RANCANGAN PENGAJARAN DAN PEMBELAJARAN HARIAN
Minggu:  11                                            Hari: Ahad                              Tarikh :  18/03/12 
| KELAS/ MASA/ M PELAJARAN | KANDUNGAN | IMPAK/ CATATAN | 
| 6 GIGIH 8.15-9.45 SN | Tajuk : Force Kemahiran/Theme:  Analysing friction Objektif: At the end of the lesson, pupil would be able to: State that friction is a type of force and describe the effects of friction Strategi/Aktiviti/Step/Kaedah: Teacher state that friction is a type of force and describe the effects of friction KPS (SAINS) Observing Communicating BBM:  | 98% of pupils can state that friction is a type of force and describe the effects of friction | 
RANCANGAN PENGAJARAN DAN PEMBELAJARAN HARIAN
Minggu:  11                                            Hari: Ahad                              Tarikh :  18/03/12 
| KELAS/ MASA/ M PELAJARAN | KANDUNGAN | IMPAK/ CATATAN | 
| 6 GIGIH 12.15-1.15 MZ | Tajuk : Muzik Dengan Gerakan Kemahiran/Theme:  Mari bergerak Objektif: Di akhir pembelajaran, murid akan dapat: Menggerakan anggota badan mengikut rentak atau irama bunyi kumpulan alat muzik yang dimainkan Strategi/Aktiviti/Step/Kaedah: Mendengar dan bergerak atau beraksi secara spontan mengikut lirik lagu sambil menyanyi KPS (SAINS) BBM:  | Semua murid dapat meng- gerakan anggota badan mengikut rentak atau irama bunyi kumpulan alat muzik yang dimainkan | 
RANCANGAN PENGAJARAN DAN PEMBELAJARAN HARIAN
Minggu:  11                                            Hari: Isnin                              Tarikh :  19/03/12 
| KELAS/ MASA/ M PELAJARAN | KANDUNGAN | IMPAK/ CATATAN | 
| 6 TEKUN 9.45-10.45 KT | Tajuk :KEGIATAN EKONOMI Kemahiran/Theme:   Sumbangan kegiatan ekonomi Objektif: Di akhir pembelajaran, murid akan dapat:  Menyatakan jenis-jenis pekerjaan berdasarkan kegiatan ekonomi Strategi/Aktiviti/Step/Kaedah: Murid mengumpul maklumat tentang sumbangan ekonomi terhadap kemajuan pembangunan negara KPS (SAINS) BBM:  | Semua murid dapat menyatakan jenis-jenis pekerjaan berdasarkan kegiatan ekonomi | 
RANCANGAN PENGAJARAN DAN PEMBELAJARAN HARIAN
Minggu:  11                                            Hari: Isnin                              Tarikh :  19/03/12 
| KELAS/ MASA/ M PELAJARAN | KANDUNGAN | IMPAK/ CATATAN | 
| 5 RAJIN 12.15-1.15 SN | Tajuk : Energy Kemahiran/Theme:  Understanding that energy can be transformed from one form to another. Objektif: At the end of the lesson, pupil would be able to:  State the various forms of energy. Strategi/Aktiviti/Step/Kaedah: Teacher state the various forms of energy. KPS (SAINS) Communicating BBM:  | All pupils can state the various forms of energy. | 
RANCANGAN PENGAJARAN DAN PEMBELAJARAN HARIAN
Minggu:  11                                            Hari: Selasa                              Tarikh :  20/03/12 
| KELAS/ MASA/ M PELAJARAN | KANDUNGAN | IMPAK/ CATATAN | 
| 6 GIGIH 7.45-8.45 SN | Tajuk : Force  Kemahiran/Theme:   Analysing friction Objektif: At the end of the lesson, pupil would be able to:  Describe ways to reduce and to increase frictionStrategi/Aktiviti/Step/Kaedah:Pupils gather information on ways to reduce and to increase friction  KPS (SAINS) Communicating  BBM:  | All pupils can describe ways to reduce and to increase friction | 
RANCANGAN PENGAJARAN DAN PEMBELAJARAN HARIAN
Minggu:  11                                            Hari: Selasa                              Tarikh :  20/03/12 
| KELAS/ MASA/ M PELAJARAN | KANDUNGAN | IMPAK/ CATATAN | 
| 6 RAJIN 8.45-9.45 KH | Tajuk : Elektrik dan Elektronik Kemahiran/Theme:  Penghasilan projek elektronik Objektif: Di akhir pembelajaran, murid akan dapat: Mengukur, memotong dan menjalur wayar Strategi/Aktiviti/Step/Kaedah: Murid mengukur, memotong dan menjalur wayar KPS (SAINS) BBM:  | Semua murid dapat mengukur, memotong dan menjalur wayar | 
Nota: Menjadi guru ganti 4T (11.45-12.15) Guru diganti : PN NORAZIAH MAMAT                 
RANCANGAN PENGAJARAN DAN PEMBELAJARAN HARIAN
