RANCANGAN PENGAJARAN DAN PEMBELAJARAN HARIAN
Minggu:  13                                            Hari: Ahad                              Tarikh :  01/04/12 
| KELAS/ MASA/ M PELAJARAN | KANDUNGAN | IMPAK/ CATATAN | 
| 6 GIGIH 8.15-9.45 SN | Tajuk : Food preservation Kemahiran/Theme:  Understanding food spoilage Objektif: At the end of the lesson, pupil would be able to: Describe what spoilt food is and identify characteristic of spoilt food Strategi/Aktiviti/Step/Kaedah: Pupils observe samples of spoilt food, discuss and conclude that spoilt food is unsafe to eat. KPS (SAINS) Observing Making inferences BBM:  | 98% of pupils can describe      what spoilt food is and identify      charac- teristic of spoilt food | 
RANCANGAN PENGAJARAN DAN PEMBELAJARAN HARIAN
Minggu:  13                                            Hari: Ahad                              Tarikh :  01/04/12 
| KELAS/ MASA/ M PELAJARAN | KANDUNGAN | IMPAK/ CATATAN | 
| 6 GIGIH 12.15-1.15 MZ | Tajuk : Menyanyi Secara Muzikal Kemahiran/Theme:  Menyanyi mengikut pic dan nada tinggi, tengah dan rendah. Objektif: Di akhir pembelajaran, murid akan dapat: Menyanyi dengan cara spontan dan hafalan, mengikut nyanyian yang diperdengarkan dan membaca skor muzik Strategi/Aktiviti/Step/Kaedah: Murid menyanyi dengan cara spontan dan hafalan, mengikut nyanyian yang diperdengarkan dan membaca skor muzik KPS (SAINS) BBM:  | Semua murid dapat menyanyi dengan cara  spontan dan hafalan, mengikut nyanyian yang diper- dengarkan dan membaca skor muzik | 
RANCANGAN PENGAJARAN DAN PEMBELAJARAN HARIAN
Minggu:  13                                            Hari: Isnin                              Tarikh :  02/04/12 
| KELAS/ MASA/ M PELAJARAN | KANDUNGAN | IMPAK/ CATATAN | 
| 6 TEKUN 9.45-10.45 KT | Tajuk :KEGIATAN EKONOMI Kemahiran/Theme:   Implikasi kegiatan ekonomi terhadap alam sekitar Objektif: Di akhir pembelajaran, murid akan dapat:  Menyatakan langkah-langkah pemeliharaan dan pemuliharaan alam sekitar dalam setiap kegiatan Strategi/Aktiviti/Step/Kaedah: Murid mengumpul maklumat tentang langkah-langkah pemeliharaan dan pemuliharaan alam sekitar dalam setiap kegiatan KPS (SAINS) BBM:  | Semua murid dapat menyatakan langkah-langkah peme- liharaan dan pemuli- haraan alam sekitar dalam setiap kegiatan | 
RANCANGAN PENGAJARAN DAN PEMBELAJARAN HARIAN
Minggu:  13                                            Hari: Isnin                              Tarikh :  02/04/12 
| KELAS/ MASA/ M PELAJARAN | KANDUNGAN | IMPAK/ CATATAN | 
| 5 RAJIN 12.15-1.15 SN | Tajuk : Electricity Kemahiran/Theme:  Knowing the sources of electricity Objektif: At the end of the lesson, pupil would be able to:  State the sources of electricityStrategi/Aktiviti/Step/Kaedah: Pupils carry out activity such as lighting up a bulb or ringing an electric bell to verify that the following sources produce electricity e.g. a) dry cell/ battery, b) accumulator, c) dynamo, d) solar cell. Experimenting BBM:  | All pupils can state the sources of electricity | 
RANCANGAN PENGAJARAN DAN PEMBELAJARAN HARIAN
Minggu:  13                                            Hari: Selasa                              Tarikh :  03/04/12 
| KELAS/ MASA/ M PELAJARAN | KANDUNGAN | IMPAK/ CATATAN | 
| 6 GIGIH 7.45-8.45 SN | Tajuk :Food preservation Kemahiran/Theme:  Understanding food spoilage Objektif: At the end of the lesson, pupil would be able to: State that microorganisms can spoil food and the conditions for microorganisms to grow Strategi/Aktiviti/Step/Kaedah: Pupils discuss and conclude that microorganisms can spoil food, also gather information and conclude that microorganisms need certain conditions to grow: KPS (SAINS) BBM:  | 95% of pupils can state      that micro- organisms can spoil food and the conditions for micro-organisms to grow | 
RANCANGAN PENGAJARAN DAN PEMBELAJARAN HARIAN
Minggu:  13                                            Hari: Selasa                              Tarikh :  03/04/12 
| KELAS/ MASA/ M PELAJARAN | KANDUNGAN | IMPAK/ CATATAN | 
| 6 RAJIN 8.45-9.45 KH | Tajuk :Elektrik dan Elektronik Kemahiran/Theme:  Penghasilan projek elektronik Objektif: Di akhir pembelajaran, murid akan dapat: Menguji litar projek dan membuat pembaikan Strategi/Aktiviti/Step/Kaedah: Murid menguji litar projek dan membuat pembaikan BBM:  | Semua murid dapat menguji litar projek dan membuat pembaikan | 
RANCANGAN PENGAJARAN DAN PEMBELAJARAN HARIAN
