RANCANGAN PENGAJARAN DAN PEMBELAJARAN HARIAN
Minggu:  20                                            Hari: Ahad                              Tarikh :  20/05/12 
| KELAS/ MASA/ M PELAJARAN | KANDUNGAN | IMPAK/ CATATAN | 
| 6 GIGIH 8.15-9.45 SN | Tajuk : Kemahiran/Theme:  Cuti peristiwa kerana Kelantan menjuarai Piala FA 2012 Objektif: At the end of the lesson, pupil would be able to: Strategi/Aktiviti/Step/Kaedah: KPS (SAINS) BBM:  | Cuti peristiwa kerana Kelantan menjuarai Piala FA 2012 | 
RANCANGAN PENGAJARAN DAN PEMBELAJARAN HARIAN
Minggu:  20                                            Hari: Ahad                              Tarikh :  20/05/12 
| KELAS/ MASA/ M PELAJARAN | KANDUNGAN | IMPAK/ CATATAN | 
| 6 GIGIH 12.15-1.15 MZ | Tajuk : Kemahiran/Theme:  Cuti peristiwa kerana Kelantan menjuarai Piala FA 2012 Objektif: Di akhir pembelajaran, murid akan dapat: Strategi/Aktiviti/Step/Kaedah: KPS (SAINS) BBM:  | Cuti peristiwa kerana Kelantan menjuarai Piala FA 2012 | 
RANCANGAN PENGAJARAN DAN PEMBELAJARAN HARIAN
Minggu:  20                                            Hari: Isnin                              Tarikh :  21/05/12 
| KELAS/ MASA/ M PELAJARAN | KANDUNGAN | IMPAK/ CATATAN | 
| 6 TEKUN 9.45-10.45 KT | Tajuk : KEJAYAAN DAN KEBANGAAN NEGARA Kemahiran/Theme:   Pengistiharan kemerdekaan      Objektif: Di akhir pembelajaran, murid akan dapat:  Menyatakan tarikh dan tempat pengistiharan kemerdekaan Strategi/Aktiviti/Step/Kaedah: Murid mengumpul maklumat tentang tarikh dan tempat pengistiharan kemerdekaan KPS (SAINS) BBM:  | Semua murid dapat menyatakan tarikh dan tempat pengistiharan ke- merdekaan | 
RANCANGAN PENGAJARAN DAN PEMBELAJARAN HARIAN
Minggu:  20                                            Hari: Isnin                              Tarikh :  21/05/12 
| KELAS/ MASA/ M PELAJARAN | KANDUNGAN | IMPAK/ CATATAN | 
| 5 RAJIN 12.15-1.15 SN | Tajuk : State of Matter Kemahiran/Theme:  Understanding that matter exist in the form of solid, liquid or gas Objektif: At the end of the lesson, pupil would be able to: Classify objects and materials into three states of matter  Strategi/Aktiviti/Step/Kaedah: Pupils classify objects and materials into solid, liquid and gas. Pupils discuss and give reasons for their classification. KPS (SAINS) classifying BBM:  | 98% of pupils can classify objects and materials into three states of matter | 
RANCANGAN PENGAJARAN DAN PEMBELAJARAN HARIAN
Minggu:  20                                            Hari: Selasa                              Tarikh :  22/05/12 
| KELAS/ MASA/ M PELAJARAN | KANDUNGAN | IMPAK/ CATATAN | 
| 6 GIGIH 7.45-8.45 SN | Tajuk :Waste management Kemahiran/Theme: Understanding the effects of improper disposal of waste on the environment Objektif: At the end of the lesson, pupil would be able to: Describe how waste is disposed in a local area and suggest ways to improve waste disposal Strategi/Aktiviti/Step/Kaedah: Pupils gather information on how waste is disposed in a local area and suggest ways to improve waste disposal KPS (SAINS) Communicating BBM:  | All pupils can describe how waste is disposed in a local area and suggest ways to improve waste disposal | 
RANCANGAN PENGAJARAN DAN PEMBELAJARAN HARIAN
Minggu:  20                                            Hari: Selasa                              Tarikh :  22/05/12 
| KELAS/ MASA/ M PELAJARAN | KANDUNGAN | IMPAK/ CATATAN | 
| 6 RAJIN 8.45-9.45 KH | Tajuk :Baik Pulih dan Penyelengaraan Kemahiran/Theme:  Menampal tiub basikal Objektif: Di akhir pembelajaran, murid akan dapat: Menampal tiub basikal Strategi/Aktiviti/Step/Kaedah: Penampalan tiub siap guna boleh digunakan KPS (SAINS) BBM:  | 98% murid dapat menampal tiub basikal | 
     Nota: Menjadi guru ganti 6G (11.15-12.15) Guru diganti : PN MARIA                
RANCANGAN PENGAJARAN DAN PEMBELAJARAN HARIAN
Minggu:  20                                            Hari: Rabu                              Tarikh :  23/05/12 
| KELAS/ MASA/ M PELAJARAN | KANDUNGAN | IMPAK/ CATATAN | 
