RANCANGAN PENGAJARAN DAN PEMBELAJARAN HARIAN
Minggu: 21 Hari: Ahad Tarikh : 10/06/12
KELAS/ MASA/ M PELAJARAN | KANDUNGAN | IMPAK/ CATATAN |
6 GIGIH 8.15-9.45 SN | Tajuk : Waste management Kemahiran/Theme: Understanding that some waste can decay Objektif: At the end of the lesson, pupil would be able to:
Pupils view videos and timelapse clippings about waste that decay and waste that do not decay. KPS (SAINS) Communicating BBM: | All pupils can understand that some waste can decay |
RANCANGAN PENGAJARAN DAN PEMBELAJARAN HARIAN
Minggu: 21 Hari: Ahad Tarikh : 10/06/12
KELAS/ MASA/ M PELAJARAN | KANDUNGAN | IMPAK/ CATATAN |
6 GIGIH 12.15-1.15 MZ | Tajuk : 3. Permainan Alat Muzik Kemahiran/Theme: Membezakan jenis ton alat- alat muzik tanpa melodi seperti berat, lembut, panjang pendek dan lain-lain Objektif: Di akhir pembelajaran, murid akan dapat: Membezakan jenis ton alat- alat muzik tanpa melodi seperti berat, lembut, panjang pendek dan lain-lain Strategi/Aktiviti/Step/Kaedah: Murid membezakan jenis ton alat- alat muzik tanpa melodi seperti berat, lembut, panjang pendek dan lain-lain dengan bantuan guru KPS (SAINS) BBM: | Semua murid dapat membezakan jenis ton alat- alat muzik tanpa melodi seperti berat, lembut, panjang pendek dan lain-lain |
RANCANGAN PENGAJARAN DAN PEMBELAJARAN HARIAN
Minggu: 21 Hari: Isnin Tarikh : 11/06/12
KELAS/ MASA/ M PELAJARAN | KANDUNGAN | IMPAK/ CATATAN |
6 TEKUN 9.45-10.45 KT | Tajuk : KEJAYAAN DAN KEBANGAAN NEGARA Kemahiran/Theme: Tokoh pejuang kemerdekaan Objektif: Di akhir pembelajaran, murid akan dapat: Menyatakan tokoh pejuang kemerdekaan Strategi/Aktiviti/Step/Kaedah: Murid mengumpul maklumat tentang tokoh pejuang kemerdekaan KPS (SAINS) BBM: | Semua murid dapat menyatakan tokoh pejuang kemer-dekaan |
RANCANGAN PENGAJARAN DAN PEMBELAJARAN HARIAN
Minggu: 21 Hari: Isnin Tarikh : 11/06/12
KELAS/ MASA/ M PELAJARAN | KANDUNGAN | IMPAK/ CATATAN |
5 RAJIN 12.15-1.15 SN | Tajuk : State of Matter Kemahiran/Theme: Understanding that matter can change from one state to another. Objektif: At the end of the lesson, pupil would be able to: State that water can change its state. Strategi/Aktiviti/Step/Kaedah: Pupils discuss and conclude the water can change its state. KPS (SAINS) CommunicatingBBM: | 95% of pupils can state that water can change its state. |
RANCANGAN PENGAJARAN DAN PEMBELAJARAN HARIAN
Minggu: 21 Hari: Selasa Tarikh : 12/06/12
KELAS/ MASA/ M PELAJARAN | KANDUNGAN | IMPAK/ CATATAN |
6 GIGIH 7.45-8.45 SN | Tajuk : Machine Kemahiran/Theme: Understanding simple machines Objektif: At the end of the lesson, pupil would be able to: · Explain what simple machine is · State types of simple machines · Give an example for each type of simple machine Strategi/Aktiviti/Step/Kaedah:Pupils discuss that a simple machine is a device that allows us to use less force to make work easier or faster. KPS (SAINS) Communicating BBM: | All pupils can explain what simple machine is state types of simple machines (up to pulleys) |
RANCANGAN PENGAJARAN DAN PEMBELAJARAN HARIAN
Minggu: 21 Hari: Selasa Tarikh : 12/06/12
KELAS/ MASA/ M PELAJARAN | KANDUNGAN | IMPAK/ CATATAN |
6 RAJIN 8.45-9.45 KH | Tajuk : Baik Pulih dan Penyelengaraan Kemahiran/Theme: Penyenggaraan dan membaiki kerosakan kecil pada perabot Objektif: Di akhir pembelajaran, murid akan dapat: Mengenal pasti bahagian yang rosak Strategi/Aktiviti/Step/Kaedah: Murid mengenal pasti bahagian yang rosak dengan bantuan guru KPS (SAINS) BBM: | Semua murid dapat mengenal pasti bahagian yang rosak dengan bantuan guru |
RANCANGAN PENGAJARAN DAN PEMBELAJARAN HARIAN
