM: | 100% murid dapat meningkatkan daya tahan kardio vaskular. |
RANCANGAN PENGAJARAN DAN PEMBELAJARAN HARIAN
Minggu: 1 Hari: Selasa Tarikh : 4/1/11
KELAS/ MASA/ M PELAJARAN | KANDUNGAN | IMPAK/ CATATAN |
4SIN 12.45-1.15 PK | Tajuk :Kesihatan diri dan keluarga. Kemahiran/Theme: Kesihatan Diri a) Pengenalan sistem pembiakan i) lelaki ii) perempuan Objektif: Diakhir proses p&p murid dapat : Mengenal tubuh badan sendiri dan memahami perubahan fizikal kanak-kanak lelaki dan perempuan. Strategi/Aktiviti/Step/Kaedah: Melabel bahagian sistem pencernaan KPS (SAINS) BBM: | Semua murid dapat mengenal tubuh badan sendiri dan memahami perubahan fizikal kanak-kanak lelaki dan perempuan. |
RANCANGAN PENGAJARAN DAN PEMBELAJARAN HARIAN
Minggu: 1 Hari: Rabu Tarikh : 5/1/11
KELAS/ MASA/ M PELAJARAN | KANDUNGAN | IMPAK/ CATATAN |
4TER 7.45-8.15 PJ | Tajuk : Kecergasan Kemahiran/Theme:Daya tahan kardiovaskular Objektif: Diakhir proses p&p murid dapat :Meningkatkan daya tahan kardiovaskular. Strategi/Aktiviti/Step/Kaedah: Melakukan aktiviti daya tahan kardiovaskular secara individu KPS (SAINS) BBM: | 100% murid dapat meningkatkan daya tahan kardio vaskular. |
RANCANGAN PENGAJARAN DAN PEMBELAJARAN HARIAN
Minggu: 1 Hari: Rabu Tarikh : 5/1/11
KELAS/ MASA/ M PELAJARAN | KANDUNGAN | IMPAK/ CATATAN |
4GEM 9.45-10.15 PK | Tajuk :Kesihatan diri dan keluarga. Kemahiran/Theme: Kesihatan Diri a) Pengenalan sistem pembiakan i) lelaki ii) perempuan Objektif: Diakhir proses p&p murid dapat : Mengenal tubuh badan sendiri dan memahami perubahan fizikal kanak-kanak lelaki dan perempuan. Strategi/Aktiviti/Step/Kaedah: Melabel bahagian sistem pencernaan KPS (SAINS) BBM: | Semua murid dapat mengenal tubuh badan sendiri dan memahami perubahan fizikal kanak-kanak lelaki dan perempuan |
RANCANGAN PENGAJARAN DAN PEMBELAJARAN HARIAN
Minggu: 1 Hari: Rabu Tarikh : 5/1/11
KELAS/ MASA/ M PELAJARAN | KANDUNGAN | IMPAK/ CATATAN |
4SIN 10.45-11.45 SN | Tajuk :Living things have basic needs Kemahiran/Theme: Understanding that humans have basic needs Objektif: Pupils will be able to: Identify the basic needs of humans. Strategi/Aktiviti/Step/Kaedah: Pupils view video that shows various footage related to the basic needs of humans. i.e: a. A child/ family taking drinks and a balanced diet. b. Movement of the chest of a sleeping baby. c. Different types of houses. KPS (SAINS) Obseving Comparing Relating BBM: video | 95% of pupils can identify the basic needs of humans. |
RANCANGAN PENGAJARAN DAN PEMBELAJARAN HARIAN
Minggu: 1 Hari: Rabu Tarikh : 5/1/11
KELAS/ MASA/ M PELAJARAN | KANDUNGAN | IMPAK/ CATATAN |
4TER 12.45-1.15 PK | Tajuk :Kesihatan diri dan keluarga. Kemahiran/Theme: Kesihatan Diri a) Pengenalan sistem pembiakan i) lelaki ii) perempuan Objektif: Diakhir proses p&p murid dapat : Mengenal tubuh badan sendiri dan memahami perubahan fizikal kanak-kanak lelaki dan perempuan. Strategi/Aktiviti/Step/Kaedah: Melabel bahagian sistem pencernaan KPS (SAINS) BBM: | Semua murid dapat mengenal tubuh badan sendiri dan memahami perubahan fizikal kanak-kanak lelaki dan perempuan |
RANCANGAN PENGAJARAN DAN PEMBELAJARAN HARIAN
Minggu: 1 Hari: Khamis Tarikh : 6/1/11
KELAS/ MASA/ M PELAJARAN | KANDUNGAN | IMPAK/ CATATAN |
4TER 7.45-8.45 SN | Tajuk :Living things have basic needs Kemahiran/Theme: Understanding that humans have basic needs Objektif: Pupils will be able to: give reasons why humans need food, water, air and shelter Strategi/Aktiviti/Step/Kaedah: Pupils discuss and explain what will happen if there is no food, water, air and shelter. KPS (SAINS) Predicting BBM: | 100% of pupils can give reasons why humans need food, water, air and shelter |
RANCANGAN PENGAJARAN DAN PEMBELAJARAN HARIAN
Minggu: 1 Hari: Khamis Tarikh : 6/1/11
KELAS/ MASA/ M PELAJARAN | KANDUNGAN | IMPAK/ CATATAN |
4GEM 8.45-9.15 PJ | Tajuk :Kecergasan Kemahiran/Theme:Daya tahan kardiovaskular Objektif: Diakhir proses p&p murid dapat :Meningkatkan daya tahan kardiovaskular. Strategi/Aktiviti/Step/Kaedah: Melakukan aktiviti daya tahan kardiovaskular secara individu KPS (SAINS) BBM: | 100% murid dapat meningkatkan daya tahan kardio vaskular. |
RANCANGAN PENGAJARAN DAN PEMBELAJARAN HARIAN
Minggu: 1 Hari: Khamis Tarikh : 6/1/11
KELAS/ MASA/ M PELAJARAN | KANDUNGAN | IMPAK/ CATATAN |
4SIN 11.45-1.15 SN | Tajuk : MAJLIS PERJUMPAAN IBUBAPA UPSR SK MULONG 2 Kemahiran/Theme: Objektif: Pupils will be able to: Strategi/Aktiviti/Step/Kaedah: KPS (SAINS) BBM: | MAJLIS PERJUMPAAN IBUBAPA UPSR SK MULONG 2 |
0 komentar:
Posting Komentar