RANCANGAN PENGAJARAN DAN PEMBELAJARAN HARIAN
Minggu:  21                                            Hari: Ahad                              Tarikh :  10/06/12 
| KELAS/ MASA/ M PELAJARAN | KANDUNGAN | IMPAK/ CATATAN | 
| 6 GIGIH 8.15-9.45 SN | Tajuk : Waste management Kemahiran/Theme: Understanding that some waste can decay Objektif: At the end of the lesson, pupil would be able to: 
 Pupils view videos and timelapse clippings about waste that decay and waste that do not decay. KPS (SAINS) Communicating BBM:  | All pupils can understand that some waste can decay | 
RANCANGAN PENGAJARAN DAN PEMBELAJARAN HARIAN
Minggu:  21                                            Hari: Ahad                              Tarikh :  10/06/12 
| KELAS/ MASA/ M PELAJARAN | KANDUNGAN | IMPAK/ CATATAN | 
| 6 GIGIH 12.15-1.15 MZ | Tajuk : 3.  Permainan Alat Muzik Kemahiran/Theme:  Membezakan jenis ton alat- alat muzik tanpa melodi seperti berat, lembut, panjang pendek dan lain-lain Objektif: Di akhir pembelajaran, murid akan dapat: Membezakan jenis ton alat- alat muzik tanpa melodi seperti berat, lembut, panjang pendek dan lain-lain Strategi/Aktiviti/Step/Kaedah: Murid membezakan jenis ton alat- alat muzik tanpa melodi seperti berat, lembut, panjang pendek dan lain-lain dengan bantuan guru KPS (SAINS) BBM:  | Semua murid dapat membezakan jenis  ton alat- alat muzik tanpa melodi  seperti berat, lembut, panjang pendek dan lain-lain | 
RANCANGAN PENGAJARAN DAN PEMBELAJARAN HARIAN
Minggu:  21                                            Hari: Isnin                              Tarikh :  11/06/12 
| KELAS/ MASA/ M PELAJARAN | KANDUNGAN | IMPAK/ CATATAN | 
| 6 TEKUN 9.45-10.45 KT | Tajuk : KEJAYAAN DAN KEBANGAAN NEGARA Kemahiran/Theme:   Tokoh pejuang kemerdekaan      Objektif: Di akhir pembelajaran, murid akan dapat:  Menyatakan tokoh pejuang kemerdekaan Strategi/Aktiviti/Step/Kaedah: Murid mengumpul maklumat tentang tokoh pejuang kemerdekaan KPS (SAINS) BBM:  | Semua murid dapat menyatakan tokoh pejuang kemer-dekaan | 
RANCANGAN PENGAJARAN DAN PEMBELAJARAN HARIAN
Minggu:  21                                            Hari: Isnin                              Tarikh :  11/06/12 
| KELAS/ MASA/ M PELAJARAN | KANDUNGAN | IMPAK/ CATATAN | 
| 5 RAJIN 12.15-1.15 SN | Tajuk : State of Matter Kemahiran/Theme:  Understanding that matter can change from one state to another. Objektif: At the end of the lesson, pupil would be able to:  State that water can change its state. Strategi/Aktiviti/Step/Kaedah: Pupils discuss and conclude the water can change its state. KPS (SAINS)Communicating BBM:  | 95% of pupils can state that water can change its state. | 
RANCANGAN PENGAJARAN DAN PEMBELAJARAN HARIAN
Minggu:  21                                            Hari: Selasa                              Tarikh :  12/06/12 
| KELAS/ MASA/ M PELAJARAN | KANDUNGAN | IMPAK/ CATATAN | 
| 6 GIGIH 7.45-8.45 SN | Tajuk : Machine Kemahiran/Theme:  Understanding simple machines Objektif: At the end of the lesson, pupil would be able to: ·         Explain what simple machine is ·         State types of simple machines ·         Give an example for each type of simple machineStrategi/Aktiviti/Step/Kaedah: Pupils discuss that a simple machine is a device that allows us to use less force to make work easier or faster. KPS (SAINS) Communicating BBM:  | All pupils  can explain what simple machine is state types of simple machines (up to pulleys) | 
RANCANGAN PENGAJARAN DAN PEMBELAJARAN HARIAN
Minggu:  21                                            Hari: Selasa                              Tarikh :  12/06/12 
| KELAS/ MASA/ M PELAJARAN | KANDUNGAN | IMPAK/ CATATAN | 
| 6 RAJIN 8.45-9.45 KH | Tajuk : Baik Pulih dan Penyelengaraan Kemahiran/Theme:  Penyenggaraan dan membaiki kerosakan kecil pada perabot Objektif: Di akhir pembelajaran, murid akan dapat: Mengenal pasti bahagian yang rosak Strategi/Aktiviti/Step/Kaedah: Murid mengenal pasti bahagian yang rosak dengan bantuan guru KPS (SAINS) BBM:  | Semua murid dapat mengenal pasti bahagian yang rosak dengan bantuan guru | 
RANCANGAN PENGAJARAN DAN PEMBELAJARAN HARIAN
