RANCANGAN PENGAJARAN DAN PEMBELAJARAN HARIAN
Minggu:  12                                            Hari: Ahad                              Tarikh :  25/03/12 
| KELAS/ MASA/ M PELAJARAN | KANDUNGAN | IMPAK/ CATATAN | 
| 6 GIGIH 8.15-9.45 SN | Tajuk : Movement Kemahiran/Theme:  Understanding speed Objektif: At the end of the lesson, pupil would be able to: State that an object which moves faster travels a longer distance in a given time and state that an object which moves faster takes a shorter time to travel a given distance Strategi/Aktiviti/Step/Kaedah: Pupils carry out activities to: compare the distances travelled in a given time by two moving objects KPS (SAINS) Experimenting Controlling variables BBM:  | 95% of pupils can state      that an object which moves faster travels a longer distance  in a given      time | 
RANCANGAN PENGAJARAN DAN PEMBELAJARAN HARIAN
Minggu:  12                                            Hari: Ahad                              Tarikh :  25/03/12 
| KELAS/ MASA/ M PELAJARAN | KANDUNGAN | IMPAK/ CATATAN | 
| 6 GIGIH 12.15-1.15 MZ | Tajuk :  Muzik Dengan Gerakan Kemahiran/Theme:  Bergerak secara muzikal Objektif: Di akhir pembelajaran, murid akan dapat: Membuat gerakan yang sesuai dengan lagu atau muzik atau kedua-duanya yang mempunyai tempo yang berlainan Strategi/Aktiviti/Step/Kaedah: Membuat gerakan secara bebas atau berpandu sebagai respon kepada permainan muzik yang didengar untuk merasai; detik, corak irama, dan tanda rehat KPS (SAINS) BBM:  | Semua murid dapat membuat gerakan yang sesuai dengan lagu atau muzik atau kedua-duanya yang mempunyai tempo yang berlainan | 
RANCANGAN PENGAJARAN DAN PEMBELAJARAN HARIAN
Minggu:  12                                            Hari: Isnin                              Tarikh :  26/03/12 
| KELAS/ MASA/ M PELAJARAN | KANDUNGAN | IMPAK/ CATATAN | 
| 6 TEKUN 9.45-10.45 KT | Tajuk :KEGIATAN EKONOMI Kemahiran/Theme:   Implikasi kegiatan ekonomi terhadap alam sekitar Objektif: Di akhir pembelajaran, murid akan dapat:  Menghubungkaitkan kesan pencemaran terhadap tumbuhan, hidupan laut, haiwan dan manusia Strategi/Aktiviti/Step/Kaedah: Murid mengumpul maklumat tentang kesan pencemaran terhadap tumbuhan, hidupan laut, haiwan dan manusia KPS (SAINS) BBM:  | Semua murid dapat meng- hubungkait- kan kesan pencemaran terhadap tumbuhan, hidupan laut, haiwan dan manusia | 
RANCANGAN PENGAJARAN DAN PEMBELAJARAN HARIAN
Minggu:  12                                            Hari: Isnin                              Tarikh :  26/03/12 
| KELAS/ MASA/ M PELAJARAN | KANDUNGAN | IMPAK/ CATATAN | 
| 5 RAJIN 12.15-1.15 SN | Tajuk : Energy Kemahiran/Theme:  Understanding renewable and non-renewable energy Objektif: At the end of the lesson, pupil would be able to:  State what renewable energy is and what non- renewable energy  isStrategi/Aktiviti/Step/Kaedah: Pupils discuss that renewable energy is the energy that can be  replenished when used up and non-renewable energy is the energy that cannot be replenished  when used up.  KPS (SAINS) Communicating BBM:  | All pupils can state what renewable energy is and what non- renewable energy is | 
RANCANGAN PENGAJARAN DAN PEMBELAJARAN HARIAN
Minggu:  12                                            Hari: Selasa                              Tarikh :  27/03/12 
| KELAS/ MASA/ M PELAJARAN | KANDUNGAN | IMPAK/ CATATAN | 
| 6 GIGIH 7.45-8.45 SN | Tajuk :Movement Kemahiran/Theme:  Understanding speed Objektif: At the end of the lesson, pupil would be able to:KPS (SAINS) State that an object which moves faster travels a longer distance in a given time and state that an object which moves faster takes a shorter time to travel a given distance Strategi/Aktiviti/Step/Kaedah: Pupils carry out activities to compare the time taken by two moving objects to travel a given distance. Experimenting BBM:  | All pupils can state that an object which moves faster travels a longer distance in a given time and state that an object which moves faster takes a shorter time to travel a given distance | 
RANCANGAN PENGAJARAN DAN PEMBELAJARAN HARIAN
Minggu:  12                                            Hari: Selasa                              Tarikh :  27/03/12 
| KELAS/ MASA/ M PELAJARAN | KANDUNGAN | IMPAK/ CATATAN | 
| 6 RAJIN 8.45-9.45 KH | Tajuk :Elektrik dan Elektronik Kemahiran/Theme:  Penghasilan projek elektronik Objektif: Di akhir pembelajaran, murid akan dapat: Memasang komponen mengikut litar projek Strategi/Aktiviti/Step/Kaedah: Murid Memasang komponen mengikut litar projek BBM:  | Semua murid dapat memasang komponen mengikut litar projek | 