| 6 GIGIH 7.45-8.45 KH | Tajuk :Baik Pulih dan Penyelengaraan Kemahiran/Theme:  Menampal tiub basikal Objektif: Di akhir pembelajaran, murid akan dapat: Menampal tiub basikal Strategi/Aktiviti/Step/Kaedah: Murid Menampal tiub basikal KPS (SAINS) BBM:  | 98% murid dapat menampal tiub basikal | 
RANCANGAN PENGAJARAN DAN PEMBELAJARAN HARIAN
Minggu:  20                                            Hari: Rabu                              Tarikh :  23/05/12 
| KELAS/ MASA/ M PELAJARAN | KANDUNGAN | IMPAK/ CATATAN | 
| 6 HEBAT 9.45-10.45 KT | Tajuk :  KEJAYAAN DAN KEBANGAAN NEGARA Kemahiran/Theme:   Pengistiharan kemerdekaan      Objektif: Di akhir pembelajaran, murid akan dapat:  Menyatakan tarikh dan tempat pengistiharan kemerdekaan Strategi/Aktiviti/Step/Kaedah: Murid mengumpul maklumat tentang tarikh dan tempat pengistiharan kemerdekaan KPS (SAINS) BBM:  | Semua murid dapat menyatakan tarikh dan tempat peng- istiharan kemer- dekaan | 
RANCANGAN PENGAJARAN DAN PEMBELAJARAN HARIAN
Minggu:  20                                            Hari: Rabu                              Tarikh :  23/05/12 
| KELAS/ MASA/ M PELAJARAN | KANDUNGAN | IMPAK/ CATATAN | 
| 6 HEBAT 12.15-1.15 MZ | Tajuk : Meneroka Dan Mengenal Muzik Dengan Gerakan Kemahiran/Theme:  Mendengar dan merasai muzik tradisional dan mengenal gerakan yang berkaitan dengannya melalui persembahan sebenar atau video Objektif: At the end of the lesson, pupil would be able to: Mendengar dan merasai muzik tradisional dan mengenal gerakan yang berkaitan dengannya melalui persembahan sebenar atau video Strategi/Aktiviti/Step/Kaedah: Murid mendengar dan merasai muzik tradisional dan mengenal gerakan yang berkaitan dengannya melalui persembahan sebenar atau video KPS (SAINS) BBM:  | Semua murid dapat mendengar dan merasai muzik tradisional dan mengenal gerakan yang berkaitan dengannya melalui perse-mbahan sebenar atau video | 
RANCANGAN PENGAJARAN DAN PEMBELAJARAN HARIAN
Minggu:  20                                            Hari: Khamis                              Tarikh :  24/05/12 
| KELAS/ MASA/ M PELAJARAN | KANDUNGAN | IMPAK/ CATATAN | 
| 5 RAJIN 9.15-10.45 SN | Tajuk : . State of Matter Kemahiran/Theme:  Understanding that matter exist in the form of solid, liquid or gas. Objektif: At the end of the lesson, pupil would be able to:  State the properties of solid and the properties of liquid. Strategi/Aktiviti/Step/Kaedah: Pupils discuss and conclude the properties of solids and the properties of liquid KPS (SAINS)Communicating BBM:  | All pupils can state the properties of solid and the properties of liquid. | 
RANCANGAN PENGAJARAN DAN PEMBELAJARAN HARIAN
Minggu:  20                                            Hari: Khamis                              Tarikh :  24/05/12 
| KELAS/ MASA/ M PELAJARAN | KANDUNGAN | IMPAK/ CATATAN | 
| 6 TEKUN 11.15-12.15 KH | Tajuk :Baik Pulih dan Penyelengaraan Kemahiran/Theme:  Menampal tiub basikal Objektif: Di akhir pembelajaran, murid akan dapat: Menampal tiub basikal Strategi/Aktiviti/Step/Kaedah: Murid Menampal tiub basikal KPS (SAINS) BBM:  | Semua murid dapat memahami bagaimana untuk menampal tiub basikal | 
RANCANGAN PENGAJARAN DAN PEMBELAJARAN HARIAN
Minggu:  20                                            Hari: Khamis                              Tarikh :  24/05/12 
| KELAS/ MASA/ M PELAJARAN | KANDUNGAN | IMPAK/ CATATAN | 
| 6 TEKUN 12.15-1.15 MZ | Tajuk : Meneroka Dan Mengenal Muzik Dengan Gerakan Kemahiran/Theme:  Mendengar dan merasai muzik tradisional dan mengenal gerakan yang berkaitan dengannya melalui persembahan sebenar atau video Objektif: At the end of the lesson, pupil would be able to:Murid mendengar dan merasai muzik tradisional dan mengenal Mendengar dan merasai muzik tradisional dan mengenal gerakan yang berkaitan dengannya melalui persembahan sebenar atau video Strategi/Aktiviti/Step/Kaedah: gerakan yang berkaitan dengannya melalui persembahan sebenar atau video KPS (SAINS) BBM:  | Semua murid dapat menguasai kemahiran ini | 
0 komentar:
Posting Komentar