RANCANGAN PENGAJARAN DAN PEMBELAJARAN HARIAN
Minggu:  17                                            Hari: Ahad                              Tarikh :  29/04/12 
| KELAS/ MASA/ M PELAJARAN | KANDUNGAN | IMPAK/ CATATAN | 
| 6 GIGIH 8.15-9.45 SN | Tajuk :Food preservation Kemahiran/Theme:  Realising the importance of preserving food Objektif: At the end of the lesson, pupil would be able to: Give reasons why we need to preserve food Strategi/Aktiviti/Step/Kaedah: Pupils discuss , explain and give reasons why we need to preserve food KPS (SAINS) Making inferences BBM:  | All pupls can give reasons why we need to preserve food | 
RANCANGAN PENGAJARAN DAN PEMBELAJARAN HARIAN
Minggu:  17                                            Hari: Ahad                              Tarikh :  29/04/12 
| KELAS/ MASA/ M PELAJARAN | KANDUNGAN | IMPAK/ CATATAN | 
| 6 GIGIH 12.15-1.15 MZ | Tajuk :  Cara Bergerak Kemahiran/Theme:  Memberi reaksi pergerakan secara spontan kepada pelbagai bunyi yang diperdengarkan Objektif: Di akhir pembelajaran, murid akan dapat: Memberi reaksi pergerakan secara spontan kepada pelbagai bunyi yang diperdengarkan Strategi/Aktiviti/Step/Kaedah: Murid memberi reaksi pergerakan secara spontan kepada pelbagai bunyi yang diperdengarkan KPS (SAINS) BBM:  | Semua murid dapat memberi reaksi pergerakan secara spontan kepada pelbagai bunyi yang diper-dengarkan | 
RANCANGAN PENGAJARAN DAN PEMBELAJARAN HARIAN
Minggu:  17                                            Hari: Isnin                              Tarikh :  30/04/12 
| KELAS/ MASA/ M PELAJARAN | KANDUNGAN | IMPAK/ CATATAN | 
| 6 TEKUN 9.45-10.45 KT | Tajuk : KEJAYAAN DAN KEBANGAAN NEGARA Kemahiran/Theme:   Kemerdekaan Malaysia      Objektif: Di akhir pembelajaran, murid akan dapat:  Menjelaskan budaya kaum-kaum di Malaysia Strategi/Aktiviti/Step/Kaedah: Murid mengumpul maklumat tentang budaya kaum-kaum di Malaysia KPS (SAINS) BBM:  | Semua murid dapat men- jelaskan budaya kaum-kaum di Malaysia | 
RANCANGAN PENGAJARAN DAN PEMBELAJARAN HARIAN
Minggu:  17                                            Hari: Isnin                              Tarikh :  30/04/12 
| KELAS/ MASA/ M PELAJARAN | KANDUNGAN | IMPAK/ CATATAN | 
| 5 RAJIN 12.15-1.15 SN | Tajuk : Light Kemahiran/Theme:  Understanding that light travels in a straight line. Objektif: At the end of the lesson, pupil would be able to: Describe how shadow is formed. Strategi/Aktiviti/Step/Kaedah: Pupils observe and discuss the formations of shadow to conclude that shadow is formed when light is blocked by an opaque or a translucent  object.  BBM:  | 98% of pupils can describe how shadow is formed | 
RANCANGAN PENGAJARAN DAN PEMBELAJARAN HARIAN
Minggu:  17                                            Hari: Selasa                              Tarikh :  01/05/12 
| KELAS/ MASA/ M PELAJARAN | KANDUNGAN | IMPAK/ CATATAN | 
| 6 GIGIH 7.45-8.45 SN | Tajuk : CUTI AM HARI PEKERJA Kemahiran/Theme:  Objektif: At the end of the lesson, pupil would be able to: Strategi/Aktiviti/Step/Kaedah: KPS (SAINS) BBM:  | CUTI AM HARI PEKERJA | 
RANCANGAN PENGAJARAN DAN PEMBELAJARAN HARIAN
Minggu:  17                                            Hari: Selasa                              Tarikh :  01/05/12 
| KELAS/ MASA/ M PELAJARAN | KANDUNGAN | IMPAK/ CATATAN | 
| 6 RAJIN 8.45-9.45 KH | Tajuk :CUTI AM HARI PEKERJA Kemahiran/Theme:  Objektif: Di akhir pembelajaran, murid akan dapat: Strategi/Aktiviti/Step/Kaedah: KPS (SAINS) BBM:  | CUTI AM HARI PEKERJA | 
