RANCANGAN PENGAJARAN DAN PEMBELAJARAN HARIAN
Minggu:  4                                             Hari: Sabtu                              Tarikh :  22/1/11 
| KELAS/ MASA/ M PELAJARAN | KANDUNGAN | IMPAK/ CATATAN | 
| 6T 7.45-1.15 PENGISIAN PROGRAM PEMANTAPAN SEKOLAH CERIA | Tajuk : Kemahiran/Theme:  Objektif: Diakhir proses p&p murid dapat : PENGISIAN PROGRAM PEMANTAPAN SEKOLAH CERIA Strategi/Aktiviti/Step/Kaedah: KPS (SAINS) BBM:  | PENGISIAN PROGRAM PEMANTAPAN SEKOLAH CERIA | 
                   RANCANGAN PENGAJARAN DAN PEMBELAJARAN HARIAN
Minggu:  4                                             Hari: Ahad                              Tarikh :  23/1/11 
| KELAS/ MASA/ M PELAJARAN | KANDUNGAN | IMPAK/ CATATAN | 
| 6T 8.15-8.45 MZ | Tajuk :Menyanyi Secara Muzikal Kemahiran/Theme:  Mari Menyanyi. Objektif: Diakhir proses p&p murid dapat : Menyanyi dengan pengeluaran suara yang baik Strategi/Aktiviti/Step/Kaedah: Menyanyi lagu rentak mac,masri, inang, zapin dan joget. KPS (SAINS) BBM:  | Semua murid dapat menyanyi dengan pengeluaran suara yang baik | 
                   RANCANGAN PENGAJARAN DAN PEMBELAJARAN HARIAN
Minggu:  4                                              Hari: Ahad                            Tarikh :  23/1/11
| KELAS/ MASA/ M PELAJARAN | KANDUNGAN | IMPAK/ CATATAN | 
| 6R 12.15-12.45 MZ | Tajuk : Menyanyi Secara Muzikal Kemahiran/Theme:  Mari Menyanyi. Objektif: Diakhir proses p&p murid dapat :KPS (SAINS) Menyanyi dengan pengeluaran suara yang baik Strategi/Aktiviti/Step/Kaedah: Menyanyi lagu rentak mac,masri, inang, zapin dan joget. BBM: | Semua murid dapat menyanyi dengan pengeluaran suara yang baik | 
                   RANCANGAN PENGAJARAN DAN PEMBELAJARAN HARIAN
Minggu:  4                                              Hari: Ahad                            Tarikh :  23/1/11 
| KELAS/ MASA/ M PELAJARAN | KANDUNGAN | IMPAK/ CATATAN | 
| 6R 12.45-1.15 SN | Tajuk : INVESTIGATING FORCE AND ENERGY Kemahiran/Theme: Understanding that push and pull are forces Objektif: Pupils would be able to: State that force cannot be seen but its effects can be observed. Strategi/Aktiviti/Step/Kaedah: Based on the previous lessons pupils discuss and conclude that a force cannot be seen but its effects can be observed. KPS (SAINS) Making conclusion BBM: | Pupils can state that force cannot be seen but its effects can be observed. | 
                   RANCANGAN PENGAJARAN DAN PEMBELAJARAN HARIAN
Minggu: 4                                                Hari:   Isnin                            Tarikh :  24/1/11
| KELAS/ MASA/ M PELAJARAN | KANDUNGAN | IMPAK/ CATATAN | 
| 6T 7.45-8.45 KH | Tajuk : Penghasilan Projek Reka Cipta Kemahiran/Theme:  Mengumpul maklumat Objektif:Diakhir proses p&p murid dapat : Menjalankan pemerhatian, temubual dan kaedah lain bagi mendapatkan maklumatStrategi/Aktiviti/Step/Kaedah: Murid menjalankan pemerhatian, temubual dan keadah lain bagi mendapatkan maklumatKPS (SAINS) BBM: | Semua murid dapat menjalankan pemerhatian, temubual dan keadah lain bagi mendapatkan maklumat | 
                   RANCANGAN PENGAJARAN DAN PEMBELAJARAN HARIAN
Minggu:   4                                           Hari:   Isnin                            Tarikh :  24/1/11
| KELAS/ MASA/ M PELAJARAN | KANDUNGAN | IMPAK/ CATATAN | 
| 6T 9.45-10.15 SN | Tajuk : INVESTIGATING FORCE AND ENERGY Kemahiran/Theme: Understanding the effects of a force. Objektif: Pupils would be able to: State that a force can: a. move a stationary object. b.change the motion of an object. c. change the shape of an object. Strategi/Aktiviti/Step/Kaedah: Pupils carry out activities and discuss the effects of pushing a) a stationary ball, b) a moving ball. KPS (SAINS) Observing BBM: | Pupils can state that a force can: a. move a stationary object. b.change the motion of an object. c. change the shape of an object. | 
