RANCANGAN PENGAJARAN DAN PEMBELAJARAN HARIAN
Minggu:  14                                            Hari: Ahad                              Tarikh :  08/04/12 
| KELAS/ MASA/ M PELAJARAN | KANDUNGAN | IMPAK/ CATATAN | 
| 6 GIGIH 8.15-9.45 SN | Tajuk :Food preservation Kemahiran/Theme:  Synthesising the concept of food preservation Objektif: At the end of the lesson, pupil would be able to: Describe ways to preserve food and give examples of food for each type of food preservation Strategi/Aktiviti/Step/Kaedah: Pupils find information about ways to preserve food and examples of food for each type of preservation KPS (SAINS) Observing Communicating BBM:  | Some types of preservation will be taught in the next lesson. | 
RANCANGAN PENGAJARAN DAN PEMBELAJARAN HARIAN
Minggu:  14                                            Hari: Ahad                              Tarikh :  08/04/12 
| KELAS/ MASA/ M PELAJARAN | KANDUNGAN | IMPAK/ CATATAN | 
| 6 GIGIH 12.15-1.15 MZ | Tajuk : Muzik Dengan Gerakan Kemahiran/Theme:  Bergerak secara muzikal Objektif: Di akhir pembelajaran, murid akan dapat: Membuat gerakan yang sesuai dengan lagu atau muzik atau kedua-duanya yang mempunyai tempo yang berlainan Strategi/Aktiviti/Step/Kaedah: Membuat gerakan secara bebas atau berpandu sebagai respon kepada permainan muzik yang didengar untuk merasai; detik, corak irama, dan tanda rehat KPS (SAINS) BBM:  | Semua murid dapat membuat gerakan yang sesuai dengan lagu atau muzik atau kedua-duanya yang mempunyai tempo yang berlainan | 
RANCANGAN PENGAJARAN DAN PEMBELAJARAN HARIAN
Minggu:  14                                            Hari: Isnin                              Tarikh :  09/04/12 
| KELAS/ MASA/ M PELAJARAN | KANDUNGAN | IMPAK/ CATATAN | 
| 6 TEKUN 9.45-10.45 KT | Tajuk : KEJAYAAN DAN KEBANGAAN NEGARA  Kemahiran/Theme: Kemerdekaan Malaysia      Objektif: Di akhir pembelajaran, murid akan dapat:  Menyatakan Bahasa Melayu sebagai bahasa rasmi dan peranan Bahasa Melayu dalam mewujudkan kerjasama antara kaum Strategi/Aktiviti/Step/Kaedah: Murid mengumpul maklumat tentang Bahasa Melayu sebagai bahasa rasmi dan peranan Bahasa Melayu dalam mewujudkan kerjasama antara kaum KPS (SAINS) BBM:  | Semua murid dapat me- nyatakan Bahasa Melayu sebagai bahasa rasmi dan peranan Bahasa Melayu dalam mewujudkan kerjasama antara kaum | 
RANCANGAN PENGAJARAN DAN PEMBELAJARAN HARIAN
Minggu:  14                                            Hari: Isnin                              Tarikh :  09/04/12 
| KELAS/ MASA/ M PELAJARAN | KANDUNGAN | IMPAK/ CATATAN | 
| 5 RAJIN 12.15-1.15 SN | Tajuk : Electricity Kemahiran/Theme:  Understanding a series circuit and a parallel circuit. Objektif: At the end of the lesson, pupil would be able to:  identify the difference in the arrangement of bulbs in series and parallel circuit. Strategi/Aktiviti/Step/Kaedah: Pupils observe various series circuits and parallel circuits. KPS (SAINS) Observing BBM:  | All pupils can identify the difference in the arrangement of bulbs in series and parallel circuit. | 
RANCANGAN PENGAJARAN DAN PEMBELAJARAN HARIAN
Minggu:  14                                            Hari: Selasa                              Tarikh :  10/04/12 
| KELAS/ MASA/ M PELAJARAN | KANDUNGAN | IMPAK/ CATATAN | 
| 6 GIGIH 7.45-8.45 SN | Tajuk :Food preservation Kemahiran/Theme:  Synthesising the concept of food preservation Objektif: At the end of the lesson, pupil would be able to:KPS (SAINS) Describe ways to preserve food and give examples of food for each type of food preservation Strategi/Aktiviti/Step/Kaedah: Pupils find information about ways to preserve food and examples of food for each type of preservation Observing BBM:  | All pupils can describe ways to preserve food and give examples of food for each type of food preservation | 
RANCANGAN PENGAJARAN DAN PEMBELAJARAN HARIAN
Minggu:  14                                            Hari: Selasa                              Tarikh :  10/04/12 
| KELAS/ MASA/ M PELAJARAN | KANDUNGAN | IMPAK/ CATATAN | 