RANCANGAN PENGAJARAN DAN PEMBELAJARAN HARIAN
Minggu:  17                                            Hari: Rabu                              Tarikh :  02/05/12 
| KELAS/ MASA/ M PELAJARAN | KANDUNGAN | IMPAK/ CATATAN | 
| 6 GIGIH 7.45-8.45 KH | Tajuk : Baik Pulih dan Penyelengaraan Kemahiran/Theme: Objektif: Di akhir pembelajaran, murid akan dapat: Menjalankan kerja baik pulih dan menggantikan komponen yang rosak Menjalankan kerja baik pulih dan menggantikan komponen yang rosak Strategi/Aktiviti/Step/Kaedah: Murid menjalankan kerja baik pulih dan menggantikan komponen yang rosak BBM:  | Semua murid dapat men- jalankan kerja baik pulih dan meng- gantikan komponen yang rosak | 
RANCANGAN PENGAJARAN DAN PEMBELAJARAN HARIAN
Minggu:  17                                            Hari: Rabu                              Tarikh :  02/05/12 
| KELAS/ MASA/ M PELAJARAN | KANDUNGAN | IMPAK/ CATATAN | 
| 6 HEBAT 9.45-10.45 KT | Tajuk :  KEJAYAAN DAN KEBANGAAN NEGARA Kemahiran/Theme:   Kemerdekaan Malaysia      Objektif: Di akhir pembelajaran, murid akan dapat:  Menjelaskan budaya kaum-kaum di Malaysia Strategi/Aktiviti/Step/Kaedah: Murid mengumpul maklumat tentang budaya kaum-kaum di Malaysia KPS (SAINS) BBM:  | Semua murid dapat menjelaskan budaya kaum-kaum di Malaysia | 
RANCANGAN PENGAJARAN DAN PEMBELAJARAN HARIAN
Minggu:  17                                            Hari: Rabu                              Tarikh :  02/05/12 
| KELAS/ MASA/ M PELAJARAN | KANDUNGAN | IMPAK/ CATATAN | 
| 6 HEBAT 12.15-1.15 MZ | Tajuk : Cara Bergerak Kemahiran/Theme:  Memberi reaksi pergerakan secara spontan kepada pelbagai bunyi yang diperdengarkan Objektif: Di akhir pembelajaran, murid akan dapat: Memberi reaksi pergerakan secara spontan kepada pelbagai bunyi yang diperdengarkan Strategi/Aktiviti/Step/Kaedah: Murid memberi reaksi pergerakan secara spontan kepada pelbagai bunyi yang diperdengarkan KPS (SAINS) BBM:  | Semua murid dapat memberi reaksi pergerakan secara spontan kepada pelbagai bunyi yang diper-dengarkan | 
RANCANGAN PENGAJARAN DAN PEMBELAJARAN HARIAN
Minggu:  17                                            Hari: Khamis                              Tarikh :  03/05/12 
| KELAS/ MASA/ M PELAJARAN | KANDUNGAN | IMPAK/ CATATAN | 
| 5 RAJIN 9.15-10.45 SN | Tajuk : Kemahiran/Theme:  CUTI REHAT KHAS Objektif: At the end of the lesson, pupil would be able to:  Strategi/Aktiviti/Step/Kaedah: KPS (SAINS) BBM:  | CUTI REHAT KHAS | 
RANCANGAN PENGAJARAN DAN PEMBELAJARAN HARIAN
Minggu:  17                                            Hari: Khamis                              Tarikh :  03/05/12 
| KELAS/ MASA/ M PELAJARAN | KANDUNGAN | IMPAK/ CATATAN | 
| 6 TEKUN 11.15-12.15 KH | Tajuk : Kemahiran/Theme:  CUTI REHAT KHAS Objektif: Di akhir pembelajaran, murid akan dapat: Strategi/Aktiviti/Step/Kaedah: KPS (SAINS) BBM:  | CUTI REHAT KHAS | 
RANCANGAN PENGAJARAN DAN PEMBELAJARAN HARIAN
Minggu:  17                                            Hari: Khamis                              Tarikh :  03/05/12 
| KELAS/ MASA/ M PELAJARAN | KANDUNGAN | IMPAK/ CATATAN | 
| 6 TEKUN 12.15-1.15 MZ | Tajuk : Kemahiran/Theme:  CUTI REHAT KHAS Objektif: At the end of the lesson, pupil would be able to: Strategi/Aktiviti/Step/Kaedah: KPS (SAINS) BBM:  | CUTI REHAT KHAS | 
0 komentar:
Posting Komentar