Minggu:  13                                            Hari: Rabu                              Tarikh :  04/04/12 
| KELAS/ MASA/ M PELAJARAN | KANDUNGAN | IMPAK/ CATATAN | 
| 6 GIGIH 7.45-8.45 KH | Tajuk :Elektrik dan Elektronik Kemahiran/Theme:  Penghasilan projek elektronik Objektif: Di akhir pembelajaran, murid akan dapat: Menguji litar projek dan membuat pembaikan Strategi/Aktiviti/Step/Kaedah: Murid menguji litar projek dan membuat pembaikan BBM:  | Semua murid dapat menguji litar projek dan membuat pembaikan | 
RANCANGAN PENGAJARAN DAN PEMBELAJARAN HARIAN
Minggu:  13                                            Hari: Rabu                              Tarikh :  04/04/12 
| KELAS/ MASA/ M PELAJARAN | KANDUNGAN | IMPAK/ CATATAN | 
| 6 HEBAT 9.45-10.45 KT | Tajuk : KEGIATAN EKONOMI Kemahiran/Theme:   Implikasi kegiatan ekonomi terhadap alam sekitar Objektif: Di akhir pembelajaran, murid akan dapat:  Menyatakan langkah-langkah pemeliharaan dan pemuliharaan alam sekitar dalam setiap kegiatan Strategi/Aktiviti/Step/Kaedah: Murid mengumpul maklumat tentang langkah-langkah pemeliharaan dan pemuliharaan alam sekitar dalam setiap kegiatan KPS (SAINS) BBM:  | Semua murid dapat menyatakan langkah-langkah pemeliharaan dan pemuliharaan alam sekitar dalam setiap kegiatan | 
RANCANGAN PENGAJARAN DAN PEMBELAJARAN HARIAN
Minggu:  13                                            Hari: Rabu                              Tarikh :  04/04/12 
| KELAS/ MASA/ M PELAJARAN | KANDUNGAN | IMPAK/ CATATAN | 
| 6 HEBAT 12.15-1.15 MZ | Tajuk :Menyanyi Secara Muzikal Kemahiran/Theme:  Menyanyi mengikut pic dan nada tinggi, tengah dan rendah. Objektif: Di akhir pembelajaran, murid akan dapat: Menyanyi dengan cara spontan dan hafalan, mengikut nyanyian yang diperdengarkan dan membaca skor muzik Strategi/Aktiviti/Step/Kaedah: Murid menyanyi dengan cara spontan dan hafalan, mengikut nyanyian yang diperdengarkan dan membaca skor muzik KPS (SAINS) BBM:  | Semua murid dapat menyanyi dengan cara spontan dan hafalan, mengikut nyanyian yang diper-dengarkan dan membaca skor muzik | 
RANCANGAN PENGAJARAN DAN PEMBELAJARAN HARIAN
Minggu:  13                                            Hari: Khamis                              Tarikh :  05/04/12 
| KELAS/ MASA/ M PELAJARAN | KANDUNGAN | IMPAK/ CATATAN | 
| 5 RAJIN 9.15-10.45 SN | Tajuk :Electricity Kemahiran/Theme:  Understanding a series circuit and a parallel circuit. Objektif: At the end of the lesson, pupil would be able to:  Identify the symbols of various components in a simple electric circuit and draw circuit diagrams.  Strategi/Aktiviti/Step/Kaedah: Pupils build as many different electric circuits as they can and are introduced the symbols of the components in an electric circuit, i.e battery, bulb, connecting wires and switch, then draw circuit diagrams based on the circuits that they have built. KPS (SAINS)Experimenting BBM:  | All pupils can identify the symbols of various components in a simple  electric circuit and draw circuit diagrams. | 
RANCANGAN PENGAJARAN DAN PEMBELAJARAN HARIAN
Minggu:  13                                            Hari: Khamis                              Tarikh :  05/04/12 
| KELAS/ MASA/ M PELAJARAN | KANDUNGAN | IMPAK/ CATATAN | 
| 6 TEKUN 11.15-12.15 KH | Tajuk :Elektrik dan Elektronik Kemahiran/Theme:  Penghasilan projek elektronik Objektif: Di akhir pembelajaran, murid akan dapat: Menguji litar projek dan membuat pembaikan Strategi/Aktiviti/Step/Kaedah: Murid menguji litar projek dan membuat pembaikan BBM:  | Semua murid dapat menguji litar projek dan membuat pembaikan | 
RANCANGAN PENGAJARAN DAN PEMBELAJARAN HARIAN
Minggu:  13                                            Hari: Khamis                              Tarikh :  05/04/12 
| KELAS/ MASA/ M PELAJARAN | KANDUNGAN | IMPAK/ CATATAN | 
| 6 TEKUN 12.15-1.15 MZ | Tajuk : Menyanyi Secara Muzikal Kemahiran/Theme:  Menyanyi mengikut pic dan nada tinggi, tengah dan rendah. Objektif: Di akhir pembelajaran, murid akan dapat: Menyanyi dengan cara spontan dan hafalan, mengikut nyanyian yang diperdengarkan dan membaca skor muzik Strategi/Aktiviti/Step/Kaedah: Murid menyanyi dengan cara spontan dan hafalan, mengikut nyanyian yang diperdengarkan dan membaca skor muzik KPS (SAINS) BBM:  | Semua murid dapat menyanyi dengan cara spontan dan hafalan, mengikut nyanyian yang diper-dengarkan dan membaca skor muzik | 
1 komentar:
12 April 2012 pukul 07.40
Telah disemak. Terima kasih.
Posting Komentar