Minggu:  21                                            Hari: Rabu                              Tarikh :  13/06/12 
| KELAS/ MASA/ M PELAJARAN | KANDUNGAN | IMPAK/ CATATAN | 
| 6 GIGIH 7.45-8.45 KH | Tajuk :Baik Pulih dan Penyelengaraan Kemahiran/Theme:  Penyenggaraan dan membaiki kerosakan kecil pada perabot Objektif: Di akhir pembelajaran, murid akan dapat: Mengenal pasti bahagian yang rosak Strategi/Aktiviti/Step/Kaedah: Murid mengenal pasti bahagian yang rosak dengan bantuan guru KPS (SAINS) BBM:  | Semua murid dapat mengenal pasti bahagian yang rosak dengan bantuan guru | 
RANCANGAN PENGAJARAN DAN PEMBELAJARAN HARIAN
Minggu:  21                                            Hari: Rabu                              Tarikh :  13/06/12 
| KELAS/ MASA/ M PELAJARAN | KANDUNGAN | IMPAK/ CATATAN | 
| 6 HEBAT 9.45-10.45 KT | Tajuk :  KEJAYAAN DAN KEBANGAAN NEGARA Kemahiran/Theme:   Tokoh pejuang kemerdekaan      Objektif: Di akhir pembelajaran, murid akan dapat:  Menyatakan tokoh pejuang kemerdekaan Strategi/Aktiviti/Step/Kaedah: Murid mengumpul maklumat tentang tokoh pejuang kemerdekaan KPS (SAINS) BBM:  | Semua murid dapat menyata- kan tokoh pejuang kemerde- kaan | 
RANCANGAN PENGAJARAN DAN PEMBELAJARAN HARIAN
Minggu:  21                                            Hari: Rabu                              Tarikh :  13/06/12 
| KELAS/ MASA/ M PELAJARAN | KANDUNGAN | IMPAK/ CATATAN | 
| 6 HEBAT 12.15-1.15 MZ | Tajuk :3.  Permainan Alat Muzik Kemahiran/Theme:  Membezakan jenis ton alat-alat muzik tanpa melodi seperti berat, lembut, panjang pendek dan lain-lain Objektif: Di akhir pembelajaran, murid akan dapat: Membezakan jenis ton alat- alat muzik tanpa melodi seperti berat, lembut, panjang pendek dan lain-lain Strategi/Aktiviti/Step/Kaedah: Murid membezakan jenis ton alat- alat muzik tanpa melodi seperti berat, lembut, panjang pendek dan lain-lain dengan bantuan guru KPS (SAINS) BBM:  | Semua murid dapat membeza- kan jenis ton alat- alat muzik tanpa melodi seperti berat, lembut, panjang pendek dan lain-lain | 
RANCANGAN PENGAJARAN DAN PEMBELAJARAN HARIAN
Minggu:  21                                            Hari: Khamis                              Tarikh :  14/06/12 
| KELAS/ MASA/ M PELAJARAN | KANDUNGAN | IMPAK/ CATATAN | 
| 5 RAJIN 9.15-10.45 SN | Tajuk : Ulangkaji persedian peperiksaan Kemahiran/Theme:  Memahirkan murid menjawab soalan Bahagian B Objektif: At the end of the lesson, pupil would be able to:  Murid dapat menguasai kemahiran menjawab soalan Bahagian B Strategi/Aktiviti/Step/Kaedah: Latihtubi KPS (SAINS) BBM:  | Semua murid dapat menguasai kemahiran menjawab soalan Bahagian B | 
RANCANGAN PENGAJARAN DAN PEMBELAJARAN HARIAN
Minggu:  21                                            Hari: Khamis                              Tarikh :  14/06/12 
| KELAS/ MASA/ M PELAJARAN | KANDUNGAN | IMPAK/ CATATAN | 
| 6 TEKUN 11.15-12.15 KH | Tajuk : Baik Pulih dan Penyelengaraan Kemahiran/Theme:  Penyenggaraan dan membaiki kerosakan kecil pada perabot Objektif: Di akhir pembelajaran, murid akan dapat: Mengenal pasti bahagian yang rosak Strategi/Aktiviti/Step/Kaedah: Murid mengenal pasti bahagian yang rosak dengan bantuan guru KPS (SAINS) BBM:  | Semua murid dapat mengenal pasti bahagian yang rosak | 
RANCANGAN PENGAJARAN DAN PEMBELAJARAN HARIAN
Minggu:  21                                            Hari: Khamis                              Tarikh :  14/06/12 
| KELAS/ MASA/ M PELAJARAN | KANDUNGAN | IMPAK/ CATATAN | 
| 6 TEKUN 12.15-1.15 MZ | Tajuk : Permainan Alat Muzik Kemahiran/Theme:  Membezakan jenis ton alat-alat muzik tanpa melodi seperti berat, lembut, panjang pendek dan lain-lain Objektif: Di akhir pembelajaran, murid akan dapat: Membezakan jenis ton alat- alat muzik tanpa melodi seperti berat, lembut, panjang pendek dan lain-lain Strategi/Aktiviti/Step/Kaedah: Murid membezakan jenis ton alat- alat muzik tanpa melodi seperti berat, lembut, panjang pendek dan lain-lain dengan bantuan guru KPS (SAINS) BBM:  | Semua murid dapat mem- bezakan jenis ton alat- alat muzik tanpa melodi seperti berat, lembut, panjang pendek dan lain-lain | 
0 komentar:
Posting Komentar