RANCANGAN PENGAJARAN DAN PEMBELAJARAN HARIAN
Minggu:  12                                            Hari: Rabu                              Tarikh :  28/03/12 
| KELAS/ MASA/ M PELAJARAN | KANDUNGAN | IMPAK/ CATATAN | 
| 6 GIGIH 7.45-8.45 KH | Tajuk :Elektrik dan Elektronik Kemahiran/Theme:  Penghasilan projek elektronik Objektif: Di akhir pembelajaran, murid akan dapat: Memasang komponen mengikut litar projek Strategi/Aktiviti/Step/Kaedah: Murid Memasang komponen mengikut litar projek BBM:  | Semua murid dapat memasang komponen mengikut litar projek | 
RANCANGAN PENGAJARAN DAN PEMBELAJARAN HARIAN
Minggu:  12                                            Hari: Rabu                              Tarikh :  28/03/12 
| KELAS/ MASA/ M PELAJARAN | KANDUNGAN | IMPAK/ CATATAN | 
| 6 HEBAT 9.45-10.45 KT | Tajuk : KEGIATAN EKONOMI Kemahiran/Theme:   Implikasi kegiatan ekonomi terhadap alam sekitar Objektif: Di akhir pembelajaran, murid akan dapat:  Menghubungkaitkan kesan pencemaran terhadap tumbuhan, hidupan laut, haiwan dan manusia Strategi/Aktiviti/Step/Kaedah: Murid mengumpul maklumat tentang kesan pencemaran terhadap tumbuhan, hidupan laut, haiwan dan manusia KPS (SAINS) BBM:  | Semua murid dapat meng- hubung- kaitkan kesan pencemaran terhadap tumbuhan, hidupan laut, haiwan dan manusia | 
RANCANGAN PENGAJARAN DAN PEMBELAJARAN HARIAN
Minggu:  12                                            Hari: Rabu                              Tarikh :  28/03/12 
| KELAS/ MASA/ M PELAJARAN | KANDUNGAN | IMPAK/ CATATAN | 
| 6 HEBAT 12.15-1.15 MZ | Tajuk :Muzik Dengan Gerakan Kemahiran/Theme:  Bergerak secara muzikal Objektif: Di akhir pembelajaran, murid akan dapat: Membuat gerakan yang sesuai dengan lagu atau muzik atau kedua-duanya yang mempunyai tempo yang berlainan Strategi/Aktiviti/Step/Kaedah: Membuat gerakan secara bebas atau berpandu sebagai respon kepada permainan muzik yang didengar untuk merasai; detik, corak irama, dan tanda rehat BBM:  | Semua murid dapat membuat gerakan yang sesuai dengan lagu atau muzik atau kedua-duanya yang mempunyai tempo yang berlainan | 
RANCANGAN PENGAJARAN DAN PEMBELAJARAN HARIAN
Minggu:  12                                            Hari: Khamis                              Tarikh :  29/03/12 
| KELAS/ MASA/ M PELAJARAN | KANDUNGAN | IMPAK/ CATATAN | 
| 5 RAJIN 9.15-10.45 SN | Tajuk :Energy Kemahiran/Theme:  Understanding renewable and non-renewable energy Objektif: At the end of the lesson, pupil would be able to: KPS (SAINS) explain why we need to use energy wisely. explain why renewable energy is better than non-renewable energy. give examples on how to save energy. Strategi/Aktiviti/Step/Kaedah: Pupils discuss and conclude why we need to use energy wisely Communicating BBM:  | 95% of pupils can explain why we need  to use energy wisely. explain why  renewable energy  is better than non- renewable energy. give examples on how to save energy. | 
RANCANGAN PENGAJARAN DAN PEMBELAJARAN HARIAN
Minggu:  12                                            Hari: Khamis                              Tarikh :  29/03/12 
| KELAS/ MASA/ M PELAJARAN | KANDUNGAN | IMPAK/ CATATAN | 
| 6 TEKUN 11.15-12.15 KH | Tajuk :Elektrik dan Elektronik Kemahiran/Theme:  Penghasilan projek elektronik Objektif: Di akhir pembelajaran, murid akan dapat: Memasang komponen mengikut litar projek Strategi/Aktiviti/Step/Kaedah: Murid Memasang komponen mengikut litar projek BBM:  | Semua murid dapat memasang komponen mengikut litar projek | 
RANCANGAN PENGAJARAN DAN PEMBELAJARAN HARIAN
Minggu:  12                                            Hari: Khamis                              Tarikh :  29/03/12 
| KELAS/ MASA/ M PELAJARAN | KANDUNGAN | IMPAK/ CATATAN | 
| 6 TEKUN 12.15-1.15 MZ | Tajuk : Muzik Dengan Gerakan Kemahiran/Theme:  Bergerak secara muzikal Objektif: Di akhir pembelajaran, murid akan dapat: Membuat gerakan yang sesuai dengan lagu atau muzik atau kedua-duanya yang mempunyai tempo yang berlainan Strategi/Aktiviti/Step/Kaedah: Membuat gerakan secara bebas atau berpandu sebagai respon kepada permainan muzik yang didengar untuk merasai; detik, corak irama, dan tanda rehat KPS (SAINS) BBM:  | Semua murid dapat membuat gerakan yang sesuai dengan lagu atau muzik atau kedua-duanya yang mempunyai tempo yang berlainan | 
1 komentar:
12 April 2012 pukul 07.40
Telah disemak. Terima kasih.
Posting Komentar