Minggu:  11                                            Hari: Rabu                              Tarikh :  21/03/12 
| KELAS/ MASA/ M PELAJARAN | KANDUNGAN | IMPAK/ CATATAN | 
| 6 GIGIH 7.45-8.45 KH | Tajuk :Elektrik dan Elektronik Kemahiran/Theme:  Penghasilan projek elektronik Objektif: Di akhir pembelajaran, murid akan dapat: Mengukur, memotong dan menjalur wayar Strategi/Aktiviti/Step/Kaedah: Murid mengukur, memotong dan menjalur wayar BBM:  | Semua murid dapat mengukur, memotong dan menjalur wayar | 
  Nota: Menjadi guru ganti 5T (8.45-9.15) Guru diganti : PN HJH FAUZIAH                  
RANCANGAN PENGAJARAN DAN PEMBELAJARAN HARIAN
Minggu:  11                                            Hari: Rabu                              Tarikh :  21/03/12 
| KELAS/ MASA/ M PELAJARAN | KANDUNGAN | IMPAK/ CATATAN | 
| 6 HEBAT 9.45-10.45 KT | Tajuk : KEGIATAN EKONOMI Kemahiran/Theme:   Sumbangan kegiatan ekonomi Objektif: Di akhir pembelajaran, murid akan dapat:  Menyatakan jenis-jenis pekerjaan berdasarkan kegiatan ekonomi Strategi/Aktiviti/Step/Kaedah: Murid mengumpul maklumat tentang sumbangan ekonomi terhadap kemajuan pembangunan negara BBM:  | Semua murid dapat menyatakan jenis-jenis pekerjaan berdasarkan kegiatan ekonomi | 
RANCANGAN PENGAJARAN DAN PEMBELAJARAN HARIAN
Minggu:  11                                            Hari: Rabu                              Tarikh :  21/03/12 
| KELAS/ MASA/ M PELAJARAN | KANDUNGAN | IMPAK/ CATATAN | 
| 6 HEBAT 12.15-1.15 MZ | Tajuk :Muzik Dengan Gerakan Kemahiran/Theme:  Mari bergerak Objektif: Di akhir pembelajaran, murid akan dapat: Menggerakan anggota badan mengikut rentak atau irama bunyi kumpulan alat muzik yang dimainkan Strategi/Aktiviti/Step/Kaedah: Mendengar dan bergerak atau beraksi secara spontan mengikut lirik lagu sambil menyanyi BBM:  | Semua murid dapat menggerak- kan anggota badan mengikut rentak atau irama bunyi kumpulan alat muzik yang dimainkan | 
RANCANGAN PENGAJARAN DAN PEMBELAJARAN HARIAN
Minggu:  11                                            Hari: Khamis                              Tarikh :  22/03/12 
| KELAS/ MASA/ M PELAJARAN | KANDUNGAN | IMPAK/ CATATAN | 
| 5 RAJIN 9.15-10.45 SN | Tajuk :Energy Kemahiran/Theme:  Understanding that energy can be transformed from one form to another. Objektif: At the end of the lesson, pupil would be able to:  State that energy can be transformed and give examples of appliances that make use of energy transformationStrategi/Aktiviti/Step/Kaedah: Pupils observe various events and identify the form of energy involved KPS (SAINS)Observing BBM:  | All pupils can state that energy can be transformed and give examples of appliances that make use of energy trans- formation | 
RANCANGAN PENGAJARAN DAN PEMBELAJARAN HARIAN
Minggu:  11                                            Hari: Khamis                              Tarikh :  22/03/12 
| KELAS/ MASA/ M PELAJARAN | KANDUNGAN | IMPAK/ CATATAN | 
| 6 TEKUN 11.15-12.15 KH | Tajuk :Elektrik dan Elektronik Kemahiran/Theme:  Penghasilan projek elektronik Objektif: Di akhir pembelajaran, murid akan dapat: Mengukur, memotong dan menjalur wayar Strategi/Aktiviti/Step/Kaedah: Murid mengukur, memotong dan menjalur wayar BBM:  | Semua murid dapat mengukur, memotong dan menjalur wayar | 
RANCANGAN PENGAJARAN DAN PEMBELAJARAN HARIAN
Minggu:  11                                            Hari: Khamis                              Tarikh :  22/03/12 
| KELAS/ MASA/ M PELAJARAN | KANDUNGAN | IMPAK/ CATATAN | 
| 6 TEKUN 12.15-1.15 MZ | Tajuk : Muzik Dengan Gerakan Kemahiran/Theme:  Mari bergerak Objektif: Di akhir pembelajaran, murid akan dapat: Menggerakan anggota badan mengikut rentak atau irama bunyi kumpulan alat muzik yang dimainkan Strategi/Aktiviti/Step/Kaedah: Mendengar dan bergerak atau beraksi secara spontan mengikut lirik lagu sambil menyanyi BBM:  | Semua murid dapat meng- gerakan anggota badan mengikut rentak atau irama bunyi kumpulan alat muzik yang dimainkan | 
1 komentar:
12 April 2012 pukul 07.39
Telah disemak. Terima kasih.
Posting Komentar