| 6 RAJIN 8.45-9.45 KH | Tajuk :Baik Pulih dan Penyelengaraan Kemahiran/Theme:  Mengenal pasti bahagian yang perlu dibaik pulih Objektif: Di akhir pembelajaran, murid akan dapat: Mengenal pasti bahagian yang perlu dibaik pulih Strategi/Aktiviti/Step/Kaedah: Mengumpul maklumat tentang bahagian yang perlu dibaik pulih KPS (SAINS) BBM:  | Semua murid dapat mengenal pasti bahagian yang perlu dibaik pulih | 
RANCANGAN PENGAJARAN DAN PEMBELAJARAN HARIAN
Minggu:  14                                            Hari: Rabu                              Tarikh :  11/04/12 
| KELAS/ MASA/ M PELAJARAN | KANDUNGAN | IMPAK/ CATATAN | 
| 6 GIGIH 7.45-8.45 KH | Tajuk : Kemahiran/Theme: CUTI UMUM SEMPENA PERTABALAN YDP AGONG Objektif: Di akhir pembelajaran, murid akan dapat: Strategi/Aktiviti/Step/Kaedah: KPS (SAINS) BBM:  | CUTI UMUM SEMPENA PER- TABALAN YDP AGONG | 
RANCANGAN PENGAJARAN DAN PEMBELAJARAN HARIAN
Minggu:  14                                            Hari: Rabu                              Tarikh :  11/04/12 
| KELAS/ MASA/ M PELAJARAN | KANDUNGAN | IMPAK/ CATATAN | 
| 6 HEBAT 9.45-10.45 KT | Tajuk :  Kemahiran/Theme:  CUTI UMUM SEMPENA PERTABALAN YDP AGONG Objektif: At the end of the lesson, pupil would be able to: Strategi/Aktiviti/Step/Kaedah: KPS (SAINS) BBM:  | CUTI UMUM SEMPENA PER- TABALAN YDP AGONG | 
RANCANGAN PENGAJARAN DAN PEMBELAJARAN HARIAN
Minggu:  14                                            Hari: Rabu                              Tarikh :  11/04/12 
| KELAS/ MASA/ M PELAJARAN | KANDUNGAN | IMPAK/ CATATAN | 
| 6 HEBAT 12.15-1.15 MZ | Tajuk : Kemahiran/Theme:  CUTI UMUM SEMPENA PERTABALAN YDP AGONG Objektif: At the end of the lesson, pupil would be able to: Strategi/Aktiviti/Step/Kaedah: KPS (SAINS) BBM:  | CUTI UMUM SEMPENA PER- TABALAN YDP AGONG | 
RANCANGAN PENGAJARAN DAN PEMBELAJARAN HARIAN
Minggu:  14                                            Hari: Khamis                              Tarikh :  12/04/12 
| KELAS/ MASA/ M PELAJARAN | KANDUNGAN | IMPAK/ CATATAN | 
| 5 RAJIN 9.15-10.45 SN | Tajuk :Electricity Kemahiran/Theme:  Understanding a series circuit and a parallel circuit. Objektif: At the end of the lesson, pupil would be able to: KPS (SAINS) build a series circuit and a parallel circuit and compare the brightness of the bulbs in a series and a parallel circuit and the effect on the bulbs when various switches in a series circuit and a parallel circuit are off. Strategi/Aktiviti/Step/Kaedah: Pupils observe various series circuits and parallel circuits. Experimenting BBM:  | All pupils can understand a series circuit and a parallel circuit. | 
RANCANGAN PENGAJARAN DAN PEMBELAJARAN HARIAN
Minggu:  14                                            Hari: Khamis                              Tarikh :  12/04/12 
| KELAS/ MASA/ M PELAJARAN | KANDUNGAN | IMPAK/ CATATAN | 
| 6 TEKUN 11.15-12.15 KH | Tajuk : Baik Pulih dan Penyelengaraan Kemahiran/Theme:  Mengenal pasti bahagian yang perlu dibaik pulih Objektif: Di akhir pembelajaran, murid akan dapat: Mengenal pasti bahagian yang perlu dibaik pulih Strategi/Aktiviti/Step/Kaedah: Mengumpul maklumat tentang bahagian yang perlu dibaik pulih KPS (SAINS) BBM:  | Semua murid dapat mengenal pasti bahagian yang perlu dibaik pulih | 
RANCANGAN PENGAJARAN DAN PEMBELAJARAN HARIAN
Minggu:  14                                            Hari: Khamis                              Tarikh :  12/04/12 
| KELAS/ MASA/ M PELAJARAN | KANDUNGAN | IMPAK/ CATATAN | 
| 6 TEKUN 12.15-1.15 MZ | Tajuk : Muzik Dengan Gerakan Kemahiran/Theme:  Bergerak secara muzikal Objektif: Di akhir pembelajaran, murid akan dapat: Membuat gerakan yang sesuai dengan lagu atau muzik atau kedua-duanya yang mempunyai tempo yang berlainan Strategi/Aktiviti/Step/Kaedah: Membuat gerakan secara bebas atau berpandu sebagai respon kepada permainan muzik yang didengar untuk merasai; detik, corak irama, dan tanda rehat KPS (SAINS) BBM:  | Semua murid dapat membuat gerakan yang sesuai dengan lagu atau muzik atau kedua-duanya yang mempunyai tempo yang berlainan | 
1 komentar:
29 April 2012 pukul 07.30
Telah disemak. Terima kasih.
Posting Komentar