                   RANCANGAN PENGAJARAN DAN PEMBELAJARAN HARIAN
Minggu:    4                                           Hari:   Isnin                            Tarikh :  24/1/11   
| KELAS/ MASA/ M PELAJARAN | KANDUNGAN | IMPAK/ CATATAN | 
| 6R 10.45-11.45 SN | Tajuk :  INVESTIGATING FORCE AND ENERGY Kemahiran/Theme: Understanding the effects of a force. Objektif: Pupils would be able to: State that a force can: a. move a stationary object. b.change the motion of an object. c. change the shape of an object. Strategi/Aktiviti/Step/Kaedah: Pupils carry out activities and discuss the effects of pushing a) a stationary ball, b) a moving ball. KPS (SAINS) Observing BBM:  | Pupils can state that a force can: a. move a stationary object. b.change the motion of an object. c. change the shape of an object | 
                   RANCANGAN PENGAJARAN DAN PEMBELAJARAN HARIAN
Minggu:    4                                           Hari:   Isnin                            Tarikh :  24/1/11
| KELAS/ MASA/ M PELAJARAN | KANDUNGAN | IMPAK/ CATATAN | 
| 6R 12.45-1.15 MZ | Tajuk :  Nyanyian Kemahiran/Theme: Menyanyi lagu pusingan dan berkembar dalam kumpulan . Objektif: Diakhir proses p&p murid dapat : Menyanyi lagu pusingan dan berkembar dalam kumpulan. Strategi/Aktiviti/Step/Kaedah: Murid menyanyi lagu pusingan dan berkembar dalam kumpulan. KPS (SAINS) BBM: | Semua murid dapat menyanyi lagu pusingan dan berkembar dalam kumpulan. | 
                   RANCANGAN PENGAJARAN DAN PEMBELAJARAN HARIAN
Minggu: 4                                              Hari:  Selasa                           Tarikh :  25/1/11 
| KELAS/ MASA/ M PELAJARAN | KANDUNGAN | IMPAK/ CATATAN | 
| 6R 9.15-10.15 SN | Tajuk :  INVESTIGATING FORCE AND ENERGY Kemahiran/Theme: Analysing friction Objektif: Pupils would be able to: State that friction is a type of force. Strategi/Aktiviti/Step/Kaedah: Pupils observe an object such as a book or a coin sliding on a surface. KPS (SAINS) Observing BBM: | All pupils can state that friction is a type of force | 
                   RANCANGAN PENGAJARAN DAN PEMBELAJARAN HARIAN
Minggu: 4                                              Hari:  Selasa                           Tarikh :  25/1/11   
| KELAS/ MASA/ M PELAJARAN | KANDUNGAN | IMPAK/ CATATAN | 
| 6T 10.45-11.45 SN | Tajuk :  INVESTIGATING FORCE AND ENERGY Kemahiran/Theme: Analysing friction Objektif: Pupils would be able to: State that friction is a type of force. Strategi/Aktiviti/Step/Kaedah: Pupils observe an object such as a book or a coin sliding on a surface. KPS (SAINS) Observing BBM: | All pupils can state that friction is a type of force | 
                   RANCANGAN PENGAJARAN DAN PEMBELAJARAN HARIAN
Minggu: 4                                              Hari:  Selasa                           Tarikh :  25/1/11   
| KELAS/ MASA/ M PELAJARAN | KANDUNGAN | IMPAK/ CATATAN | 
| 6H 11.45-12.45 KH | Tajuk : Penghasilan Projek Reka Cipta Kemahiran/Theme:  Mengumpul maklumat Objektif:Diakhir proses p&p murid dapat : Menjalankan pemerhatian, temubual dan kaedah lain bagi mendapatkan maklumatStrategi/Aktiviti/Step/Kaedah: Murid menjalankan pemerhatian, temubual dan keadah lain bagi mendapatkan maklumat KPS (SAINS) BBM: | Semua murid dapat menjalankan pemerhatian, temubual dan kaedah lain bagi mendapatkan maklumat | 
                   RANCANGAN PENGAJARAN DAN PEMBELAJARAN HARIAN
Minggu:  4                                             Hari: Rabu                              Tarikh :  26/1/11 