Minggu: 21 Hari: Rabu Tarikh : 13/06/12
KELAS/ MASA/ M PELAJARAN | KANDUNGAN | IMPAK/ CATATAN |
6 GIGIH 7.45-8.45 KH | Tajuk :Baik Pulih dan Penyelengaraan Kemahiran/Theme: Penyenggaraan dan membaiki kerosakan kecil pada perabot Objektif: Di akhir pembelajaran, murid akan dapat: Mengenal pasti bahagian yang rosak Strategi/Aktiviti/Step/Kaedah: Murid mengenal pasti bahagian yang rosak dengan bantuan guru KPS (SAINS) BBM: | Semua murid dapat mengenal pasti bahagian yang rosak dengan bantuan guru |
RANCANGAN PENGAJARAN DAN PEMBELAJARAN HARIAN
Minggu: 21 Hari: Rabu Tarikh : 13/06/12
KELAS/ MASA/ M PELAJARAN | KANDUNGAN | IMPAK/ CATATAN |
6 HEBAT 9.45-10.45 KT | Tajuk : KEJAYAAN DAN KEBANGAAN NEGARA Kemahiran/Theme: Tokoh pejuang kemerdekaan Objektif: Di akhir pembelajaran, murid akan dapat: Menyatakan tokoh pejuang kemerdekaan Strategi/Aktiviti/Step/Kaedah: Murid mengumpul maklumat tentang tokoh pejuang kemerdekaan KPS (SAINS) BBM: | Semua murid dapat menyata- kan tokoh pejuang kemerde- kaan |
RANCANGAN PENGAJARAN DAN PEMBELAJARAN HARIAN
Minggu: 21 Hari: Rabu Tarikh : 13/06/12
KELAS/ MASA/ M PELAJARAN | KANDUNGAN | IMPAK/ CATATAN |
6 HEBAT 12.15-1.15 MZ | Tajuk :3. Permainan Alat Muzik Kemahiran/Theme: Membezakan jenis ton alat-alat muzik tanpa melodi seperti berat, lembut, panjang pendek dan lain-lain Objektif: Di akhir pembelajaran, murid akan dapat: Membezakan jenis ton alat- alat muzik tanpa melodi seperti berat, lembut, panjang pendek dan lain-lain Strategi/Aktiviti/Step/Kaedah: Murid membezakan jenis ton alat- alat muzik tanpa melodi seperti berat, lembut, panjang pendek dan lain-lain dengan bantuan guru KPS (SAINS) BBM: | Semua murid dapat membeza- kan jenis ton alat- alat muzik tanpa melodi seperti berat, lembut, panjang pendek dan lain-lain |
RANCANGAN PENGAJARAN DAN PEMBELAJARAN HARIAN
Minggu: 21 Hari: Khamis Tarikh : 14/06/12
KELAS/ MASA/ M PELAJARAN | KANDUNGAN | IMPAK/ CATATAN |
5 RAJIN 9.15-10.45 SN | Tajuk : Ulangkaji persedian peperiksaan Kemahiran/Theme: Memahirkan murid menjawab soalan Bahagian B Objektif: At the end of the lesson, pupil would be able to: Murid dapat menguasai kemahiran menjawab soalan Bahagian B Strategi/Aktiviti/Step/Kaedah: Latihtubi KPS (SAINS) BBM: | Semua murid dapat menguasai kemahiran menjawab soalan Bahagian B |
RANCANGAN PENGAJARAN DAN PEMBELAJARAN HARIAN
Minggu: 21 Hari: Khamis Tarikh : 14/06/12
KELAS/ MASA/ M PELAJARAN | KANDUNGAN | IMPAK/ CATATAN |
6 TEKUN 11.15-12.15 KH | Tajuk : Baik Pulih dan Penyelengaraan Kemahiran/Theme: Penyenggaraan dan membaiki kerosakan kecil pada perabot Objektif: Di akhir pembelajaran, murid akan dapat: Mengenal pasti bahagian yang rosak Strategi/Aktiviti/Step/Kaedah: Murid mengenal pasti bahagian yang rosak dengan bantuan guru KPS (SAINS) BBM: | Semua murid dapat mengenal pasti bahagian yang rosak |
RANCANGAN PENGAJARAN DAN PEMBELAJARAN HARIAN
Minggu: 21 Hari: Khamis Tarikh : 14/06/12
KELAS/ MASA/ M PELAJARAN | KANDUNGAN | IMPAK/ CATATAN |
6 TEKUN 12.15-1.15 MZ | Tajuk : Permainan Alat Muzik Kemahiran/Theme: Membezakan jenis ton alat-alat muzik tanpa melodi seperti berat, lembut, panjang pendek dan lain-lain Objektif: Di akhir pembelajaran, murid akan dapat: Membezakan jenis ton alat- alat muzik tanpa melodi seperti berat, lembut, panjang pendek dan lain-lain Strategi/Aktiviti/Step/Kaedah: Murid membezakan jenis ton alat- alat muzik tanpa melodi seperti berat, lembut, panjang pendek dan lain-lain dengan bantuan guru KPS (SAINS) BBM: | Semua murid dapat mem- bezakan jenis ton alat- alat muzik tanpa melodi seperti berat, lembut, panjang pendek dan lain-lain |
0 komentar:
Posting Komentar