RANCANGAN PENGAJARAN DAN PEMBELAJARAN HARIAN
Minggu: 32 Hari: Ahad Tarikh : 02/09/12
KELAS/ MASA/ M PELAJARAN | KANDUNGAN | IMPAK/ CATATAN |
HEBAT 1 2.00-3.30 SN | Tajuk :Latihan soalan bahagian A dan B Kemahiran/Theme: Meningkatkan kemahiran menjawab soalan Sains Bahagian A dan B Objektif: At the end of the lesson, pupil would be able to: Meningkatkan kemahiran menjawab soalan Sains Bahagian B untuk mengawal pembolehubah Strategi/Aktiviti/Step/Kaedah: Latih tubi BBM: | Murid dapat meningkat- kan kemahiran menjawab soalan Sains Bahagian A dan B |
RANCANGAN PENGAJARAN DAN PEMBELAJARAN HARIAN
Minggu: 32 Hari: Isnin Tarikh : 03/09/12
KELAS/ MASA/ M PELAJARAN | KANDUNGAN | IMPAK/ CATATAN |
HEBAT 2 8.30 - 10.30 SN | Tajuk : Latihan soalan bahagian A dan B Kemahiran/Theme: Meningkatkan kemahiran menjawab soalan Sains Bahagian A dan B Objektif: At the end of the lesson, pupil would be able to: Meningkatkan kemahiran menjawab soalan Sains Bahagian B untuk mengawal pembolehubah Strategi/Aktiviti/Step/Kaedah: Latih tubi BBM: | Murid dapat meningkat- kan kemahiran menjawab soalan Sains Bahagian A dan B |
RANCANGAN PENGAJARAN DAN PEMBELAJARAN HARIAN
Minggu: 32 Hari: Isnin Tarikh : 03/09/12
KELAS/ MASA/ M PELAJARAN | KANDUNGAN | IMPAK/ CATATAN |
5 RAJIN 12.15-1.15 SN | Tajuk :The earth, The Moon and The Sun Kemahiran/Theme: Understanding the occurrence of day and night. . Objektif: At the end of the lesson, pupil would be able to: Explain that day and night occur due to the rotation of the earth on its axis Strategi/Aktiviti/Step/Kaedah: Pupils view video or computer simulation on how days and nights are formed. KPS (SAINS) ObservingBBM: | All pupils can explain that day and night occur due to the rotation of the earth on its axis |
RANCANGAN PENGAJARAN DAN PEMBELAJARAN HARIAN
Minggu: 32 Hari: Khamis Tarikh : 06/09/12
KELAS/ MASA/ M PELAJARAN | KANDUNGAN | IMPAK/ CATATAN |
5 RAJIN 9.15-10.45 SN | Tajuk : The earth, The Moon and The Sun Kemahiran/Theme: Understanding the phases of the Moon Objektif: At the end of the lesson, pupil would be able to: · State that the Moon does not emit light. · Explain that the Moon appears bright when it reflects sunlight. Strategi/Aktiviti/Step/Kaedah: Pupils view video or computer simulation of the phases of the Moon KPS (SAINS) Observing BBM: | 98% of pupil can state that the Moon does not emit light. and can explain that the Moon appears bright when it reflects sunlight. |
RANCANGAN PENGAJARAN DAN PEMBELAJARAN HARIAN
Minggu: 32 Hari: Khamis Tarikh : 06/09/12
KELAS/ MASA/ M PELAJARAN | KANDUNGAN | IMPAK/ CATATAN |
HEBAT 2 11.00-1.00 SN | Tajuk :Latihan soalan bahagian A dan B Kemahiran/Theme: Meningkatkan kemahiran menjawab soalan Sains Bahagian A dan B Objektif: At the end of the lesson, pupil would be able to: Meningkatkan kemahiran menjawab soalan Sains Bahagian B untuk mengawal pembolehubah Strategi/Aktiviti/Step/Kaedah: Latih tubi KPS (SAINS) Communicating BBM: | P&P tidak dapat dijalankan kerana murid dan guru terlibat dalam Majlis Restu Ilmu. |
RANCANGAN PENGAJARAN DAN PEMBELAJARAN HARIAN
Minggu: 32 Hari: Sabtu Tarikh : 08/09/12
KELAS/ MASA/ M PELAJARAN | KANDUNGAN | IMPAK/ CATATAN |
5 RAJIN 9.15-10.45 SN | Tajuk : Ulangkaji bahagian B Kemahiran/Theme: Mengawal pembolehubah Objektif: At the end of the lesson, pupil would be able to: Meningkatkan kemahiran menjawab soalan Sains Bahagian B dalam mengawal pembolehubah Strategi/Aktiviti/Step/Kaedah: Latih tubi KPS (SAINS) Communicating BBM: | Murid dapat meningkat- kan kema- hiran menjawab soalan Sains Bahagian B dalam mengawal pemboleh- ubah |
RANCANGAN PENGAJARAN DAN PEMBELAJARAN HARIAN
Minggu: 32 Hari: Sabtu Tarikh : 08/09/12
KELAS/ MASA/ M PELAJARAN | KANDUNGAN | IMPAK/ CATATAN |
HEBAT 2 11.00-1.00 SN | Tajuk :Latihan soalan bahagian A dan B Kemahiran/Theme: Meningkatkan kemahiran menjawab soalan Sains Bahagian A dan B Objektif: At the end of the lesson, pupil would be able to: Meningkatkan kemahiran menjawab soalan Sains Bahagian B untuk mengawal pembolehubah Strategi/Aktiviti/Step/Kaedah: Latih tubi KPS (SAINS) Communicating BBM: | Murid dapat meningkat- kan kema- hiran menjawab soalan Sains Bahagian B dalam mengawal pemboleh- ubah |
0 komentar:
Posting Komentar