RANCANGAN PENGAJARAN DAN PEMBELAJARAN HARIAN
Minggu:  16                                            Hari: Ahad                              Tarikh :  22/04/12 
| KELAS/ MASA/ M PELAJARAN | KANDUNGAN | IMPAK/ CATATAN | 
| 6 GIGIH 8.15-9.45 SN | Tajuk :Ulangkaji Kemahiran/Theme:  Mengawal pembolehubah Objektif: At the end of the lesson, pupil would be able to: Memahami dan mengawal pembolehubah dalam soalan UBB April yang lepas. Strategi/Aktiviti/Step/Kaedah: Perbincangan soalan lepas. KPS (SAINS) Komunikasi BBM:  | Semua murid dapat memahami dan mengawal pemboleh- ubah dalam soalan UBB April yang lepas. | 
RANCANGAN PENGAJARAN DAN PEMBELAJARAN HARIAN
Minggu:  16                                            Hari: Ahad                              Tarikh :  22/04/12 
| KELAS/ MASA/ M PELAJARAN | KANDUNGAN | IMPAK/ CATATAN | 
| 6 GIGIH 12.15-1.15 MZ | Tajuk : Menyanyi Secara Muzikal Kemahiran/Theme:  Menyanyi secara berkumpulan dengan suara bersama dan bersefahaman Objektif: Di akhir pembelajaran, murid akan dapat: Menyanyi secara berkumpulan dengan suara bersama dan bersefahaman Strategi/Aktiviti/Step/Kaedah: Murid menyanyi secara berkumpulan dengan suara bersama dan bersefahaman KPS (SAINS) BBM:  | Semua murid dapat menyanyi secara berkumpulan dengan suara bersama dan bersefahaman | 
RANCANGAN PENGAJARAN DAN PEMBELAJARAN HARIAN
Minggu:  16                                            Hari: Isnin                              Tarikh :  23/04/12 
| KELAS/ MASA/ M PELAJARAN | KANDUNGAN | IMPAK/ CATATAN | 
| 6 TEKUN 9.45-10.45 KT | Tajuk : KEJAYAAN DAN KEBANGAAN NEGARA Kemahiran/Theme:   Kemerdekaan Malaysia      Objektif: Di akhir pembelajaran, murid akan dapat:  Menjelaskan kebebasan beragama dan kepercayaan yang diamalkan oleh rakyat Malaysia Strategi/Aktiviti/Step/Kaedah: Murid mengumpul maklumat tentang kebebasan beragama dan kepercayaan yang diamalkan oleh rakyat Malaysia KPS (SAINS) BBM:  | Semua murid dapat menjelaskan kebebasan beragama dan kepercayaan yang diamalkan oleh rakyat Malaysia | 
RANCANGAN PENGAJARAN DAN PEMBELAJARAN HARIAN
Minggu:  16                                            Hari: Isnin                              Tarikh :  23/04/12 
| KELAS/ MASA/ M PELAJARAN | KANDUNGAN | IMPAK/ CATATAN | 
| 5 RAJIN 12.15-1.15 SN | Tajuk : Electricity Kemahiran/Theme:  Understanding the safety precautions to be taken when handling electrical appliances. Objektif: At the end of the lesson, pupil would be able to:  Describe the danger of mishandling electrical appliances and explain the safety precautions to be taken when using electrical appliancesStrategi/Aktiviti/Step/Kaedah: Pupils discuss the safety precautions to be taken when using  electrical appliances KPS (SAINS)Communicating BBM:  | Pupils can describe the danger of mishandling electrical appliances and explain the safety precautions to be taken when using electrical appliances | 
RANCANGAN PENGAJARAN DAN PEMBELAJARAN HARIAN
Minggu:  16                                            Hari: Selasa                              Tarikh :  24/04/12 
| KELAS/ MASA/ M PELAJARAN | KANDUNGAN | IMPAK/ CATATAN | 
| 6 GIGIH 7.45-8.45 SN | Tajuk : Food preservation Kemahiran/Theme:  Synthesising the concept of food preservation Objektif: At the end of the lesson, pupil would be able to: Give examples of food for each type of food preservation and give reasons why each way of food preservation is used Strategi/Aktiviti/Step/Kaedah: Pupils discuss and explain why the above ways are used to preserve food. KPS (SAINS) Communicating BBM:  | All pupils can give examples of food for each type of food preservation and give reasons why each way of food preservation is used | 
RANCANGAN PENGAJARAN DAN PEMBELAJARAN HARIAN
Minggu:  16                                            Hari: Selasa                              Tarikh :  24/04/12 
| KELAS/ MASA/ M PELAJARAN | KANDUNGAN | IMPAK/ CATATAN | 
| 6 RAJIN 8.45-9.45 KH | Tajuk : Baik Pulih dan Penyelengaraan Kemahiran/Theme:  Memilih bahan dan alat tangan yang sesuai untuk kerja membaik pulih Objektif: Di akhir pembelajaran, murid akan dapat: Memilih bahan dan alat tangan yang sesuai untuk kerja membaik pulih Strategi/Aktiviti/Step/Kaedah: Mengumpul maklumat tentang bahan dan alat tangan yang sesuai untuk kerja membaik pulih KPS (SAINS) BBM:  | Semua murid dapat memilih bahan dan alat tangan yang sesuai untuk kerja membaik pulih | 
RANCANGAN PENGAJARAN DAN PEMBELAJARAN HARIAN