| KELAS/ MASA/ M PELAJARAN | KANDUNGAN | IMPAK/ CATATAN | 
| 6H 7.45-8.45 PJ | Tajuk : Kecergasan Fizikal Kemahiran/Theme:  Daya Tahan otot  Objektif: Diakhir proses p&p murid dapat : Meningkatkan Daya Tahan otot Strategi/Aktiviti/Step/Kaedah:   i. Aktiviti :               @ Sokong dari lakuan dudukii. Aspek-aspek keselamatan KPS (SAINS) BBM:  | Semua murid dapat meningkatkan daya tahan otot | 
                   RANCANGAN PENGAJARAN DAN PEMBELAJARAN HARIAN
Minggu:  4                                              Hari: Rabu                            Tarikh :  26/1/11
| KELAS/ MASA/ M PELAJARAN | KANDUNGAN | IMPAK/ CATATAN | 
| 6T 8.45-9.45 SN | Tajuk : INVESTIGATING FORCE AND ENERGY Kemahiran/Theme:  Analysing friction Objektif: Pupils would be able to: Describe the effects of friction Strategi/Aktiviti/Step/Kaedah: Pupils discuss that friction slows down a moving object and conclude that friction is a force. KPS (SAINS) Communicating BBM: | 95% of pupil can describe the effects of friction | 
                   RANCANGAN PENGAJARAN DAN PEMBELAJARAN HARIAN
Minggu:  4                                              Hari: Rabu                            Tarikh :  26/1/11 
| KELAS/ MASA/ M PELAJARAN | KANDUNGAN | IMPAK/ CATATAN | 
| 6R 11.45-12.45 KH | Tajuk : Penghasilan Projek Reka Cipta Kemahiran/Theme:  Menyelesaikan masalah melalui lakaran Objektif:Diakhir proses p&p murid dapat : Menyelesaikan masalah melalui lakaranStrategi/Aktiviti/Step/Kaedah: Murid menyelesaikan masalah melalui lakaran KPS (SAINS)BBM: | Semua murid dapat menyelesai- kan masalah melalui lakaran | 
                   RANCANGAN PENGAJARAN DAN PEMBELAJARAN HARIAN
Minggu:   4                                           Hari:   Khamis                            Tarikh :  27/1/11
| KELAS/ MASA/ M PELAJARAN | KANDUNGAN | IMPAK/ CATATAN | 
| 6R 7.45-8.45 PJ | Tajuk : Kecergasan Fizikal Kemahiran/Theme:  Daya Tahan otot  Objektif: Diakhir proses p&p murid dapat : Meningkatkan Daya Tahan ototStrategi/Aktiviti/Step/Kaedah:   i. Aktiviti :               @ Sokong dari lakuan dudukii. Aspek-aspek keselamatan KPS (SAINS) BBM:  | Semua murid dapat meningkat- kan daya tahan otot | 
                   RANCANGAN PENGAJARAN DAN PEMBELAJARAN HARIAN
Minggu:    4                                           Hari:   Khamis                            Tarikh :  27/1/11
| KELAS/ MASA/ M PELAJARAN | KANDUNGAN | IMPAK/ CATATAN | 
| 6T 9.45-10.15 MZ | Tajuk : Nyanyian Kemahiran/Theme: Menyanyi dengan cara spontan dan hafalan, mengikut nyanyian yang diperdengarkan dan membaca skor muzik Objektif: Diakhir proses p&p murid dapat : Menyanyi dengan cara spontan dan hafalan, mengikut nyanyian yang diperdengarkan dan membaca skor muzik Strategi/Aktiviti/Step/Kaedah: Menyanyi dengan cara spontan dan hafalan, mengikut nyanyian yang diperdengarkan dan membaca skor muzik KPS (SAINS) BBM: | Semua murid dapat menyanyi dengan cara spontan dan hafalan, mengikut nyanyian yang diperdengar- kan dan membaca skor muzik | 
                   RANCANGAN PENGAJARAN DAN PEMBELAJARAN HARIAN
Minggu:   4                                           Hari:   Khamis                            Tarikh :  27/1/11   
| KELAS/ MASA/ M PELAJARAN | KANDUNGAN | IMPAK/ CATATAN | 
| 6G 10.45-12.45 KH | Tajuk : Penghasilan Projek Reka Cipta Kemahiran/Theme:  Mengumpul maklumat Objektif:Diakhir proses p&p murid dapat : Menjalankan pemerhatian, temubual dan kaedah lain bagi mendapatkan maklumatStrategi/Aktiviti/Step/Kaedah: Murid menjalankan pemerhatian, temubual dan keadah lain bagi mendapatkan maklumat KPS (SAINS) BBM:  | 
1 komentar:
3 Agustus 2011 pukul 08.23
Disemak
Posting Komentar