Minggu:  16                                            Hari: Rabu                              Tarikh :  25/04/12 
| KELAS/ MASA/ M PELAJARAN | KANDUNGAN | IMPAK/ CATATAN | 
| 6 GIGIH 7.45-8.45 KH | Tajuk :Baik Pulih dan Penyelengaraan Kemahiran/Theme:  Memilih bahan dan alat tangan yang sesuai untuk kerja membaik pulih Objektif: Di akhir pembelajaran, murid akan dapat: Memilih bahan dan alat tangan yang sesuai untuk kerja membaik pulih Strategi/Aktiviti/Step/Kaedah: Mengumpul maklumat tentang bahan dan alat tangan yang sesuai untuk kerja membaik pulih KPS (SAINS) BBM:  | Semua murid dapat memilih bahan dan alat tangan yang sesuai untuk kerja membaik pulih | 
RANCANGAN PENGAJARAN DAN PEMBELAJARAN HARIAN
Minggu:  16                                            Hari: Rabu                              Tarikh :  25/04/12 
| KELAS/ MASA/ M PELAJARAN | KANDUNGAN | IMPAK/ CATATAN | 
| 6 HEBAT 9.45-10.45 KT | Tajuk :  KEJAYAAN DAN KEBANGAAN NEGARA Kemahiran/Theme:   Kemerdekaan Malaysia      Objektif: Di akhir pembelajaran, murid akan dapat:  Menjelaskan kebebasan beragama dan kepercayaan yang diamalkan oleh rakyat Malaysia Strategi/Aktiviti/Step/Kaedah: Murid mengumpul maklumat tentang kebebasan beragama dan kepercayaan yang diamalkan oleh rakyat Malaysia KPS (SAINS) BBM:  | Semua murid dapat menjelaskan kebebasan beragama dan kepercayaan yang diamalkan oleh rakyat Malaysia | 
RANCANGAN PENGAJARAN DAN PEMBELAJARAN HARIAN
Minggu:  16                                            Hari: Rabu                              Tarikh :  25/04/12 
| KELAS/ MASA/ M PELAJARAN | KANDUNGAN | IMPAK/ CATATAN | 
| 6 HEBAT 12.15-1.15 MZ | Tajuk :Menyanyi Secara Muzikal Kemahiran/Theme:  Menyanyi secara berkumpulan dengan suara bersama dan bersefahaman Objektif: Di akhir pembelajaran, murid akan dapat: Menyanyi secara berkumpulan dengan suara bersama dan bersefahaman Strategi/Aktiviti/Step/Kaedah: Murid menyanyi secara berkumpulan dengan suara bersama dan bersefahaman KPS (SAINS) BBM:  | Semua murid dapat menyanyi secara berkumpulan dengan suara bersama dan bersefahaman | 
RANCANGAN PENGAJARAN DAN PEMBELAJARAN HARIAN
Minggu:  16                                            Hari: Khamis                              Tarikh :  26/04/12 
| KELAS/ MASA/ M PELAJARAN | KANDUNGAN | IMPAK/ CATATAN | 
| 5 RAJIN 9.15-10.45 SN | Tajuk : Light Kemahiran/Theme:  Understanding that light travels in a straight line. Objektif: At the end of the lesson, pupil would be able to: State that light travels in a straight line and give examples to verify that light travels in a straight line.Strategi/Aktiviti/Step/Kaedah: Pupils carry out activities to observe that light travels in a straight line and gather information and give examples of events or phenomena that show light travels in straight line. KPS (SAINS) Experimenting Communicating BBM:  | All pupils can state that light travels in a straight line and give examples to verify that light travels in a straight line. | 
RANCANGAN PENGAJARAN DAN PEMBELAJARAN HARIAN
Minggu:  16                                            Hari: Khamis                              Tarikh :  26/04/12 
| KELAS/ MASA/ M PELAJARAN | KANDUNGAN | IMPAK/ CATATAN | 
| 6 TEKUN 11.15-12.15 KH | Tajuk : Baik Pulih dan Penyelengaraan Kemahiran/Theme:  Memilih bahan dan alat tangan yang sesuai untuk kerja membaik pulih Objektif: Di akhir pembelajaran, murid akan dapat: Memilih bahan dan alat tangan yang sesuai untuk kerja membaik pulih Strategi/Aktiviti/Step/Kaedah: Mengumpul maklumat tentang bahan dan alat tangan yang sesuai untuk kerja membaik pulih KPS (SAINS) BBM:  | Semua murid dapat memilih bahan dan alat tangan yang sesuai untuk kerja membaik pulih | 
RANCANGAN PENGAJARAN DAN PEMBELAJARAN HARIAN
Minggu:  16                                            Hari: Khamis                              Tarikh :  26/04/12 
| KELAS/ MASA/ M PELAJARAN | KANDUNGAN | IMPAK/ CATATAN | 
| 6 TEKUN 12.15-1.15 MZ | Tajuk : Menyanyi Secara Muzikal Kemahiran/Theme:  Menyanyi secara berkumpulan dengan suara bersama dan bersefahaman Objektif: Di akhir pembelajaran, murid akan dapat: Menyanyi secara berkumpulan dengan suara bersama dan bersefahaman Strategi/Aktiviti/Step/Kaedah: Murid menyanyi secara berkumpulan dengan suara bersama dan bersefahaman KPS (SAINS) BBM:  | Semua murid dapat menyanyi secara ber- kumpulan dengan suara bersama dan ber- sefahaman | 
1 komentar:
29 April 2012 pukul 07.32
Telah disemak. Terima kasih.
Posting Komentar